Lielāks Model Y un uzlabots Model 3. Ko varam sagaidīt no Tesla?

1

Model Y L un Model 3+. Vienam lielākas dimensijas, otram lielāks akumulators. Vai laiks mainīt veco Tesla uz jauno?

Tesla Model Y L and Tesla Model 3+

Tesla Model Y L un Tesla Model 3+

Model Y L un Model 3+. Vienam lielākas dimensijas, otram lielāks akumulators. Vai laiks mainīt veco Tesla uz jauno?

Kamēr daļa Latvijas autožurnālistu mēģina parādīt, ka Latgales laukos ziemas apstākļos sadzenot 10 elektroauto vienā vietā trūkst uzlādes infrastruktūras, pasaule turpina attīstīties. Tesla ir nolēmusi pievienot vēl divus interesantus variantus savā modeļu gammā: jaunu, lielāku Model Y L un īpaši ekonomisko Model 3+.

Model Y pietuvojas Model X

Tesla Model Y L
Tesla Model Y L (Ķīnas transporta ministrija)

Ķīnas Rūpniecības un Informācijas Tehnoloģiju ministrijas publicētie dati atklāj, ka Model Y L būs lielāks un ērtāks:

Uzlāde visā baltijā kvadrāts
  • 6 pasažieru vietas
  • Garums: gandrīz 5 metri (4976 mm), kas ir par 18 cm garāks nekā esošais Model Y
  • Riteņu bāze: par 15 cm garāka nekā esošajam modelim
  • Kopējais svars: 2,651 kg, kravnesība – ap 563 kg
  • Maksimālais ātrums: 201 km/h
  • Divu motoru pilnpiedziņa ar kopējo jaudu 340 kW
  • Akumulatoru piegādātājs: LG Energy (NCM litija-jonu baterijas)
  • Līdz 688 km ar vienu uzlādi CLTC ciklā

Tas nozīmē, ka jaunais Model Y L izmēros tuvojas Tesla flagmanim – Model X. Lai gan Model X joprojām piedāvā lielākas durvis un plašāku salonu, izmēru atšķirība starp abiem auto kļūst arvien mazāk izteikta. Vienlaikus Model Y noteikti būs cenā ievērojami pieejamāks.

Vai šī versija nonāks līdz Eiropai? Zinot Tesla, ļoti iespējams, ka tuvāko mēnešu laikā pieredzēsim, ka arī pie mums tāds būs pieejams. Tad arī varēsim saprast WLTP novērtējumu, bet varam nojaust, ka tas būs ap 560 km ar vienu uzlādi.

Ķīnai pielāgots Tesla Model 3

Tesla Model 3+
Tesla Model 3+ (Ķīnas transporta ministrija)

Model 3+ ir Ķīnas tirgum optimizēta Model 3 Long Range RWD versija ar uzlabotu jaudu un autonomiju. No šobrīd pieejamās informācijas varam secināt, ka šie modeļi ir ļoti līdzīgi, bet ar nelielām atšķirībām:

  • Viena motora piedziņa ar palielinātu jaudu (225 kW pret Eiropas varianta 213 kW)
  • LG Energy Solution ternārās baterijas ar lielāku enerģijas blīvumu
  • Iespējamas aerodinamiskas un programmatūras optimizācijas

Lai gan Ķīnas ciklā Model 3+ uzrāda 800 km ar vienu uzlādi, ir jāsaprot, ka Eiropas WLTP ciklā tas būtu aptuveni 680 km, kas ir nedaudz mazāk nekā Eiropas Tesla Model 3 LR RWD, kas uzrāda 702 km WLTP ciklā. Vienlaikus Eiropas versija nav pieejama Ķīnā, tamdēļ varam sagaidīt, ka šis ir Ķīnai specifisks modelis, kas tiek pozicionēts kā premium versija Ķīnas konkurētspējīgajā EV tirgū.

Kā tālāk?

Abi modeļi arī saņems jaunos sēdekļus un diskus, kā arī būs pieejama jaunu krāsa. Vai tas ir pietiekami, lai mainītu veco Tesla pret jauno? Kā ar to, ka vispār pārsēstos uz Tesla no cita autoražotāja?

Model Y L izmēri tagad kļūst ļoti līdzīgi Tesla Model X, kas ir 5,04 metrus garš un piedāvā līdz pat 7 sēdvietām, taču būtiski augstākā cenu kategorijā. Model Y L būs pieejamāks risinājums ģimenēm, kuras meklē daudzpusīgu elektromobili par samērīgāku cenu.

Latvijas daudzbērnu ģimenēm Model Y L būs īpaši pievilcīgs, jo valsts piedāvā subsīdiju līdz pat 11 000 EUR elektroauto iegādei. Salīdzinot ar Volkswagen ID.4 vai Hyundai Ioniq 5, jaunais Model Y L, kurš ir sagaidāms šo elektroauto cenās, piedāvās vairāk sēdvietas, vairāk vietas bagāžai un lielāku kravnesību. Tikmēr Model 3 LR RWD jau konkurē ar citiem Eiropā populārajiem vidēja izmēra sedaniem, kas iespēj 700km ar vienu uzlādi, piemēram, Mercedes-Benz EQE, bet par zemāku cenu.

Līdz Varšavai?

Lai gan mēs zinām, ka esam infrastruktūras izbūves attīstības posmā un tamdēļ gribās elektroauto ar pēc iespējas lielāku bateriju, kas nogādās vistālāk, ir jāsaprot tās reālās distances nepieciešamības. Varšava ir 684 km attālumā no Rīgas. Tātad abām šīm mašīnām maksimāli vajadzētu 1 uzlādi, kas būtu mazāk nekā tualetes pauzes laika patēriņš, šajā 8 stundu garajā ceļā.

Nav tā, ka šīs mašīnas vai pat vispār Tesla mašīnas ir vienīgās, kas to spēj. Pat mazajam Hyundai Inster ceļš uz Varšavu nebūtu īpaši apgrūtinošs no uzlāžu skatu punkta. Nemaz nerunājot par tādiem efektivitātes karaļiem, kā Mercedes-Benz EQS, kas varētu arī uz Prāgu tēmēt bez uzlādēm.

Protams, ne visur ir pieejama publiskā uzlāde. Joprojām var atrast kādu punktu kartē, kur nav ērti atrast elektroauto uzlādi. Bet situācija uzlabojas strauji.

Tesla jaunās versijas – Model Y L un Model 3+ – ir lielisks papildinājums elektroauto tirgus piedāvājumam, bet nebūt nav vienīgais. Man personīgi ir lielas cerības, ka Volkswagen izšaus ar pareizo cenu Volkswagen ID.1 un ID.2, tāpat gaidu Latvijā BYD Dolphin Surf, kas šobrīd Spānijā maksā vien 11 780 EUR.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest


1 Komentārs
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Aivars
Aivars
Viesis
21/07/2025 10:16

Tik ilgi, kamēr “Mechahitlers” Musks būs Tesla īpašnieks, šīs mašīnas mani neinteresēs. Un, piedevām, Tesla jau šobrīd tehniski ir atpalikusi no daudziem konkurentiem. Ir tik daudz citu, daudz labāku, EV.

1
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: