Elektrotransportlīdzekļu Latvijā

Ātrās uzlādes stacijas

Uzlādēts

Tavs ceļvedis atjaunīgajā enerģijā

Jauno automobiļu kapsēta

Kur nonāk nepārdotās mašīnas?

2018. gada 20. augusts

Nerealizēto automobiļu skaits pasaulē pieaug katru gadu un iemesli tam ir dažādi – ekonomiskā krīze, pirktspējas kritums, situācijas izmaiņas dažādu valstu attiecībās u.tml. Tā vai citādi, nepārdoto automobiļu kapsētas pastāvīgi pieaug izmēros un tiek veidotas arvien jaunās valstīs.

Ražotāji nekad nesamazinās automobiļa cenu, lai varētu tos ātrāk pārdot – viņi vēlas atpelnīt katru ieguldīto centu. Turklāt, ja uzsāktu tirdzniecību par ievērojami zemākām cenām, pircēju nebūtu dārgākiem automobiļiem. Apburtais loks!

Katru nedēļu rūpnīcās top desmitiem tūkstošu jaunu automobiļu, taču ne visi atrod savus pircējus. Turīgākajās valstīs gandrīz katrā ģimenē ir vismaz viens automobilis. Cik bieži jums ir vajadzīgs jauns?

Ierastais cikls – pērk, lieto, salauž – nopērk jaunu, nestrādā. Šodien patērētājam izdevīgāk salabot veco, nevis iegādāties jaunu.  Kā atrisināt šo problēmu neviens nezin, tādēļ konveijers turpina strādāt, bet jauno automobiļu kapsētas papildina arvien jauni eksemplāri. Šī iemesla dēļ autoražotājiem jāiepērk arvien vairāk zemes, kur izvietot automobiļus, kas bezgalīgā virtenē ripo pa konveijeru.

Situācija pasliktinās ar katru gadu. Autoražotāji regulāri atjauno modeļu klāstu, piedāvājot pircējam tos komplektā ar jaunākajām tehnoloģijām, savukārt 2-3 gadus vecām mašīnām, kas salīdzinot ar jaunajām, uz to brīdi jau ir novecojušas, paliek arvien mazāk izredžu sagaidīt pircēju. Labākajā gadījumā tie tiks izjaukti detaļās, bet sliktākajā – turpinās rūsēt jauno auto kapsētās vai nonāks zem preses.

Dažas kompānijas, piemēram, General Motors, pārceļ ražotnes uz Ķīnu. Taču arī tur pēdējā laikā pieprasījums rūk un tagad jauno amerikāņu automobiļu kapsētas nav retums arī Ķīnā.

 

Miljonu nepārdotu auto tiek uzglabāti dažādās vietās uz pasaules. Bildēs redzamās vietas: Širnesa, Lielbritānija, Svindona, Lielbritānija, Baltimoras osta, Merilendas štatā, Nissan kompānijas testu autodroms pie Lielbritānijas pilsētas Sanderlendas, Lidmašīnu skrejceļš pie Sanktpēterburgas Krievijā, Apperheiforda, Oksfordšīras grāfistē Lielbritānijā.

Tomēr, ja izvēle ir kritusi par jauna auto iegādi, tad videi labāk būs izvēlēties kādu elektromobili.

Avots: iAuto

Kārlis Mendziņš

Atrasts pie elektroierīcēm. Mīlestība pret jaunajām lietām izaugusi kopā ar bakalaura grādu elektroinženierzinātnēs. Brauc ar elektromobili kopš 2017. gada bargās ziemas (-30°C) un kopš tā laika ne reizi nav noslāpis.
Kārlis Mendziņš
Patika raksts? Atbalsti Uzlādēts iekš Patreon!
Kur nonāk nepārdotās mašīnas? 1

Komentāri

avatar
  Pieraksties  
Paziņojums no