Kādus elektromobiļus sagaidīt 2019. gadā?

1
DS 3 Crossback E-Tense

DS 3 Crossback E-Tense

2018. gads bija samērā spraigs priekš elektromobiļiem. Daudz jaunu modeļu un visi ar ievērojami lielāku autonomiju kā pirms pieciem gadiem. Ko varam sagaidīt no nākamā gada?

Spriežot pēc šobrīd Latvijā pieejamajiem modeļiem, klāsts tiks ievērojami papildināts. 2019. gads piedāvās elektromobiļus, kas ne tikai būs tīrāki un spēs tālāk nobraukt, bet arī brauks viedāk. Lielāka autonomija un vasarā pabeigtā 1. ātro uzlādes staciju kārta nozīmēs to, ka elektromobiļi sāks kļūt biežāk sastopami ārpus Rīgas. Lielāks piedāvājums liks arī cenām būt zemākām.

Uzlādēts.lv apkopojis Latvijā 2019. gadā sagaidāmos ETL (alfabētiskā secībā pēc ražotāja).

Audi

Audi sāka e-tron ražošanu jau 2018. gada septembrī, bet joprojām šo mašīnu neviens īsti uz ielām nav redzējis. Tas tādēļ, ka Audi nav spējis vienoties ar bateriju piegādātāju par cenām. Cerams, ka nākamgad tos jau varēs redzēt tepat Latvijā. 2019. gada otrajā pusē vajadzētu būt pieejamai arī Sportback versijai.

Audi e-tron Sportback
Audi e-tron Sportback

Aston Martin

Aston Martin uz 155 vienībām limitēto Rapid E noteikti vēlēsies iegādāties kāds no Latvijas miljonāriem. Līdz šim nekas daudz nav zināms par pirmo pilnīgi elektrisko Aston Martin automašīnu, kā tikai tas, ka tam būs 320 km (pēc WLTP standarta) liela autonomija, aizmugurējā piedziņa un 0 – 100 km/h mazāk kā 4 sekundēs (250 km/h maksimālais ātrums). Vairāk par to var lasīt šeit.

Aston Martin Rapide E
Aston Martin Rapide E

BMW

Lai gan i3 nav nekas jauns Latvijā, tam tiks ielikta lielāka baterija, kas būs divas reizes lielāka par to, kas bija sākotnējam i3 2013. gadā. Tas spēs veikt 260 km reālos apstākļos (345 km NEDC) ar vienu uzlādi un vēl tam būs iebūvēta mājsaimniecības rozete. Vairāk par to var lasīt šeit.

bmw i3 120 ah

DS

Citroen premium brends DS plāno 2019. gadā atrādīt DS 3. Šo krosoveru varēs iegādāties gan ar iekšdedzes dzinēju, gan ar elektrisko motoru un sagaidīt 2019. gada otrajā pusē. Ar 300 km (WLTP, 450 km NEDC) lielu autonomiju un 100 kW lielu uzlādes ātrumu, tas ir nopietns konkurents, ja cena būs pietiekami zema. DS ir pacentušies arī par to, lai interjers būtu kā vērts.

DS 3 Crossback E-Tense
DS 3 Crossback E-Tense

Fisker

Fisker ir atdzimis pilnībā elektrisks un tā pirmais modelis būs EMotion. Lai gan sākotnēji tika teikts, ka tam būs cietvielu baterijas, vismaz pirmā produkcija būs ar litija jonu baterijām. Ar 650 km lielu autonomiju un 0 – 100 mazāk kā 3 sekundēs tas ir tiešs konkurents Tesla Model S. Ņemot vērā to, ka Fisker ir ekskluzīvs brends, ja Latvijā būs kāds no šiem, tad tas visdrīzāk būs sastopams Jūrmalas vai Mežaparka apkārtnē.

Fisker EMotion
Fisker EMotion

Honda

Kad Honda 2017. gadā Franfurtes auto izstādē atrādīja Urban konceptu, tas uzreiz ieguva ļoti lielu atsaucību un ziņas bija pilnas ar šo izteikti mazāko elektrisko automobili. Lai gan nekas daudz nav zināms par to (baumo 250 km lielu autonomiju), tas ir manīts jau uz ielām.

Honda Urban EV
Honda Urban EV

Hyundai

Nākamgad uz Latvijas ceļiem noteikti redzēsim Kona, bet tikmēr Ioniq piedzīvos atjauninājumu – autonomija palielināsies no 200 km uz 320 km. Ar to un esošā pieprasījuma apmierināšanu Hyundai neapstāsies un plāno piedāvāt jaunu elektromobili – Hyundai Saga. Tas vizuāli atgādinās Hyundai i20 Active un piedāvās 470 km (WLTP) lielu autonomiju.

Hyundai Saga
Hyundai Saga

Jaguar

Jaguar I-Pace var iegādāties jau no 2018. gada vasaras, bet uz ielām tos redzēsim tikai nākamgad. Šis elektromobilis bez šaubām ir dārgākais starp Latvijā atrodamajiem ar 82’200 € lielu sākuma cenu.

Jaguar I-Pace
Jaguar I-Pace

Kia

Kia pārsteidza visus Los Andželosas auto izstādē ar paziņojumu, ka 2020. gada Kia Soul EV dalīs vienu platformu ar Kia e-Niro un Hyundai Kona. Tas būs jau trešais no Hyundai-Kia elektromobiļiem ar tiešām lielu autonomiju. Lai gan e-Niro un Kona spēj veikt teju 500 km ar vienu uzlādi, no Soul tiek gaidīti aptuveni 400 km. Papildus lielākai autonomijai klāt nāks arī dizaina izmaiņas. Rezervāciju atvēršana no nākamā gada beigām.

Kia Soul EV
Kia Soul EV

Mazda

Par spīti tam, ka vēl nesen Mazda bija pret elektromobiļiem, jau nākamgad ir sagaidāms pirmais Mazda elektromobilis. Diemžēl, nekas par to nav zināms, ja neskaita to, ka tas izskatīsies līdzīgs esošajam piedāvājumam. Baumo, ka tas līdzināsies CX5.

Mazda MX-30 sānskats
Mazda MX-30 sānskats

Mercedes-Benz

Mercedes 2018. gadā prezentēja EQC 400 4MATIC. Tas uz ražošanas līnijas nonāks 2019. gada vidū un piedāvās 320 km lielu autonomiju. Šis krosovers spēs 100 km/h panākt 5 sekundēs un varēs vilkt 1’800 kg. Vairāk par to var lasīt šeit.

Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC
Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC

MINI

Lai gan pirms 10 gadiem MINI piedāvājumā bija elektromobilis, tagad tirgū ir atrodams tikai lādējamais hibrīds – Cooper S E Countryman ALL4 PHEV. 2019. gada novembrī ražošanas stadijā ieies MINI Cooper S E. Visdrīzāk, Latviju tas sasniegs tikai 2020. gadā. Tā cena ir sagaidāma starp 35’000 € un 40’000 € ar 320 km lielu autonomiju.

Mini Electric
Mini Electric

Nissan

Nissan 2019. gadā piedāvās jaunu Leaf versiju – Leaf e-Plus. Šis Leaf būs ar lielāku bateriju paku un aktīvo bateriju dzesēšanu. Ar 400 km lielu autonomiju un 41’000 € cenu tas būs konkurents Hyundai Kona un, spriežot pēc 2018. gada Leaf pieprasījuma, to Latvijā noteikti vēlēsies iegādāties daudzi. Vairāk par to var lasīt šeit.

Nissan Leaf
Nissan Leaf

Opel/Vauxhall

Opel piedāvājumā būs pirmais elektromobilis kopš pievienošanās PSA grupai – eCorsa. Šis elektromobilis, kas dalīs ražošanas platformu ar Peugeot 208, spēs veikt 350 km ar vienu uzlādi un to varēs sagaidīt gada otrajā pusē.

Opel Corsa-e
Vauxhall Corsa

Peugoet

Lai gan tas vizuāli neatšķirsies no iekšdedzes modeļa, ja neskaita priekšējās restes neesamību, elektriskais 208 noteikti būs ņiprāks. Pateicoties tam, ka elektromobiļos var dzirdēt skaņas, ko citkārt nedzird dēļ motora, citi Peugeot modeļi ir ieguvuši skaņas un sistēmas uzlabojumus. Arī par šo elektromobili oficiāli nekas vairāk nav zināms, bet baumo 350 km lielu autonomiju, kas ir trīsreiz vairāk kā iespēj Peugoet iOn.

Peugeot e208. Avots: automobile-propre.com
Peugeot e208

Polestar

Volvo premium brends Polestar 2019. gadā iepazīstinās ar savu pirmo elektromobili Polestar 2. Tas būs 480 km liela autonomija un cena, kas būs līdzīga Tesla Model 3, Audi A4 vai BMW 3. sērijai – starp 40’000 € un 65’000 €. Polestar 2 atklās 2019. gada 1. ceturksnī un to plāno tirgot lielveikalos.

Polestar 1
Polestar 1

Porsche

Lai gan Mission E jeb Taycan var rezervēt jau kādu laiku, tos uz ielām var sagaidīt 2019. gada vidū. Tomēr, ja veiksi rezervāciju tagad, ātrāk par 2020. gada vidu šo elektromobili ar 500 km lielu autonomiju savā garāžā neredzēt. Priekš Mission E Cross Turismo būs vēl ilgāk jāgaida, bet arī to nākamgad varētu ieraudzīt, ja ne uz ielām, tad vismaz dīleru salonos.

Porsche Taycan
Porsche Taycan

Renault

Eiropas vispopulārākais elektromobilis Renault ZOE, kas Latvijā ir sastopams retāk kā Tesla, arī iegūs lielāku bateriju paku, ļaujot tam nobraukt 350 km starp uzlādēm, un beidzot piedāvās kādu no ātrās uzlādes līdzstrāvas standartiem – CCS Combo. Baumo, ka cena priekš ZOE būs zem 35’000 €. Lai gan maz ticams, bet pastāv iespējamība, ka K-ZE nonāks līdz Eiropas tirgum nākamgad. Drīzāk tas notiks 2020. gadā. Vairāk par K-ZE var lasīt šeit.

Renault ZOE
Renault ZOE

Seat

Seat piedāvājumā nākamgad būs viens no VW e-Up! trīnīšiem – e-Mii. Parametri tie paši, kas Škoda e-Citigo un VW e-Up! – 300 km liela autonomija.

Seat Mii Electric
Seat Mii Electric

Škoda

Nākamais gads priekš Škoda būs iesildošais priekš 2020. gada, kad plānots ir piedāvāt 5 elektromobiļus. e-Citigo būs VW e-Up! viens no trīņiem. Ar 300 km lielu autonomiju un 19’000 € cenu, šis elektromobilis varētu būt tas, kas iekustina latviešu tautu izvēlēties elektromobiļus.

Škoda Citigo
Škoda Citigo

Tesla

Latvijā uz 2018. gada 1. janvāri bija reģistrētas 19 Tesla automašīnas, kas sastādīja 5% no visiem Latvijā reģistrētajiem ETL. 2019. gadā ir sagaidāms, ka arī pa Latvijas ceļiem ripos Model 3. Šis 58’000 € vērtais elektromobilis piedāvā 544 km (WLTP) lielu autonomiju.

Model 3
Tesla Model 3

Volvo

Volvo nākamgad sāks savu modeļu elektrifikāciju. Jau ir apstiprināti divi elektromobiļi 2019. gadam – XC40 un V40. Vēl vairāki sekos 2020. gadā.

Par XC40 ir zināms tikai tas, ka tas maksās aptuveni 45’000 €. Par V40 EV ir zināms, ka tam būs 480 km liela autonomija un ka tas aizstās esošo V40.

Volvo XC40 Recharge
Volvo XC40 Recharge

VW

Lai gan līdz I.D. līnijai vēl ir jāgaida, VW nākamgad piedāvās atjauninājumu e-Up!. Šis atjauninājums, kas trīskāršos esošā modeļa autonomiju, nesīs arī cenas kritumu no 27’000 € uz 21’000 €.

Jaunai VW e-up!
Jaunai VW e-up!

Vai kāds elektromobilis ir palaists garām? Kuru no šiem visvairāk vēlies sagaidīt? Raksti komentāros!

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
1 Komentārs
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Dāvis
Viesis
09/01/2019 14:36

Ļoti labs raksts, paldies!

1
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: