Ātrās uzlādes stacijas

Uzlādēts

Tavs ceļvedis atjaunīgajā enerģijā

Eleport & Alexela 160 kW uzlādes stacijas atklāšana

Igaunijā atklāta ātrākā uzlādes stacija Baltijā

2020. gada 10. marts

Eleport kopā ar Alexela ir atklājuši līdz šim Baltijā jaudīgāko uzlādes staciju. Ar to 5 minūšu laikā var uzlādēt pietiekami, lai veiktu nākamos 100 km.

Marta sākumā Eleport un Alexela atklāja 160 kW uzlādes staciju pie šosejas, kas savieno Tallinu ar Tartu. Uzstādītā Efacec HV160 stacija piedāvā 160 kW CCS uzlādes iespēju un 50 kW CHAdeMO. Uz atklāšanas ceremoniju ieradās 14 elektroauto. Starp tiem bija Audi e-tron, Mercedes-Benz EQC, Porsche Taycan, Mini Electric un citi.

Mēs zinām, ka igauņu elektroauto īpašnieki jau sen sapņoja par šo dienu un vēlējās, lai ceļā uz Tartu būtu īsta elektrouzlādes stacija. Prieks, ka mēs to paveicām un piepildījām šo lielo sapni, kas veicina tīrāku nākotni. Visiem elektroauto īpašniekiem novēlam dzīvīgu šo pieturvietu.

Aivo Adamson, Alexela izpilddirektors

Izmantojot 160 kW uzlādes iespēju (pieņemot, ka elektroauto spēj ņemt pretim šādu jaudu), nepieciešamais enerģijas daudzums, lai varētu veikt 100 km tiek uzlādēts 5 minūšu laikā. Lai to pašu panāktu ar 50 kW uzlādi, ir nepieciešams 3 reizes vairāk laika.

  Cik daudz uzlādes staciju ir vajadzīgas?

See nädal on Eleporti jaoks märgilise tähtsusega – avasime koos Alexelaga Baltikumi esimese ultra-kiire laadija Paia…

Posted by Eleport on Piektdiena, 2020. gada 6. marts

Konkrētajā lokācijā ir pieejami 2 CHAdeMO un 1 CCS lādētājs ar 50 kW jaudu un 1 CCS ar 160 kW jaudu. Eleport par uzlādi no 160 kW iespējas prasa 0.36 €/kWh un no 50 kW 0.24 €/kWh. Tādā veidā enerģija, lai veiktu 100 km, attiecīgi izmaksā aptuveni 5.75 € un 3.85 €.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Kārlis Mendziņš
balsojums
Raksta novērtējums
Patika raksts? Atbalsti Uzlādēts iekš Patreon!
Igaunijā atklāta ātrākā uzlādes stacija Baltijā 6
Pieraksties
Paziņojums no
guest
5 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Павел Краснов

un ļoti nekorekti rakstīt, ka “Tādā veidā enerģija, lai veiktu 100 km, attiecīgi izmaksā aptuveni 5.75 € un 3.85 €.”, 3.85/0.24 = 16.04 mīnuss 10% uz zaudējumiem, jo ne visa enerģija nonāk akumulātorā -> sanāk 14.4 kWh -> 14.4 pateriņš noteikti nebūs Teslai vai Audi Etronam, vai Taycanam, kurš spēj uzladēties ar šādu jaudu

Dinars

rakstā arī ir šis skaidrojums – pieņemot, ka elektroauto spēj ņemt pretim šādu jaudu 🙂

Arnis ET

…. bet neņem pretī: jaunākos vidējās klases elektromobiļus varēs lādēt ar ārējo lādētāju līdz 100kW.
Tesla Model 3 (100kW DC): Highway – Mild Weather (bez salona apsildes)
ar akumulatora 40kWh (neto) nobraucot 250km, tātad 16kWh/100km.
Tesla Model S 100D (120kW DC): Highway – Mild Weather ar akumlatora 95kWh (neto) nobraucot 455km, tātad 21kWh/100km.
Audi e-tron 55 quattro (155kW DC): Highway – Mild Weather ar akumulatora 83.6kWh (neto) varot nobraukt 320km, tātad 26kWh/100km (man ar 95km/h sanāca 32kWh: braucu ar paaugstinātu klirensu pa ne gludākajiem asfaltētajiem Latvijas ceļiem).

Dinars

maksimālais uzlādes ātrums etronam ir 590km/h. BMW I3 260Km/h. Nissan leaf 230Km/h. Lādētāju nevar mārketēt pēc kāda konkrēta modeļa parametriem. Bet gribās taču pasniegt pēc iespējas pievilcīgāk. Ja nu kādam autoražotājam izdosies izgatavot pustonnīgu EV, kas spēj absorbēt 160KW, tad taču samelots nebūs.

Arnis ET

Manuprāt, tomēr nepieciešams papildus skaidrojums izteikumam “Ar to 5 minūšu laikā var uzlādēt pietiekami, lai veiktu nākamos 100 km.”: 5 min. laikā ar 160kW var iegūt 13,3kWh un ar šādu enerģijas apjomu šosejas 100km iespējams, labvēlīgos apstākļos, nobraukt ar Golf/Leaf klases elektromobili, nelietojot apkuri. Būtiski, ka Golf/Leaf klases elektromobiļu iespējamā maksimālā uzlādes jauda ir ap 50kW.
Audi e-tron uz šosejas, bez apkures, patērē ap 32kWh/100km, tad, ņemot vērā modeļa iespējamo maksimālo uzlādes jaudu 150kWh, 5 minūtēs var ielādēt 40km nobraukumu.

5
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x
()
x

Teksta kļūdas atskaite

Sekojošais teksts tiks nosūtīts mūsu redaktoriem: