Efektivitātes karalis – Hyundai Ioniq apskats
Šis elektroauto pacēla Hyundai negaidītos spārnos. Lai gan sākumā Hyundai Ioniq kā elektroauto tika radīts kā ķeksītis, tas ir pārtapis par vienu no labākajiem.
Šis elektroauto pacēla Hyundai negaidītos spārnos. Lai gan sākumā Hyundai Ioniq kā elektroauto tika radīts kā ķeksītis, tas ir pārtapis par vienu no labākajiem.
Kad Hyundai izlaida Ioniq, tas nebija domāts kā elektroauto. Bija plāni par plug-in hibrīdu, bet tīri elektrisko neapsvēra. Tomēr tauta pieprasīja un Hyundai paklausīja. Tādā veidā netīšām tika radīts viens no tā laika labākajiem elektroauto.
Hyundai Ioniq Electric var tikt skaitīts pie tiem, kas ir bijuši starp celmlaužiem kopā ar Tesla Model S, Nissan Leaf, Mitsubishi i-MiEV (un tā brāļiem no Peugeot un Citroen), BMW i3 un Volkswagen e-Golf. Lai gan Hyundai ir pārstājuši ražot Ioniq, tā vārds turpina dzīvot – Hyundai nolēma, ka Ioniq ir tik labs, ka ar šo vārdu apzīmēs visus savus nākamos elektroauto. Vienīgais izņēmums ir Hyundai Kona, kas paspēja iegūt vārdu vēl pirms šis lēmums tika pieņemts. Hyundai Ioniq 5 vienā mirklī ieguva tautas mīlestību dēļ sava retro futūristiskā izskata un no Ioniq 6 tiek gaidīti jauni efektivitātes rekordi.
Tomēr pirms Hyundai Ioniq 6 ir nonācis pie mums, varam atskatīties uz oriģinālo Ioniq, kas par spīti tam, ka tika radīts uz platformas, kas domāta iekšdedzes dzinēju automašīnām, savā efektivitātē spēja ielikt Tesla Model 3. Hyundai Ioniq 2016. gadā bija aprīkots ar 30.5 kWh (28.0 kWh neto) bateriju un spēja lādēties ar 69 kW jaudu, kas tiem laikiem likās traki daudz. Pat nebija īsti neviena lādētāja Latvijā, ar ko šādu jaudu pārbaudīt.
Konkurentu pogas
Cenas ziņā tas konkurēja ar tā laika Nissan Leaf, BMW i3 un Volkswagen e-Golf, kas bija aprīkoti ar līdzīgas energoietilpības akumulatoriem. Tomēr, kad runa nāca par reālo nobraucamo distanci, uzlādes ātrumu un cilvēku+mantu ietilpību, tas spēja piedāvāti krietni labāku kombināciju par sava tā laika konkurentiem. Piemēram, Nissan Leaf ar 40 kWh bateriju reālos apstākļos var nobraukt tik pat, cik Ioniq ar 28 kWh bateriju.
Tas viss pateicoties efektivitātei. Pat Tesla Model 3, kas ir viena no labākajām automašīnām šajā aspektā, piekāpās. Vēl viens efektivitātes paraugs no Hyundai puses – lādējot bateriju, radītais siltums baterijā tika novirzīts uz salonu, kas ziemā nozīmēja mazāku siltuma patēriņu, kas nozīmēja labāku vispārējo efektivitāti.
2019. gadā Hyundai iedeva Ioniq nedaudz lielāku bateriju (40.4 kWh bruto, 38.3 kWh neto), bet samazināja uzlādes jaudu līdz 44 kW un, lai gan joprojām izcili efektīvs, patēriņš nedaudz pieauga (no 11.5 (NEDC ciklā) līdz 13.8 (WLTP ciklā) kWh/100 km). Tas deva iespēju efektivitātes karaļa titulu iegūt Tesla Model 3.
Retais sedans
Sedana tipa elektroauto nemaz nav tik daudz. EV-database uzrāda, ka šobrīd apritē ir 53 sedana elektroauto kamēr krosoveri ir 133. Tālajā 2016. gadā Ioniq vienīgais sedana konkurents bija Tesla Model S. Vienā grozā tos nolikt gan būtu ļoti jāgrib.
Hyundai jau no paša sākuma daudzas lietas izdarīja pareizi un turpmākajos gados to nesačakarēja. Piemēram, multimediju saskarne un pogu daudzums. Viens no retajiem auto, kam neprasījās uzreiz ieslēgt Android Auto, lai nebūtu jāskatās uz to multimediju. Hyundai Ioniq ir tieši tāds, lai būtu jāpiedomā, pie kā varētu piesieties. Varbūt salīdzinoši šaurais skats uz aizmuguri? Tomēr, ja ir atpakaļskata kamera, kāpēc gan vajadzētu lielāku? Varbūt arī nenāktu par sliktu, ja būtu priekšējais bagāžnieks. Kaut kādam trūkumam tak ir jābūt elektroauto, kas nāk no iekšdedzes dzinēja platformas!
Saprātīga izvēle
Šis elektroauto ir ļoti prātīga izvēle. It īpaši tiem, kas dzīvo piepilsētā. Protams, kā jau sedans, tas nav paredzēts bezceļiem (15 cm klīrenss), bet nevarētu teikt, ka mūsdienu krosoveri būtu labāk piemēroti tam. Ērti sēdekļi, kas apdarināti ar videi draudzīgiem materiāliem, liels bagāžnieks (357 litri), gaišs un plašs salons un patīkamā braukšanas sajūta ir pirmās lietas, kas nāk prātā, kad jāraksturo šis elektroauto. Šis bija arī pirmais elektroauto, kam manīju ventilējamos sēdekļus. Lieti noderēja karstā augusta dienā.
Ar 100 kW priekšējās piedziņas motoru Ioniq līdz 100 km/h ieskrienas vien 9.7 sekundēs. Nav iespaidīgi, bet tas ir viens no veidiem, kā dabūt to sasodīti labo efektivitāti. Uz papīra tas varbūt neliekas aizraujoši, bet braukšanas sajūta, kā jau kārtīgam elektroauto, ir īstā. Un atkārtošos par efektivitāti – apskata laikā netika mēģināts braukt taupīgi. Tieši otrādi – pat speciāli dažu brīdi tika braukts agresīvāk. Tomēr vidējais sanāca 13.0 kWh/100 km, kas ir zem WLTP rezultātiem. Hyundai vispār ir tipiski mānīties datu lapā par labu īpašniekiem.
Hyundai Ioniq Electric | Nissan Leaf | |
---|---|---|
Autonomija (WLTP) | 311 km | 285 km |
Baterija | 40.4 kWh (bruto) 38.3 kWh (neto) | 40 kWh (bruto) 39 kWh (neto) |
Dalīšanās ar enerģiju (V2L, V2H, V2G) | Nē | V2H, V2G (abi 7.0 kW DC) |
Speciāla EV platforma | Nē | Jā |
Piedziņa | FWD | FWD |
Sēdvietas | 5 | 5 |
0-100 km/h | 9.7 sek | 7.9 sek |
Bagāžnieka ietilpība | 357 l (1417 l, nolokot sēdekļus) | 435 l (1176 l) |
Aizmugurējie sēdekļi nolokas | 1:2 | 1:2 |
Uzlādes ātrums (lēnā) | Type 2 max 7.2 kW (40 km/h) | Type 2 max 6.6 kW (32 km/h) |
Uzlādes ātrums (ātrā) | CCS max 44 kW (220 km/h) | CHAdeMO max 46 kW (230 km/h) |
Uzlādes porta lokācija | Virs aizmugurējā kreisā riteņa | Priekšā, vidū |
Braukšanas komforts* | 8 | 7 |
Pārredzamība* | 8 | 7 |
Modernīgums* | 7 | 5 |
Praktiskums* | 7 | 8 |
Pirmais iespaids* | 9 | 8 |
Braukšanas klusums* | 8 | 6 |
* subjektīvais viedoklis, kas pakļauts garastāvoklim un tējas biezumu daudzumam krūzē, 10 baļļu skalā
Lai gan jaunus Ioniq vairs neražo, tie vēl ir pieejami pie dīleriem līdz noliktavas būs iztukšotas. Uzlādēts apskatam to iedeva EV Riga. Viņi arī solījās piedāvāt Hyundai Ioniq 5 un KIA EV6 ar mazo bateriju, kas nav pieejami pie oficiālajiem dīleriem Latvijā. Tamdēļ būtu vērts iemest aci, kas darās pie šiem.
Nu nekādi tas nav sedans 🙂
Liftback Sedan
Nē, tas tiešām ir liftback. Un liftback ir ha Tch aci versija. Veljoprojam tas nav un tam nav nekāda sakara ar sedan!
….liftback ir hatchback versija…
Varam strīdēties, vai tas ir hečbeks, kas izskatās kā sedans, vai sedans, kam bagāžnieks kā hečbekam. 😀🤔