Ir uzsākta uzlādes staciju tīkla otrās kārtas uzstādīšana
Īstenojot projekta otro kārtu ir pabeigta elektromobiļu ātrās uzlādes staciju uzstādīšanas vietu un to darbības nodrošināšanai nepieciešamo elektropieslēgumu būvprojektu izstrāde. Šobrīd ir noslēgušās iepirkuma procedūras, kas saistītas ar uzlādes staciju uzstādīšanas vietu izbūvi un iepirkuma procedūra par elektromobiļu ātrās uzlādes staciju piegādi un uzstādīšanu.
Īstenojot projekta otro kārtu ir pabeigta elektromobiļu ātrās uzlādes staciju uzstādīšanas vietu un to darbības nodrošināšanai nepieciešamo elektropieslēgumu būvprojektu izstrāde. Šobrīd ir noslēgušās iepirkuma procedūras, kas saistītas ar uzlādes staciju uzstādīšanas vietu izbūvi un iepirkuma procedūra par elektromobiļu ātrās uzlādes staciju piegādi un uzstādīšanu.
Saskaņā ar 2016. gada 11. aprīlī noslēgto vienošanos par Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansētā projekta Nr. 4.4.1.0/16/I/001 “Elektrotransportlīdzekļu uzlādes infrastruktūras izveidošana” īstenošanu, CSDD veic nacionālā līmeņa uzlādes staciju tīkla izveidošanu.
Īstenojot projekta otro kārtu ir pabeigta elektromobiļu ātrās uzlādes staciju uzstādīšanas vietu un to darbības nodrošināšanai nepieciešamo elektropieslēgumu būvprojektu izstrāde. Šobrīd ir noslēgušās iepirkuma procedūras, kas saistītas ar uzlādes staciju uzstādīšanas vietu izbūvi un iepirkuma procedūra par elektromobiļu ātrās uzlādes staciju piegādi un uzstādīšanu.
Atbilstoši faktiskai projekta īstenošanas gaitai līdz 2020. gada beigām tiks izbūvētas 40 elektromobiļu uzlādes staciju uzstādīšanas vietas un to darbības nodrošināšanai nepieciešamie elektropieslēgumi, kā arī uzstādītas “CIRCONTROL Raption 50” uzlādes stacijas.
Ir uzsākta ERAF projekta trešās kārtas īstenošana veicot iepirkumu par 29 elektromobiļu ātrās uzlādes staciju uzstādīšanas vietu izbūves būvprojektu izstrādi un autoruzraudzību.
CSDD turpina nodrošināt ERAF projekta ietvaros jau uzstādīto 70 elektromobiļu ātrās uzlādes staciju tīkla darbību uz valsts galvenajiem autoceļiem (TEN-T ceļiem) vai tiešā to tuvumā un lielākajās apdzīvotās vietās, lai gan vietējiem, gan ārvalstīs reģistrētiem vai pastāvīgi dzīvojošiem elektromobiļu lietotājiem tiktu nodrošināti augstas kvalitātes mobilitātes pakalpojumi, kas dod iespēju pārvietoties lielā daļā Latvijas teritorijas.
Kopumā ERAF līdzfinansēto projektu paredzēts īstenot līdz 2021.gada beigām, projekta ietvaros izbūvējot vienmērīgu elektromobiļu ātrās uzlādes staciju tīklu visā Latvijas teritorijā ar 139 elektromobiļu ātrās uzlādes stacijām.
Uzlādēts.lv viedoklis
Ilgi uz šo brīdi gaidījām. Es jo īpaši tamdēļ, ka man tuvākā uzlādes stacija tagad būs 1 krustojuma attālumā līdzšinējo 6 km attālumā. Otrajā kārtā vairāk kā trešdaļu staciju ir paredzētas Rīgai, kas nav pārsteidzoši, jo nav noslēpums, ka tieši Rīgā ir atrodami vairums no Latvijā reģistrētajiem elektroauto.
Kā redzam augstāk esošajā kartē, otrā un trešā kārta ir paredzētas pirmās kārtas tukšumu aizpildīšanai uz starppilsētu ceļiem un apdzīvotajām vietām. Šobrīd e-mobi tīklā Rīgā ir četras 50 kW uzlādes stacijas, bet, realizējot otro kārtu, to skaits pieaugs līdz 15, un pēc trešās kārtas to būs 23.
Valsts pārraudzībā esošo ātrās uzlādes staciju skaits dubultosies! Nemaz ne slikti. Ņemot vērā, ka projekts ir jāpabeidz nākamgad, rindas pie uzlādes stacijām diez vai veidosies tuvākajos gados.
Izvēlētā uzlādes stacija man vizuāli patīk. Sākumā likās, ka šīm nebūs maiņstrāvas iespējas, bet ar trešo acu uzmetienu pamanīju arī to kabeli sānā. Interesanti, vai būs iespēja norēķināties par uzlādi uz vietas?
Tavs gājiens Elektrum! Ņemot vērā, ka netālu no visām Elektrum uzlādes staciju esošajām lokācijām plānojas e-mobi stacijas, varbūt būtu vērts tās nomainīt uz 150 vai 350 kW jaudīgām. Jaunas 50 kW stacijas noteikti vairs neliekas tik interesantas.
Priekš otrās kārtas jau varēja paņemt Raption 150. Pilnīgi žēl skatīties kā tiks uzstādīt tik lēni lādētāji :\
Plāns izstrādāts tika tad, kad >50 kW jaudas vēl nebija pieejamas tirgū.
Var arī iedomāties, ka 150 kW stacija maksā 3x dārgāk un tās uzturēšanas izmaksas ir 3x lielākas. Valsts domā, ka labāk ir paņemt ar kvantitāti, un es piekritīšu. Vienu brīdi izskatīja arī iespēju, izvietot 100x 50 kW un 100x 22kW. Šobrīd pat varētu likties, ka tas būtu bijis gudrāk.
circontrolim 125A, efacecim 120A
jaunie skapji i3 lādēs ar 45kw esošie max 43kw
pāris santīmi būs samīlēti.
Interesanti vai NESTE DUS te ir pielikuši savu pirkstu?
Domāju, ka viņi, atšķirībā no citiem DUS, neiebilda par šādu iespēju.