Uzlādēts.lv intervē Renault elektromobilitātes ekspertu Andrzej Gemra

0

Uzlādēts.lv bija dota ekskluzīva iespēja intervēt vienu no Renault elektromobilitātes ekspertiem – Andrzej Gemra. Intervijā A. Gemra stāsta par e-mobilitātes pirmsākumiem, uzlādes īpatnībām un efektivitātes uzlabojumiem visā Renault grupā.

Renault ZOE

Renault ZOE

Uzlādēts.lv bija dota ekskluzīva iespēja intervēt vienu no Renault elektromobilitātes ekspertiem – Andrzej Gemra. Intervijā A. Gemra stāsta par e-mobilitātes pirmsākumiem, uzlādes īpatnībām un efektivitātes uzlabojumiem visā Renault grupā.

Andrzej Gemra zina visu par Renault elektroauto un hibrīdiem un spēj atbildēt pat uz visai sarežģītiem jautājumiem. Ar tādu ievadu sākās ievada e-pasts. Uzlādēts.lv nolēma izmantot izdevību un jautāt dažādākos jautājumus, kas bija sakrājušies par Renault e-mobilitātes risinājumiem un tās stratēģiju.

Audi Q6 e-tron

Pagājušā gada prezentācijas laikā Renault atklāja savu akumulatoru cenu, kas parādīja, ka Renault maksā par aptuveni 50% vairāk nekā vidēji nozarē, un solīja 2025. gadā sasniegt “maģisko” 100 $/kWh. Kā tas tā nākas?

Līdz 2030. gadam Renault mērķis ir par 35% samazināt ražošanas izmaksas un ar akumulatoru ražošanu saistīto oglekļa emisiju:

  • uzbūvējot akumulatoru gigarūpnīcu tās EV ražošanas vietu tuvumā (ElectriCity Francijas ziemeļos)
  • atbildīgu izejvielu ieguvi
  • piegādes ķēdes procesu dekarbonizācija
  • akumulatoru materiālu pārstrāde un atkārtota izmantošana

Renault Megane E-Tech ir atstājusi patiešām labus pirmos iespaidus, bet ar lielu uzmanību daudzi seko joprojām ir gaidāmos Renault 5 un 4. Vai nākotnē mēs redzēsim vairāk retro-futūristiskas automašīnas?

Mēs esam ļoti priecīgi dzirdēt šādas atsauksmes par jauno Megane E-Tech. Tā ir taisnība, ka tā oriģinālais dizains atšķiras no tradicionālās, kompaktās hečbeku formas ar unikālām un dinamiskām proporcijām, kompaktiem izmēriem un nelielo augstumu (1,50 m), kā arī iespaidīgu salona plašumu.

Audi Q6 e-tron

Renault 4 un 5 ir īstas ikonas Renault klāstā. Sāgu par ikoniskiem modeļiem turpinās šī gada maijā prezentētais konceptauto – Scenic Vision.

Renault Scenic Vision
Renault Scenic Vision

Scenic Vision ir nākotnes 100% elektriska Renault ģimenes auto pirmsākums. Tas ir saglabājis Scenic DNS un nāk ar tehnoloģijām, kas piemērots jaunajam laikmetam, piemērotas nākotnei, kur tehnoloģijas un inovācijas padara pasauli ilgtspējīgu. Tas tiks izlaists 2024. gadā.

Dacia pašlaik ir EV sākuma līmeņa zīmols, taču tam ir daudz kompromisu. Daži ir ļoti pārsteidzoši, piemēram, nepieciešamība pēc rokas bremzes. Kad mēs varētu sagaidīt 20 000 eiro EV no Renault grupas ar mazāk kompromisiem?

Pēc tam, kad Dacia zīmols nonāca Renault Group pārziņā, tas vienmēr ir piedāvājis automašīnas ar vislabāko kvalitātes un cenas attiecību, kas saviem klientiem nodrošina visu, kas, viņuprāt, ir būtisks automašīnā. Dacia klāsta standarta aprīkojums pakāpeniski mainās, taču zīmols turpina pārliecināties, ka tā piedāvātās aprīkojuma funkcijas ir patiešām būtiskas, kas padara tā modeļus pieejamus. Acīmredzot, mainoties vajadzībām, Dacia modeļi tiek aprīkoti ar jaunām aprīkojuma funkcijām, tostarp automātisko stāvbremzi.

Renault bija 22 kW un pat 43 kW maiņstrāvas uzlādes pionieris, piedāvājot Zoe. Kāpēc 22 kW nav standarts visos grupas modeļos? Vai vismaz Dacia variants?

Lielāko daļu Renault modeļu (izņemot Master) standartā var uzlādēt ar 22 kW maiņstrāvu, kas ir izņēmums tirgū, jo tikai nedaudzi konkurētspējīgi modeļi var tikt uzlādēti ar maiņstrāvu, kurai ir šāda jauda. Šī uzlādes stratēģija tika izstrādāta Renault klāstam, jo ​​pirmajā EV izstrādes posmā lieljaudas līdzstrāvas lādētāji nebija pieejami. Dacia Spring var uzlādēt ar 30 kW līdzstrāvu.

Pēdējā laikā EV kopienā ir notikušas arvien vairāk sarunas, lai sāktu pētīt EV efektivitāti. Slikts piemērs ir Volvo, kam sava izmēra dēļ ir zema efektivitāte. Cik efektīva ir Renault pašreizējā piedziņa? Kādus uzlabojumus mēs varam sagaidīt tuvākajā nākotnē?

Elektriskā transportlīdzekļa efektivitāte – iespaidīgs diapazons, mazāks enerģijas patēriņš – ir atkarīga no tā aerodinamiskajām īpašībām, piedziņas efektivitātes, enerģijas pārvaldības sistēmām un svara.

Renault Megane E-Tech Electric ir lielisks palielinātas efektivitātes piemērs: tā efektivitāti lielā mērā nosaka tā aerodinamiskās veiktspējas optimizācija, kas izriet no pilnveidotā silueta. Neliels klīrenss, slīps jumts, šauras riepas, modernizēti bamperi ar divām gaisa ieplūdes atverēm priekšā un izvelkami durvju rokturi nodrošina izcilu efektivitāti.

Tikmēr jaunajam Megane E-Tech Electric uzstādītās piedziņas efektivitāti nosaka pilnīgi jauns 160 kW jaudas iekārta, ko izstrādājusi Nissan-Renault-Mitsubishi alianse, nodrošinot griezes momentu līdz 300 Nm un četrus bremzēšanas enerģijas rekuperācijas līmeņus. Pateicoties tā optimālajai konstrukcijai, jaudas iekārta ir aprīkota ar kompaktu korpusu un sver gandrīz 145 kg (ieskaitot transmisiju) — tas ir par 10% mazāk nekā strāvas bloks, kas uzstādīts pašreizējā Zoe versijā. Tai ir arī daudz lielāka jauda un lielāks griezes moments.

Jaunā Renault Megane E-Tech Electric augstā efektivitāte ir sasniegta, optimizējot enerģijas pārvaldību un siltuma apmaiņu pilnīgi jaunā, patentētā sistēmā. Tajā ietilpst jaunākās paaudzes siltumsūknis un vieda sistēma, kas pārvalda akumulatora un piedziņas zaudēto siltumenerģiju, kas vēlāk tiek atkārtoti izmantota, lai apsildītu pasažieru salonu un pārvaldītu akumulatora uzlādes stāvokli.

Jaunajam Renault Megane E-Tech Electric ir optimizēts svars, kas ir samazināts par vairāk nekā 100kg salīdzinājumā ar konkurētspējīgiem šī segmenta modeļiem.

Kādas ir mācības, kas gūtas no Formulas E? Kas no sacīkšu trasēm ir parādījies ielās?

Ir vairāki elementi, kas ir pārnesti uz elektriskajiem transportlīdzekļiem, kas brauc pa ceļu:

  • Reģeneratīvās enerģijas atgūšanas vadība, lai pielāgotu reģenerāciju krītošajam akumulatora stāvoklim;
  • Elektriski vadāma bremžu sistēma (brake-by-wire): efektīvāka bremzēšanas enerģijas rekuperācija un precīzāks bremzēšanas spēka sadalījums starp atsevišķiem riteņiem;
  • Akumulatora svara samazināšana un tā dzīves cikla pagarināšana, augstāka dzinēja efektivitāte. Akumulatora svars: 2012. gadā pirmās paaudzes Renault Zoe akumulatoram kapacitāte bija apm. 22 kWh, savukārt mūsdienu paaudzei ir 52 kWh akumulators;
  • Ātrās uzlādes tehnoloģijas attīstība: jauno Renault Megane E-Tech Electric var uzlādēt ar 130 kW līdzstrāvas jaudu.

Nissan (Leaf), Renault (Zoe) un Mitsubishi (i-MiEV) ir bijuši pionieri mūsdienu EV pasaulē. Leaf ražošana tiks pārtraukta nākamgad, i-MiEV jau ir pārtraukta. Kad ir Zoe kārta?

Renault Zoe pēctecis būs balstīts uz konceptauto Renault 5, kas tika prezentēts Minhenē pagājušajā gadā. Tā debija paredzēta 2024. gadā.

Šķiet, ka V2X kļūst arvien populārāks. Kad Renault to piedāvās?

Turpinās pētījumi par automašīnas pielāgošanu vilces akumulatorā uzkrātās enerģijas izlādēšanai atpakaļ mašīnas pamata tīklā vai ārējā tīklā. Lai to pabeigtu, būs vajadzīgs vēl gads vai divi. Jāizstrādā standarti un ierīces, kas nodrošinās adekvātu enerģijas novadīšanu mašīnas pamata elektriskajā sistēmā.

Ja nepieciešams, jaunais Megane E-Tech Electric var izlādēt daļu enerģijas atpakaļ tīklā, pateicoties transportlīdzekļa-tīkla tehnoloģijai (V2G).

Vai tiek plānota akumulatora uzlāde, to nomainot? Es pieņemu, ka tam ir nepieciešams kāds nozares standarts.

Standartu izstrādei, kas ļautu apmainīt akumulatorus starp dažādu autoražotāju modeļiem, būtu ekonomisks efekts: tas ievērojami samazinātu to izmaksas. Mūsdienās akumulatori ir piesaistīti sistēmām, ko izmanto, lai pārvaldītu tajās uzkrāto enerģiju, savukārt akumulatoru tehnoloģiju stingri aizsargā visi ražotāji kā savu zināšanu noslēpumu.

2009. gadā Renault prezentēja savu redzējumu par 100% elektriskiem modeļiem un prezentēja četrriteņu, divvietīgo Twizy, lielu sedanu Fluence un daudzpusīgo Kangoo furgonu. Šie modeļi tika pielāgoti ātrai akumulatora nomaiņai Better Place stacijās.

Šķiet, ka akumulatoru noma atkal kļūst aktuāla. Ir kādi plāni saistībā ar šo?

Renault 2009. gadā izsludinātajā attīstības stratēģijā akumulatora noma bija vienīgais veids, kā nemaksāt par vilces akumulatoru, pērkot elektrisko transportlīdzekli, jo tā izmaksas tika sadalītas visā transportlīdzekļa lietošanas laikā. Tādējādi elektromobiļa cena būtu līdzvērtīga benzīna transportlīdzekļa cenai, savukārt akumulatora izmaksas un tā uzlādei nepieciešamās enerģijas izmaksas būtu radikāli zemākas nekā benzīna cena degvielas uzpildes stacijā. Zemākas akumulatoru cenas apvienojumā ar lielāku ietilpību un plašāks klāsts, pievilcīgi piedāvājumi transportlīdzekļu finansēšanai, kuros jau ir iekļauts akumulators, ir samazinājuši interesi par akumulatoru nomu.

Kāpēc bezvadu uzlāde nav izplatīta?

Elektriskā transportlīdzekļa bezvadu uzlāde (tāpat kā viedtālruņa bezvadu uzlāde) ir vienkārša, un tai ir daudz priekšrocību, kas uzskaitītas beigās, taču tās ieviešana ietver:

  • lielas investīcijas atbilstošas ​​infrastruktūras izveidē: stacionāras uzlādes vietas, tai skaitā paliktņi, gar ceļu, kas integrēti ar tā virsmu;
  • elektroenerģijas piegādes izmaksas;
  • efektivitāte.

Jau vairākus gadus Renault veic pētījumus par savu EV modeļu bezvadu uzlādi, kā to var redzēt video, kurā aprakstīti eksperimenti ar Renault Kangoo:

Elektriskā transportlīdzekļa uzlāde ir saistīta ar vairākām neērtībām:

  • jāatrod uzlādes stacija;
  • jāpievieno transportlīdzeklis lādētājam ar diezgan smagu un smagnēju kabeli;
  • jums ir jānoņem kabelis un jāievieto atpakaļ bagāžniekā.

Visas šīs darbības bezvadu uzlādē nav nepieciešamas. Šādi mēs jau kādu laiku uzlādējam savus viedtālruņus. EV bezvadu uzlāde teorētiski var notikt nenoteiktu darbības rādiusu, bez nepieciešamības apstāties, lai uzlādētu. Uzlāde sākas automātiski, kad saderīgs transportlīdzeklis tiek novietots stāvēšanai virs uzlādes paliktņa, kas ir integrēti ar ceļa virsmu. Vadītājam nav jāizkāpj, lai sāktu uzlādi. Viss ir automatizēts. Transportlīdzeklis ir aprīkots ar īpašu moduli, kas saņem elektrisko enerģiju, ko pārraida bezvadu tehnoloģija. Braukšanas laikā transportlīdzekli arī var uzlādēt ar elektrisko enerģiju, pārvietojoties pat lielā ātrumā.

Renault lietotne Latvijā nedarbojas. Pabaksties īstos cilvēkus, lai to iespējotu!

Šobrīd My Renault lietotni ieviešam arī Baltijas valstīs. Pārbaudes deva pozitīvus rezultātus. Savienotie pakalpojumi būs pieejami gan Easy Link, gan OpenR, kas ir īpaši svarīgi EV lietotājiem. Vēl ir nepieciešams lietotni pielāgot tiesību aktiem, kas tiek piemēroti katrā no trim valstīm, taču mēs ceram, ka process tiks pabeigts pēc iespējas īsākā laikā.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

5 1 balsojums
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: