Elektroauto pret fo...
 
Share:
Notifications
Clear all

Elektroauto pret fosilo degvielo automašīnām

254 Posts
10 Users
25 Reactions
26.5 K Views
msh
 msh
(@msh)
Posts: 68
Trusted Member
 

Izbraukt es ar kaut kādu bik pieklājīgāku elektromobīli labprāt izbrauktu, bet es šaubos ka es tur ko sevišķi baudāmu saskatītu 🙂

 
Posted : 21/11/2019 1:02 pm
Tut-On-Ham-on
(@tut-on-ham-on)
Posts: 83
Trusted Member
 

Joka pēc ielūrēju ss.lv - kas no elektro tirgojas- un sasortēju pēc nobraukuma - ja ticēt tam kas norādīts tad izskatās ka tikai 1/4 daļa no auto ir kļuvuši "zaļi" attiecībā pret baterijas radīto handikapu. 
mobile.de pēc tirgojamajiem lietotajiem vispār "šausmu aina" - tikai kādi ~10% no EV ir kļuvuši "zaļi".
P.S. Tas protams nav nekāds rādītājs, bet vienalga interesanti + tas tikai netieši norāda uz to ka pāreja uz elektro auto ne pavisam nerisina ekoloģijas problēmas tā kā tiek cerēts.

This post was modified 5 gadiem ago 2 times by Tut-On-Ham-on
 
Posted : 21/11/2019 5:05 pm
Andrejs BMW i3
(@andrejs)
Posts: 67
Trusted Member
Topic starter
 
Publicējis: @msh

Izbraukt es ar kaut kādu bik pieklājīgāku elektromobīli labprāt izbrauktu, bet es šaubos ka es tur ko sevišķi baudāmu saskatītu 🙂

Izbraucot ar EV visdrīzāk iegūsi tās sajūtas, kuras gaidi. Ja gribēsi iegūt apliecinājumu ka EV ir sūds, visdrīzāk dabūsi, un tam nebūs nekāda sakara ar auto. 

 
Posted : 24/11/2019 4:58 pm
Andrejs BMW i3
(@andrejs)
Posts: 67
Trusted Member
Topic starter
 
Publicējis: @tut-on-ham-on

Joka pēc ielūrēju ss.lv - kas no elektro tirgojas- un sasortēju pēc nobraukuma - ja ticēt tam kas norādīts tad izskatās ka tikai 1/4 daļa no auto ir kļuvuši "zaļi" attiecībā pret baterijas radīto handikapu. 
mobile.de pēc tirgojamajiem lietotajiem vispār "šausmu aina" - tikai kādi ~10% no EV ir kļuvuši "zaļi".
P.S. Tas protams nav nekāds rādītājs, bet vienalga interesanti + tas tikai netieši norāda uz to ka pāreja uz elektro auto ne pavisam nerisina ekoloģijas problēmas tā kā tiek cerēts.

Tu kaut kāds nepacietīgs co2 manjaks. Ekoloģijas problēmu risināšana pat vēl nav sākusies, no sākuma ir jākļūst co2 neitrāliem, un nākamais solis būs risināšana. Kā tu redz iespēju 2050 kļūt co2 neitrāliem neattīstot jaunas tehnoloģijas, viena no kurām ir EV? Pasaule ir vienojusies, kioto protokola Parīzes nolīgumu ir parakstījušas daudzas valstis un viens no galvenajiem virzieniem transportā ir EV. Un atkal jau runājam par ekoloģiju nevis fosilauto pret EV. 

 
Posted : 24/11/2019 5:14 pm
Andrejs BMW i3
(@andrejs)
Posts: 67
Trusted Member
Topic starter
 

Jābrauc uz veici, caur aplikāciju ieslēdzu sildīt mašīnu, tā sildīsies arī kamēr būšu veicī, šī opcija ir visiem jauniem EV. Arī vasarā šis labi noder. 

This post was modified 5 gadiem ago by Andrejs BMW i3
 
Posted : 24/11/2019 5:18 pm
msh
 msh
(@msh)
Posts: 68
Trusted Member
 
Publicējis: @andrejs
Publicējis: @msh

Izbraukt es ar kaut kādu bik pieklājīgāku elektromobīli labprāt izbrauktu, bet es šaubos ka es tur ko sevišķi baudāmu saskatītu 🙂

Izbraucot ar EV visdrīzāk iegūsi tās sajūtas, kuras gaidi. Ja gribēsi iegūt apliecinājumu ka EV ir sūds, visdrīzāk dabūsi, un tam nebūs nekāda sakara ar auto. 

Nē, kāpēc. Tā problēma šajā gadījumā ir dubulta. Pirmkārt, lielākā daļa interesanto lietu no mašīnām pēdējo 30 gadu laikā ir pazudusi, likumdošanas vai ražotāju alkatības dēļ - mašīnas ir palikušas smagākas, ārēji lielākas, nu vēl piedevām cītīgi tiek stumti pseidodžipi. Otrkārt, elektromobīļu mērķauditorija pamatā ir cilvēki, kuriem pret mašīnu prasības ir zemas un sajēga maza - ne par velti pilna jūtube ar viģikiem, kur hipsteri ar teslām vizina cilvēkus, kas neko jaudīgāku par 1.5 civiku nav redzējuši - vai arī tie paša ražotāja krāna staipīšanas viģiki, kur tesla skrienas pret ... niknu, bet standarta rūpnīcas konfigurācijas muskuli, it kā dragreisā galvenokārt nedragātu nestandarta mašīnas. Bet nu pareizi - ja vizinātu cilvēkus, kas ar jaudīgām mašīnām ir uz Tu, tad nebūtu ne izsaucienu, ne elsienu, piedevām kāds vēl patiektu ka tā tesla paātrinās līdzīgi kā kaut kas ar jūtami vājāku benzīnnieku... 

 

Par zemo prasību tēmu, man patika tas tavs teksts dažas lapas atpakaļ ka "elektromobīlis iztur 350 km, bet cilvēks ne". Tas ir šausmīgi individuāli - es, personīgi, spētu nobraukt no viena latvijas gala līdz otram bez apstājas [mana mašīna gan vienalga spētu nobraukt vairāk; uz 1000 km] - bet man patīk tā tava kāre pēc čurāšanas krūmos un kafijas dzeršanas no termosa - nē, es labāk dodu priekšroku braukšanai... 🙂 

 

P.S. Es tajā postā, ko tu iecitēji, izteicos mazliet neprecīzi - es gribēju teikt "es nesaskatītu neko tādu, ko nevar gūt mašīnā ar iekšdedzes dzinēju". 

 
Posted : 24/11/2019 7:54 pm
msh
 msh
(@msh)
Posts: 68
Trusted Member
 
Publicējis: @andrejs

Jābrauc uz veici, caur aplikāciju ieslēdzu sildīt mašīnu, tā sildīsies arī kamēr būšu veicī, šī opcija ir visiem jauniem EV. Arī vasarā šis labi noder. 

Kāpēc tas jādara, sevišķi vasarā - aiz rūpēm ka tu varētu izdalīt pārāk maz oglekļa dioksīda? 😀 Mašīnām ar iekšdedzes dzinēju uzsildīšana un priekšsildītāji ir vajadzīgi lai motoru ātrāk dabūtu līdz darba temperatūrai; auksts motors gan spēj normāli darboties, bet aukstam motoram liela slodze nav laba jo dažādas detaļas nav izpletušās līdz darba izmēriem un eļļa vēl ir bieza - elektromobīļiem, kam šāda problēma nav saistoša, nekādu priekšsildīšanu nevajag. 

 
Posted : 24/11/2019 7:57 pm
Tut-On-Ham-on
(@tut-on-ham-on)
Posts: 83
Trusted Member
 

@andrejs

Precizēsim šāda fīča ir visiem jauniem BMW, citām markām - kā kurai.

 
Posted : 24/11/2019 9:11 pm
msh
 msh
(@msh)
Posts: 68
Trusted Member
 
Publicējis: @kmendzins

Tātad raudāt, jo tomēr ir mazāk kam lūzt.

Šis laikam vairāk atbilst šim topikam. Grūta tev dzīve, viss ņem un plīst; priekš kam vispār mašīnu jāpērk, ja visu laiku viss plīst? 🙂 Bet tā vispār normālas kārbas, pie noteikuma ka no tām neprasa vairāk kā ražotājs paredzējis, parasti iztur ilgāk par pašu mašīnu - tās ir visādas šī gadsimta ekonomijas kārbas, sevišķi automāti un roboti, kuriem ir tieksme izbeigties diezgan ātri.

 

Kārba ir vajadzīga priekš tam lai kompensētu motora elastības trūkumu - ir ļoti uzskatāmi redzams ka elektromotors ne tuvu nav tik elastīgs kā iekšdedzes dzinējs kurš sajūgts ar kārbu - tāpēc mazjaudīgākiem elektromobīļiem ir zems maksimālais ātrums, bet tādi megajaudīgi elektromobīļi kā tesla, kā redzams dažādos lietotāju viģikos, ātri tiek labi ja līdz 200 kmph, pēc tam ir čušs, un ierobežojums pie 250 kmph ir ļoti pamatots; motori darbojas neefektīvā režīmā jau pirms tam. Bet to, ka šis "pluss", kas te tiek atkārtota kā dogma, ir ar spēcīgiem blakusefektiem, es aptvērtu brīdī, kad es apskatījos tava spēļu mašīnītes raksturlielumus, jo daži sakrīt ar manu mašīnu. Abas mašīnas sver ~1,1 tonnu, vienai ir 180 nm @ 0 rpm, otrai 165-175 nm pie ~4k rpm [motors salikts no vairākiem tāpēc fabrikas cipari nav saistoši, bet uz ruļļiem arī nav būts] ; kura mašīna paātrinās krietni ātrāk par otru, vai tā, kurai pilns griezes moments pieejams no 0 apgriezieniem? Nē, tā, kurai kārbā ir trīs pazeminošie robi. Ar kaut kādu piecinieci kārbu [principā varētu iztikt arī ar mazāku robu skaitu, teiksim, trīs] tas tavs ī-Mjau ieskrietos jūtami ātrāk un maksimālais ātrums arī noteikti pieaugtu par dažiem desmitiem kilometru stundā. Bet tesla varētu turpināt tos savus ātros paātrinājumus vismaz līdz kādiem 300 kmph.

 
Posted : 24/11/2019 11:41 pm
Tut-On-Ham-on
(@tut-on-ham-on)
Posts: 83
Trusted Member
 
Publicējis: @msh
Kāpēc tas jādara, sevišķi vasarā - aiz rūpēm ka tu varētu izdalīt pārāk maz oglekļa dioksīda?

Bet šis vispār intersanti - tiek deklarēts ka EV momentāni piesilda salonu ...

Bet kas mani vairāk interesē - pārnesumu eļļošana EV - man uz uz viena svaiga Volvo no siltzemēm ir gadījies ka pie -20+ ir bijis pusstundu jāgaida kamēr automāts uzsilst. Nez kas EV tur tiem zobratiem ir ieliets un cik plašām temperatūrām paredzēts.

This post was modified 5 gadiem ago by Tut-On-Ham-on
 
Posted : 25/11/2019 8:20 am
Tut-On-Ham-on
(@tut-on-ham-on)
Posts: 83
Trusted Member
 
Publicējis: @andrejs
Tu kaut kāds nepacietīgs co2 manjaks. Ekoloģijas problēmu risināšana pat vēl nav sākusies, no sākuma ir jākļūst co2 neitrāliem, un nākamais solis būs risināšana. Kā tu redz iespēju 2050 kļūt co2 neitrāliem neattīstot jaunas tehnoloģijas, viena no kurām ir EV? 

Hmm, bet vai tad es skrienu ar lozungiem ka EV atrisinās pasaules problēmas?  Es te tā kā drusku pretēji saku - veči piebremzējam tai "princesei drusku tā kā kāja no āža gadījusies".

 
Posted : 25/11/2019 8:27 am
Tut-On-Ham-on
(@tut-on-ham-on)
Posts: 83
Trusted Member
 

@msh un @kmendzins

kungi atļaušos atgādināt ka katrā EV ir mezgls ko sauc par pārnesumkārbu!
Teslai tas mezgls satur niknākus zobratus  kā kravas auto: 

This post was modified 5 gadiem ago by Tut-On-Ham-on
 
Posted : 25/11/2019 10:23 am
(@kmendzins)
Posts: 155
Estimable Member Admin
 

@msh

Tātad Tavs arguments ir tanī, ka no mašīnas ir jāizspiež ātrums, kas ir 2-3x lielāks par atļauto? Tikai tad tā skaitās mašīna? Mani apmierinātu auto, ja tam max ir 120 km/h (pieņemot, ka pie 100 km/h patēriņš nav pārāk liels). Ja pareizi atceros, Volvo savas mašīnas rūpnīcā limitēs līdz 180 km/h un ES plāno pieņemt līdzīgu regulu.

Svarīgākais faktors ikdienai ir, cik ātri vari iekļauties satiksmē. Manā ikdienā ir svarīgi iegūt 55 km/h lielu ātrumu darbadienās un 95 km/h brīvdienās. Mans, kā Tev patīk teikt, "ņaudējiens" (lai gan izrunā to 'miev' [M[itsubishi] i[nnovative] E[lectric] V[ehicle]) šīs prasības izpilda ļoti mundri bez kaut kādām mistiskām raustīšanām (pārslēgšanas, apgriezienu uzņemšanas) pa vidu. Jā, nav tik jaudīgi kā citām elektriskajām un var just, ka programmatūra limitē ātruma uzņemšanu, bet pēc sajūtām tas ir dabiskāk par Tevis slavēto alternatīvu. 

Atcerieties - nav tāda lieta, kā pašlādējošs hibrīds

 
Posted : 25/11/2019 11:41 am
Tut-On-Ham-on
(@tut-on-ham-on)
Posts: 83
Trusted Member
 

@kmendzins

te man būs savs droši nepopulārs viedoklis - lai brauktu droši ir jābūt iespējai gan kārtīgi uzspiest, gand nobremzēt. Tāpēc es izvēlos auto kas mierīgi iet ar 160 km/h un tiem vēl ir iekšā pacelt drusku virs tā.  Un ir pāris gadījumi kad LV tas ir ticis izmantots, jo lēnbraucēji LV ļoti bieži ir vēl dranķīgāki braucēji kā tie kas brauc izteikti ātri (bet ne pārgalvīgi) !

 
Posted : 25/11/2019 1:36 pm
(@kmendzins)
Posts: 155
Estimable Member Admin
 

Jā, bremzēšanai jābūt arī līmenī. Un te elektroauto ir vēl viens aspekts - motors arī piedalās bremzēšanas procesā.

Atcerieties - nav tāda lieta, kā pašlādējošs hibrīds

 
Posted : 25/11/2019 2:57 pm
Page 7 / 17
Share:

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: