Pirmais EV bateriju maiņas standarts ir apstiprināts

0

Ķīna ir apstiprinājusi pasaulē pirmo elektroauto bateriju maiņas standartu, kas iespēj tukšu bateriju apmainīt pret pilnu mazāk kā minūtes laikā.

NIO bateriju maiņa

NIO bateriju maiņa

Ķīna ir apstiprinājusi pasaulē pirmo elektroauto bateriju maiņas standartu, kas iespēj tukšu bateriju apmainīt pret pilnu mazāk kā minūtes laikā.

Viens no argumentiem, kāpēc cilvēki baidās izvēlēties EV kā savu automašīnu ir uzlādes infrastruktūra un nepieciešamais laiks uzlādei. EV bateriju maiņa nav jauna ideja un tā bija iespējama jau pirmajiem elektroauto pagājušajā gadsimta sākumā. Izmantojot bateriju maiņas pakalpojumu ne tikai var ietaupīt laiku uz uzlādi, bet arī neuztraukties par bateriju degradāciju.

Eiropā un ASV, kur apdzīvotība nav ne tuvu tik blīva kā tas ir Ķīnā, par bateriju maiņu reti runā, jo uzlādes iespējas var ierīkot salīdzinoši ērtās lokācijās. Tomēr pavisam cits stāsts ir par Ķīnu. Šajā valstī bateriju maiņa ir situsi augstu vilni un NIO, kas ir pielīdzināms vietējam Tesla, jau ilgstoši piedāvā savas mašīnas pirkt bez baterijām, baterijas piedāvājot kā papildus pakalpojumu.

Pie tam, brīdī, kad NIO izstrādā ietilpīgāku bateriju, ir iespēja nomainīt to uz ietilpīgāku, piemēram, no 70 kWh uz 100 kWh. Tādā veidā var ikdienā braukt ar mazāko bateriju, bet, gatavojoties garākam ceļojumam, izvēlēties lielāku par nedaudz augstāku samaksu. NIO nav vienīgais uzņēmums, arī BAIC un pēdējā laikā jo īpaši Geely, kam pieder Volvo, izstrādā savus variantus šādam pakalpojumam.

Bateriju maiņai ir ne tikai ieguvumi no lietotāja skatu punkta, bet arī no infrastruktūras puses, jo maiņu punktā esošās baterijas var lādēt ar mazāku jaudu, ārpus pīķa pieprasījumiem, un tās var kalpot, lai stabilizētu pieprasījumu.

Ņemot vērā bateriju maiņu pieprasījuma pieaugumu, standarta neesamība var izvērsties par draudu tehnoloģijas adaptācijai. Ķīnas valdība apstiprināja nacionālo bateriju maiņas standartu GB/T 40032-2021, ko izveidoja NIO, BAIC un Geely. Tas stāsies spēkā no 2021. gada 1. novembra. Standarts paredz pārbaudes mehānismus, drošības mehānismus, mehānisko izturību un citas nianses.

Pēc standarta apraksta ir noteikts, ka baterijām, kas ir pieskrūvējamas, ir jāiztur vismaz 1’500 bateriju maiņas, bet uzspiežamajām ir jāiztur 5’000 bateriju nomaiņas. Pirms sākam smiet par ciparu neizteiksmīgumu, ir jāsaprot, ka tas nozīmētu attiecīgi 375’000 km un 1’250’000 km ar bateriju maiņām, pieņemot, ka tiek veikti 250 km starp bateriju maiņām.

Bateriju maiņa, protams, neizslēdz ierasto uzlādi, kurā ir jāpiesprauž kabelis.

Vai mēs varam sagaidīt Eiropas bateriju maiņas standartu? Šobrīd par to nav oficiālu ziņu, bet, ņemot vērā, ka NIO nu jau ne tikai tirgojas arī Eiropā, bet ir arī saņēmuši ražošanas atļauju, varam sagaidīt, ka bateriju maiņas vietas ar laiku būs pieejamas arī šeit.

Uzlādēts viedoklis

Latvietim vidējam, kuram jau tā nepatīk doma par elektroauto, protams, ideja par to, ka daļa no mašīnas nemaz viņam nepieder, liktos biedējoša. NIO piedāvā arī pilnībā nopirkt bateriju, tādā veidā baterijas maiņas pakalpojuma izmaksas būtu zemākas, bet tā nav populāra izvēle Ķīnā, jo tas nozīmē arī augstākas iegādes cenas.

Tesla pirms vairākiem gadiem izmēģināja savu roku ar bateriju maiņu, bet zemā pieprasījuma dēļ pārstāja to piedāvāt. Viens no argumentiem, kāpēc to neatsāk piedāvāt, ir pieaugušās uzlādes jaudas un autonomijas.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

5 1 balsojums
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: