Ātrās uzlādes stacijas

Uzlādēts

Tavs ceļvedis elektroauto un atjaunīgās enerģijas pasaulē

Glosteras policijas elektroauto

Policija, kas pāriet uz elektroauto

2020. gada 19. marts

Lielbritānijā ir vairākas pašvaldības, kurās ir pa kādam elektroauto policijas automašīnu parkā. Glosteras pašvaldības policija izceļas jo īpaši ar 74 elektroauto.

Nu jau Breksit noskaņās esošajā vairs ne tik lielajā Lielbritānijā elektroauto starp policijas mašīnām nav retums. Lielajā vairumā pašvaldību ir viena vai divas šādas automašīnas. Glostera izceļas ar 74 elektroauto. Fully Charged savā kārtējā YouTube epizodē apskata šīs pašvaldības motivāciju un iztaujā, kāda ir darbinieku reakcija.

Glosteras pašvaldības policija iegādājās pirmos 6 elektroauto – 1. paaudzes Nissan Leaf – 2016. gadā. Nākamos 6 – 2. paaudzes Nissan Leaf – iegādājās 2018. gadā. Šobrīd esošie 74 elektroauto (21% no visa autoparka) tiek izmantoti vispārējiem nolūkiem (pakaļdzīšanās nav daļa no pienākumiem). Lai tos varētu ērti uzlādēt, tika uzstādīti 87 uzlādes punkti 16 policijas teritorijās.

Vēl pirms izmēģināt elektroauto, tika izmēģināts plug-in hibrīds Opel/Vauxhall Ampera. Tas neapmierināja, jo spēja veikt vien 50 km pirms iekšdedzes dzinējs sāka savu darbu. Nissan Leaf ar 30 kWh bateriju jau bija tuvāk prasībām, jo tas spēja veikt 130 km ar pilnu uzlādi., bet joprojām autonomija bija klupšanas akmens. Līdz ko autonomija spēja apmierināt vairumu gadījumu, tā pašvaldība nebaidījās uzsākt vērienīgo pāreju.

Paši policisti sākumā esot bijuši skeptiski par šiem transportlīdzekļiem, bet pēc to izmēģināšanas ikdienas rutīnā attieksme mainījusies. Uzzinot, ka autoparks tiks papildināts ar vairākiem jaunākajiem Nissan Leaf, daudzi kļuvuši dedzīgi, lai viņu lokācijai tiktu piešķirts tāds. Tiem, kas nav vēlējušies, lai pie viņiem būtu elektroauto, izvēles nebija. Ja, piemēram, lokācijā bija pieejami 3 iekšdedzes auto, tad 2 tika atņemti. To vietā dota piekļuve visiem elektroauto, kas pieejami pašvaldībai. Pašvaldības policija uzsāka savu iekšējo mašīnu dalīšanās sistēmu. Tādējādi bailes par autonomiju tika limitētas. Ikdienā vidēji policijas mašīna veic mazāk par 100 km, bet dažreiz pat mazāk kā 15 km.

Runājot par izmaksām, pašvaldības policija rēķina, ka dēļ ievērojami lētākajām uzturēšanas izmaksām, kas ietver gan remontēšanu, gan degvielas/elektrības izmaksas, gadā tiek ietaupīti aptuveni 150’000 €. Par izmešiem viņi bilst, ka tas ļāvis neizlaist atmosfērā aptuveni 190’000 tonnas CO2. Tas viss, nemainot veicamos darbus un braukšanas rutīnas.

Šī ir tikai viena no Glosteras zaļajām iniciatīvām. Pašvaldība un tās institūcijas ļoti cenšas dot iedzīvotājiem un tās darbiniekiem labu vidi. Rezultātā pašvaldības policijai ir liels pieprasījums darba tirgū.

Arī Latvijas pašvaldību policijas nav svešas ar elektroauto. Kad 2014. gadā varēja iegūt līdzfinansējumu, Jelgavas pašvaldības policija iegādājās Volkswagen e-Up! un, kā komentāros norādīja Visvaldis, Liepājai ir Nissan eNV200 elektriskie busiņi.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Uzlādēts veikals. Viss Tavam elektromobīlim/elektroauto. Uzlādes stacijas, wallbox, kabeļi un aksesuāri.
Kārlis Mendziņš
0 0 balsojums
Raksta novērtējums
Patika raksts? Atbalsti Uzlādēts iekš Patreon!
Policija, kas pāriet uz elektroauto 1
Pieraksties
Paziņojums no
guest
17 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
17
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x
()
x

Teksta kļūdas atskaite

Sekojošais teksts tiks nosūtīts mūsu redaktoriem: