Fully Charged brauc ar saules mašīnu

Šoreiz Fully Charged ciemojas Vācijā pie jauna autouzņēmuma, kas sola elektromobili, kas uzlādējas ar saules paneļiem.

Sono Motors jau iepriekš ir aprakstīts mūsu portālā. Viņu produkts, kura piegādi sola šī gada beigās, ir elektromobilis Sion, kas ir noklāts ar saules paneļiem. No mašīnas virsmas 7,5 kvadrātmetri ir noklāti saules paneļiem.

Šī epizode sākas ar to, ka raidījuma vadītāji cienājas ar kafiju, kas pagatavota, izmantojot enerģiju no Sion. Sion ir iebūvētas funkcijas, kas ļauj dalīties ar elektrību. Šis elektromobilis arī ir gatavs automašīnu un braucienu koplietošanai.

Sono Motors Sion sāna panelis
Sono Motors Sion sāna panelis. Avots: sonomotors.com

Sono Motors apgalvo, ka dienas laikā no saules paneļiem var iegūt pietiekami daudz enerģijas, lai brauktu 30 km reālos apstākļos. Par bateriju pakas izmēriem vēl nav gala slēdziens, bet sola vismaz 250 km lielu autonomiju reālos apstākļos.

Projekts sākās 2012. gadā, kad idejas autori vēl mācījās vidusskolā. Tam sekoja 4 gadi izpētes, līdz beidzot tas bija gatavs publiskai izrādīšanai. Sono Motors ideja par Sion ieguva tik lielu sabiedrības atbalstu, ka jau agrīnā stadijā nebija problēmu ar finansējumu.

Epizodes vidū viņi izmēģina Sono Motors Sion prototipu. Tā virsbūve ir no karbona šķiedras. Bagāžnieka ietilpība ir 650 litri un aizmugurējie sēdekļi nolokās 1:1:1 attiecībās – visas trīs vietas var nolocīt individuāli. Nolokot vēl priekšējo pasažiera sēdekli var ielikt 260 cm garu objektu un tas ir spējīgs vilkt 750 kg smagu piekabi.

Sono Motors Sion lādē otru Sion
Sono Motors Sion lādē otru Sion. Avots: sonomotors.com

Lādēšana ir paredzēta ar CCS Combo ar 50 kW lielu jaudu, kam vajadzētu 30 minūšu laikā uzlādēt bateriju paku līdz 80%. Izejošā strāva no tipiskās rozetes ir 3 kW (230 V, 13 A). Ir arī otra izejošā enerģijas vieta, kas ir paredzēta transportlīdzeklis-tīkls (vehicle-to-grid, V2G) vai transportlīdzeklis-transportlīdzeklis (vehicle-to-vehicle, V2V) tehnoloģijai.

Gaisa filtrēšanai palīdz Islandes sūnas, kas spēj attīrīt gaisu no 20% mazajiem putekļiem.

  • Cena – 16’000 € (bez baterijām, ko var izīrēt vai paņemt līzingā) + 9’500 € (sagaidāmā bateriju cena)
  • Iespējamais nobraucamais attālums starp uzlādēm – vismaz 250 km (reālos apstākļos)
  • Bateriju pakas lielums – 35 – 45 kWh
  • Cena/nobraucamais attālums – 102 €/km
  • Cena/kWh – 566 – 728 €/kWh
  • Nobraucamais attālums/kWh – 5.55 – 7.14 km/kWh (14 – 18 kWh/100 km)

Lai uzzinātu vairāk, noskaties zemāk esošo epizodi.

Raksta autors: Kārlis Mendziņš

Kārlis Mendziņš
Atrasts mētājamies pie elektroierīcēm. Mīlestība pret jaunajām lietām izaugusi kopā ar bakalaura grādu elektroinženierzinātnēs. Brauc ar elektromobili kopš 2017. gada bargās ziemas (-30°C) un kopš tā laika ne reizi nav noslāpis.

Komentāri

E-pasts netiks publicēts. Nepieciešamie lauki ir atzīmēti *