MINI Cooper SE apskats (+video)
Elektriskajam MINI Cooper SE nav tie labākie tehniskie parametri, bet tam pieder daudz labu īpašību, lai neticīgos pievērstu elektroauto pasaulei.
Elektriskajam MINI Cooper SE nav tie labākie tehniskie parametri, bet tam pieder daudz labu īpašību, lai neticīgos pievērstu elektroauto pasaulei.
MINI Cooper SE jeb MINI Electric ir elektroauto, kas no ārpuses nekliedz, ka atšķiras no iekšdedzes Cooper. Protams, ir pāris nianses, piemēram par 2 cm augstāka sēdpozīcija un pāris emblēmas, kas liecina, ka tam ir kaut kāds sakars ar elektrību, bet pa lielam tā joprojām ir maza automašīna, kas daudziem simpatizē.
Viena no Lielbritānijas ikoniskākajām automašīnām, kas ir maza, veikla un slavena kartingam līdzīgu vadību, apvienojumā ar pilnīgi elektrisku piedziņu, kas nodrošina tūlītēju paātrinājumu, lētas ekspluatācijas izmaksas un klusu braukšanu. Perfekta kombinācija, ne?
Vispārīgi runājot, MINI ir izvēlējušies iet drošāko ceļu, ražojot savu pirmo mūsdienu elektroauto (2009. g. eksperimentu neieskaitīsim) – paņēmuši mātes kompānijas jau pārbaudītās elektroauto daļas un ielikuši tās iekš populāra modeļa. Priekš MINI faniem tā noteikti ir veiksmīga formula.
MINI i3 Cooper SE Electric
32.5 kWh (94 Ah) akumulators, 234 km autonomija, 135 kW motors… Ja tas liekas jau kaut kur dzirdēts, tad tas ir tāpēc, ka šis elektroauto no MINI ir maskējies BMW i3. Lai gan motors ir paņemts no jaunākā BMW i3, tā baterija ir paņemta no iepriekšējā.
Dažās valstīs to sauc par MINI Electric vai MINI Cooper Electric, bet Latvijā un pārsvarā pasaules to atradīsim ar Cooper SE. Tāpēc nemulstiet, ja meklējot informāciju par to, atradīsiet vienu vai otru nosaukumu.
Uzlāde
No mājsaimniecības rozetes pilna uzlāde prasīs 16 stundas. Tomēr, ņemot vērā, ka mājsēža laikā nevajadzētu nekur braukt un pat pirms šī burvīgā laika vidējais latvietis nobrauca dienā vien 30 km, tad ar nedaudz vairāk kā 2 stundām dienā pietiktu. Ja ar to nav gana, tad mājas uzlādes stacija (wallbox) pilnu uzlādi veiks 3.5 stundās (45 min, lai apmierinātu dienas vidējo). Ja vēl ar to nav gana, tad 30 minūtes pie ātrās uzlādes stacijas dos 80% uzlādi.
Vai iekšā viss ir mini?
Līdzīgi kā no ārpuses, arī iekšā neatradīs daudz atšķirību no iekšdedzes līdziniekiem. Viss ir noapaļots. Ir interesanti kloķīši un podziņas, klimata kontroles vadība man atgādina to, kāda ir Citroen C-Zero. Ja nebūtu pielāgota informācija priekš tā, kas saistās ar elektroauto īpašībām, varētu sajaukt, kurā MINI Cooper versijā esi iekāpis. Protams, līdz brīdim, kad ieslēdz to.
Ja vēl priekšā sēžot viss liekas normāli, tad aizmugurējā rindā var just MINI nosaukumu. Ne man kājām bija vieta, ne arī galvai, bet toties aizmugurē sēdošajiem ir trīs krūzīšu turētāji.
Arī bagāžnieks uztur aizmugurējās rindas auru. Tur vietas nav pat priekš mini ledusskapja. Kā jau mūsdienīgai mašīnai, tur ir dubultā grīda, kuru ikdienā turētu garāžā nevis pašā mašīnā, lai varētu izmantot nedaudz vairāk vietas.
Ieraugot bagāžnieku un paskatoties zem kapota, var redzēt, ka MINI palaida vienu būtisku fīču garām, kāda ir BMW i3 – priekšējo bagāžnieku. Zem kapota ir ļoti daudz brīvas vietas, jo elektriskais motors un ar to saistītās komponentes aizņem daudz mazāk vietas. Tas liktos tikai loģiski, ja tik mazā mašīnā tiktu izmantota arī tāda iespēja. Kaut vai tamdēļ, lai tur noliktu uzlādes kabeli.
Braukšanas sajūtas
Braukt ar to ir aizraujoši. Jaudīgais BMW motors un nedaudz sportiskie krēsli liek justies tā it kā būtu iesēdies sacensībās… kartingu sacensībās. Ir jāsaprot, ka katrs pagrieziens izraisīs azartu. Tie ikdienišķie braucieni uz veikalu, dārziņu vai skolu noteikti ir jautrāki ar MINI Cooper SE.
Tomēr jāsaprot, ka garus draugus līdzi nepaņemsi un ar mazo bateriju būs bieži jālādējas, lai aizbrauktu kur tālāk. Vai tas traucēs piedzīvojuma garam? Iespējams, ka nedaudz. Kā nekā uz Liepāju vajadzētu tikt ar maksimums vienu pauzi, ja vien neesi P.T., kas joprojām nemāk atšķirt figūras.
Konkurence
Kā zinām, MINI ir kults. Tā fani neskatīsies uz citām markām. Tomēr mums, parastajiem cilvēkiem, kas vēl nav ar to apslimuši, ir vērts saprast, kā šis elektroauto izskatās uz citu fona. Lai gan ārēji nedaudz mazāks, iekšā lielāks jūtas VW e-up!, kas piedāvā mazāku azartu, bet tas arī maksā mazāk. Varētu teikt, ka Peugeot e208 un Opel Corsa-e būtu konkurenti, kas par to pašu cenu piedāvā lielāku autonomiju. Arī Renault ZOE. Tomēr galvenais konkurents būtu tas pats BMW i3.
BMW i3 | Mini Cooper SE | |
Autonomija | 308 km (WLTP) | 234 km (WLTP) |
Piedziņa | Aizmugurējā | Priekšējā |
Sēdvietas | 4 | 4 |
0-100 km/h | 7.3 sek | 7.3 sek |
Bagāžnieka ietilpība | 260 l (1100 l, nolokot sēdekļus) | 211 l (731 l) |
Aizmugurējie sēdekļi nolokas | 1:1 | 1:1 |
Uzlādes ātrums (lēnā) | Type 2 max 11 kW (58 km/h) | Type 2 max 11 kW (58 km/h) |
Uzlādes ātrums (ātrā) | CCS max 49 kW (270 km/h) | CCS max 49 kW (260 km/h) |
Uzlādes porta lokācija | Virs aizmugurējā labējā riteņa | Virs aizmugurējā labējā riteņa |
Braukšanas komforts* | 8 | 8 |
Pārredzamība* | 8 | 8 |
Modernīgums* | 8 | 7 |
Praktiskums* | 6 | 5 |
Pirmais iespaids* | 9 | 9 |
Braukšanas klusums* | 8 | 6 |
Kopumā
Es uzskatu, ka šis ir labākais MINI, ko šobrīd var nopirkt. Tam ir savi trūkumi, bet tam ir liels šarms. Stils, azarts, rotaļīgums. Varam piesieties par vietas trūkumu aizmugurējā rindā, mazo bagāžnieku un mazo autonomiju, bet tiem, kas meklē sev MINI, tas diez vai būs šķērslis. It īpaši tamdēļ, ka tas ir pat lētāks par iekšdedzes MINI Cooper.
Ne par velti Māris Gaugers no Kursors.lv to sauc par šobrīd labāko elektroauto, jo tas ir dinamisks, mazs un ar adekvātu nobraukumu.