Lietuvā atbalstīs elektroauto iegādi
Atbalsts elektroauto iegādei varētu būt pieejams jau no 1. maija. Atbalsta summa ir lielāka, ja iznīcina iepriekšējo iekšdedzes automašīnu.
Atbalsts elektroauto iegādei varētu būt pieejams jau no 1. maija. Atbalsta summa ir lielāka, ja iznīcina iepriekšējo iekšdedzes automašīnu.
Personām, kuras iegādājas jaunu vai līdz piecus gadus vecu elektrisko transportlīdzekli, būs tiesības saņemt finansiālu atbalstu no valsts, ziņo elv.lt. Tas tiek veikts saskaņā ar Klimata pārmaiņu programmu un to paredz Lietuvas Vides ministrijas procedūra šādu pabalstu piešķiršanai. Šīs procedūras apraksta projekts ir pieejams līdz 26. martam un tiks saskaņots ar sabiedrību un ieinteresētajām institūcijām.
Tiek lēsts, ka viens pretendents saņems vienreizēju maksājumu 2’000 vai 4’000 € apmērā. Papildus 1’000 € varēs iegūt, ja tiks iznīcināta iepriekš īpašumā esoša piesārņojoša automašīnu. Kopā no Klimata pārmaiņu programmas piešķirti 5 miljoni eiro, lai mudinātu Lietuvas iedzīvotājus iegādāties elektriskās automašīnas.
Lietuvas Vides ministrija, kas pārvalda šo programmu, ir noteikusi finansēšanas nosacījumus, un uzaicinājumu uz atmaksu publicēs Vides projektu vadības aģentūra, kas novērtēs, piešķirs un uzraudzīs saņēmēju saistību izpildi. Paredzams, ka pieteikumi būs pieejami no 1. maija.
Tikmēr Latvijā ministrijas nespēj izdomāt būs vai nebūs līdzfinansējums – VARAM saka, ka būs, SM apgalvo pretējo. Paliekot nogaidošā pozīcijā valsts riskē ne tikai ar regulu neizpildi, kuras ir finansiāli saistošas, bet arī riskē ar to, ka kļūst par iekšdedzes dzinēju pēdējo pieturvietu Eiropā. Vairākas valstis jau ir pieņēmušas, ka no noteikta gada jaunu iekšdedzes automašīnu reģistrācija vairs nebūs atļauta, piemēram, Lielbritānija šobrīd diskutē, vai to darīt no 2035. gada vai 2032. gada.
99%, ka saistībā ar COVID19 un sekojošo ekonomisko krīzi, visas piemērotās izpildes termiņi tiks pavilkti pa kādiem 5 gadiem uz priekšu.
es arī biju jau gatavs pirkt elektroauto, bet tagad gaidīšu vismaz līdz rudenim.
tāpat ar daudzo rūpnīcu slēgšanu, darbu no mājām, daudzas izstrādes un ražošanas ir pauzes stadijā, līdz ar to arī ražotāji prasīs vismaz pāris gadu pagarinājumu vidējai CO2 normai / pārdotajiem auto.