Renault atklāj elektroauto prototipu, kas atsaucas uz R5
Līdz 2025.g. Renault izlaidīs 7 elektroauto un vēl 7 hibrīdauto. “Nouvelle Vague” pirmais iemiesojums ir Renault 5 un baumo, ka būs arī Renault 4.
Līdz 2025.g. Renault izlaidīs 7 elektroauto un vēl 7 hibrīdauto. “Nouvelle Vague” pirmais iemiesojums ir Renault 5 un baumo, ka būs arī Renault 4.
Renault vakar prezentēja savu jauno ēru, ko nosaukuši par Renaulution, kas ir daļa no “Nouvelle Vague” (“Jaunais vilnis”). Līdz 2025. g. brends plāno izlaist 7 pilnīgi elektriskos un 7 hibrīda auto, kas nostiprinās brenda B segmenta pozīcijas un iekaros jaunas C segmenta tirgus daļas.
Renault 5 prototips: kulta automašīnas atdzimšana
Renault 5 prototips, kā apgalvo Groupe Renault izpilddirektors Lukas De Meo, ir tuvu ražošanas fāzei un atšķirībā no Honda e un MINI Cooper SE būs ar pieejamu cenu.
Jaunais R5 ir Nouvelle Vague: tas ir cieši saistīts ar tā vēsturi, un tomēr tas ir nākotnei, padarot elektriskās automašīnas populāras.
Projekts nebija iekļauts ilgtermiņa plānos. Šis ir no tiem gadījumiem, kad organizācija izjūt mirkli un ķer to.
Mēs to izveidojām pēdējo sešu mēnešu laikā. Tas bija ātri un izlēmīgi. Tagad tas ir iekļauts produktu plānā. Un tas tiks realizēts agrāk [nekā 2025. gadā].
Groupe Renault izpilddirektors Lukas De Meo
Renault 5 ir spēcīgi ietekmējies no oriģinālā R5 dizaina ar ļoti līdzīgu siluetu, tomēr ar modernizētām detaļām, ieskaitot priekšējos lukturus, bagāžnieku un aizmugurējo lukturu parakstu formu. Tas ir jauniegūtā dizainera Žila Vidala darbs, kurš agrāk strādāja PSA grupā un kurš izstrādāja Peugeot E-Legend konceptu.
Renault 5 prototipa dizains ir balstīts uz mūsu vēsturiskā kulta modeli R5. Šis prototips vienkārši iemieso modernumu, transportlīdzekli, kas atbilst tā laikam: pilsētas, elektrisks, pievilcīgs.
Renault dizaina direktors Žils Vidals
Daži oriģinālā stila elementi ir izmantoti mūsdienu lietošanai. Piemēram, motora pārsega gaisa ieplūde slēpj uzlādes porta vāku, un miglas lukturi apakšējā priekšējā buferī ir dienas gaitas lukturi.
Jaunais Renault 5 būs piecu durvju elektriskais supermini ar aizmugurējām durvīm, kas ir integrētas dizainā, un slēptiem durvju rokturiem C pīlārā. Milzīgās riteņu arkas ir mājiens uz Turbo I un II variantiem oriģinālajā Renault 5, kas bija homologēts pasaules rallijam.
Interjers nav atklāts, bet pēc visa spriežot būs minimālistisks, paneļa augšpusē redzams tikai caurspīdīgs digitālais instrumentu panelis.
Izpilddirektors De Meo ir apstiprinājis, ka Renault 5 prototipa sērijveida versijā tiks izmantota tā pati pilnībā elektriskā CMF-B platformas versija, kas pašlaik ir Renault Zoe pamatā. Zoe izmanto 54.7 kWh akumulatoru, kas nodrošina 395 km autonomiju, 22 kW maiņstrāvas un 50 kW līdzstrāvas uzlādi.
Baumas klīst, ka būs pieejama arī mazāka un lētāka versija – R4, kas arī būtu iedvesmota no vēsturiskā R4.
Uzlādēts komentārs
Nekad neesmu slēpis, ka mana vājība ar mazākas automašīnas, jo tās ir ievērojami praktiskākas pilsētnieka vajadzībām. Šis pēkšņi ir iekļuvis manu sapņu automašīnu topā, pat nezinot neko daudz par tā tehniskajiem parametriem.
Pāragri spriest, ko Renault domā ar pieejamu cenu, jo elektriskajam Twingo cena Vācijā šobrīd ir 24’000 €. Ņemot vērā, ka grib būt lētāki par MINI Cooper SE, tam jābūt vienā cenā vai lētākam par ZOE.
Esošais trends atdzīvināt klasiskos dizainus mūsdienās, manuprāt, būs ļoti populārs. Tai skaitā arī mūsdienu versija par hipijvāģi no tautasvāģa.