Francijas jaunā elektroauto subsīdija ir dāsnākā Eiropā
Francijas valdība ir paziņojusi par plāniem piedāvāt vairākas subsīdijas tiem, kas vēlas pirkt elektrisko transportlīdzekli. To jaunie īpašnieki varētu saņemt līdz 12’000 € lielu atbalstu.
Francijas valdība ir paziņojusi par plāniem piedāvāt vairākas subsīdijas tiem, kas vēlas pirkt elektrisko transportlīdzekli. To jaunie īpašnieki varētu saņemt līdz 12’000 € lielu atbalstu.
Francija ir paredzējusi vairāk nekā 1.3 miljardus eiro no stimuliem paredzētās summas, lai atbalstītu bezizmešu mobilitāti. Kopumā valdība ir paredzējusi 8 miljardus eiro, lai atbalstītu vietējo autoindustriju. Ar jaunajiem atbalstiem dažos gadījumos elektriskie transportlīdzekļi pieredzēs gandrīz par 40 procentu zemāku cenu.
Līdzīgi kā Lietuvā, kur, norakstot veco mašīnu, īpašnieks saņem valsts atbalstu, arī Francijā būs tāda shēma, bet ar lielāku summu. Ja Lietuvā valsts dod 1’000 €, tad Francijā – 5’000 € (iepriekšējo 2’500 € vietā). Papildus tam, ja cilvēks izvēlas iegādāties elektrisko automašīnu, tad valsts dod prēmiju 7’000 € apmērā (iepriekšējo 6’000 € vietā). Piemēram, Renault Zoe, kas Francijā maksā 32’000 €, tagad maksās 20’000 €, ja tā tiks iemainīta pret vecāku mašīnu.
Paredzētie stimuli:
- 7’000 € par jauna elektroauto iegādi, kas maksā līdz 45’000 €
- 3’000 € par jauna iekšdedzes auto iegādi, ja tas atbilst jaunākajiem izmešu standartiem
- Uzņēmēji un autoparka īpašnieki par elektroauto var saņemt 5’000 €
- Lādējamie hibrīdi, kuru cena ir līdz 50’000 € un kuru attālums, ko var veikt vienīgi ar elektroenerģiju, ir vismaz 50 km, iegūs 2’000 €
- Līdz 5’000 € prēmija par vecākas mašīnas norakstīšanu.
Tagad gandrīz visas Eiropas valstis piedāvā stimulu kombināciju zemu un nulles izmešu transportlīdzekļiem, ieskaitot nodokļu un reģistrācijas atlaides, kā arī prēmiju maksājumus, taču Francijas plāns pārspēj lielāko daļu no tiem.
Tikmēr Vācija ir paziņojusi, ka dubultos elektroauto subsīdijas un tagad var iegūt 9’000 € no elektroauto cenas, ja tas maksā mazāk par 40’000 €, vai 7’500, ja tas maksā mazāk par 65’000 €.
Francijas valdība plāno finansēt aptuveni 200’000 pirkumu programmas ietvaros par kopējo summu 800 miljoni €.
Uzlādēts komentārs
Tikmēr Latvijas valdība ar Satiksmes ministriju priekšgalā uzskata, ka problēma nepastāv un, ja tāda ir, tad tā pati no sevis atrisināsies (noklausies Radio SWH Rock raidījuma “Rīcības plāns” epizodi #5, lai par to pārliecinātos). Šobrīd prioritāte ir uzbūvēt dažus posmus šosejām, kur varēs braukt uz 130 km/h, kamēr citviet Eiropā no šādiem projektiem sāk atteikties un autoražotāji ir mudināti netaisīt mašīnas, kas spēj braukt ātrāk par 150 km/h.
Vienīgā problēma, ko valdība saskata Latvijas autoparkā ir tā vecums. Tas, ka valda dīzeļdegviela, nav problēma. Tas, ka Latvijas autoparks ir ar lielāko kubatūru (patēriņu un piesārņojumu), arī nav problēma.
Ar šādu attieksmi mūsu vienīgā cerība uz tīru autoparku ir tas, ka esošās subsīdijas citās valstīs, tai skaitā Lietuvu un Igauniju, pēc gadiem 10-15 atgriezīsies Latvijā kā lietotas elektriskās mašīnas ar zemāku cenu. Līdz tam varam noskatīties, kā izcirstie koki netiek galā ar piesārņojumu pilsētās.
Kāds ir sliktums pārvietoties ar 130 vai ātrāk, ja, teiksim, visi auto būtu elektriski?
No tiešo izmešu skatu punkta – nav problēma
No efektivitātes skatu punkta – milzīga problēma. Ja salīdzina 70 km/h ar 90 km/h, tad braukt ar 70 km/h, ir aptuveni 2x efektīvāk. Iedomājies, kāda ir atšķirība starp 90 un 130 km/h
Kamēr nebūs viss slikti, tikmēr var droši vēl braukt ar dūmojošiem dīzeliem ar taisno izplūdes cauruli, atspējotu DPF, EGR un AdBlue.
Zinātnieki un vides aizstāvji jau saka, ka tagad ir viss slikti. Ir pēdējais brīdis, lai mēģinātu labot situāciju.
Ja vēlies pirkt elektro auto – karogs Tev rokās, bet neredzu mazāko iemeslu, lai tas tiktu dotēts no pārējo nodokļu maksātāju naudas.
Vien’ maz’ iemesls – cilvēku veselība.
Pilnīgi pareizi, piedevām labi zinot cik liela daļa iedzīvotāju dzīvo Rīgā, kur ir vislielākais piesārņojums.