Tesla Model 3 ir vispārdotākā automašīna Eiropā septembrī
Pirmo reizi elektroauto ir vispārdotākais auto Eiropā. Kamēr automašīnu tirgus joprojām nav atguvies no Covid sekām, Tesla Model 3 ir iekarojis līderpozīciju.
Pirmo reizi elektroauto ir vispārdotākais auto Eiropā. Kamēr automašīnu tirgus joprojām nav atguvies no Covid sekām, Tesla Model 3 ir iekarojis līderpozīciju.
Eiropas jauno automašīnu tirgus šogad turpina labāk nekā 2020. gadā, tomēr atšķirība ir samazinājusies, ziņo JATO Dynamics. Līdz pirmā pusgada beigām kopējais reģistrāciju skaits bija par 27% lielāks nekā 2020. gada pirmajā pusgadā. Rezultāti līdz septembrim liecina, ka šī atšķirība ir samazinājusies līdz tikai 7%.
Šogad nozare ir labi reaģējusi uz pandēmiju, taču tagad tā saskaras ar jauniem piegādes ķēdes izaicinājumiem. EV pieaugošā popularitāte ir iepriecinoša, taču pārdošanas apjomi vēl nav pietiekami spēcīgi, lai kompensētu lielos kritumus, kas novēroti citos segmentos.
Dīleri joprojām saskaras ar problēmām ar jaunu automašīnu pieejamību pusvadītāju trūkuma dēļ. Tā rezultātā, nevēloties gaidīt vairāk nekā gadu uz jaunu automašīnu, daudzi patērētāji ir pievērsušies lietotu automašīnu tirgum.
JATO Dynamics globālais analītiķis Felipe Munozs
EV pieaugums turpinās
Pašreizējā krīze ir mazāk skārusi ražotājus ar lielu elektrisko un uzlādējamo hibrīdautomobiļu piedāvājumu, jo Eiropas patērētāji turpina izmantot dažādus stimulus un subsīdijas, kas šiem transportlīdzekļiem ir pieejamas. Pretēji tam, gan mikroshēmu trūkums, gan pieaugošā klimata krīzes nopietnība ir izraisījusi dīzeļdzinēju transportlīdzekļu pārdošanas kritumu. Septembrī zemas emisijas transportlīdzekļi mēnesī palielinājās par 44% līdz 221 500 vienībām, savukārt dīzeļdzinēju reģistrācijas samazinājās par 51%, līdz 167 000 vienību.
Pirms pandēmijas uz katru elektrisko vai uzlādējamo hibrīdautomobili tika reģistrētas 10.3 jaunas dīzeļdzinēja automašīnas. Šodien šī attiecība ir samazinājusies tikai līdz 1.3.
Šāda mēroga pārmaiņas ir reti sastopamas, un pašreizējo situāciju ir veicinājuši vairāki faktori. Papildus stimuliem oriģinālo iekārtu ražotāji ir uzlabojuši savu piedāvājumu ar vairākiem modeļiem un labākiem piedāvājumiem, un daudzi savu ierobežoto pusvadītāju piedāvājumu novirza uz EV, nevis ICE transportlīdzekļu ražošanu.
JATO Dynamics globālais analītiķis Felipe Munozs
EV uzplaukuma rezultātā Tesla Model 3 septembrī ieņēma pirmo vietu Eiropas modeļu reitingā ar 24’600 reģistrētām vienībām, kas veidoja 2.6% tirgus daļu. Šī ir gan pirmā reize, kad EV ir līderis tirgū, gan pirmā reize, kad transportlīdzeklis, kas ražots ārpus Eiropas, ir ieņēmis augstāko vietu.
Tesla Model 3 spēcīgo veiktspēju daļēji var izskaidrot ar Tesla intensīvo pārdošanas apjomu ceturkšņa beigās. Septembris vēsturiski ir bijis spēcīgs mēnesis ASV ražotāja reģistrācijas rezultātiem Eiropā, vidēji veidojot 68% no Tesla trešā ceturkšņa piegādēm kopš 2018. gada. Pagājušajā mēnesī reģistrācijas veidoja 74% no trešā ceturkšņa apjoma. Kopš ienākšanas Eiropas tirgū Tesla Model Y arī ir pieprasīts, nodrošinot otro pozīciju BEV reitingā.
Pateicoties šo divu modeļu panākumiem, Tesla ieņem vadošo pozīciju BEV tirgū ar 24% tirgus, apsteidzot Volkswagen grupu ar 22%, Stellantis ar 13% un Hyundai-Kia ar gandrīz 11%.
Tesla vērtība kāpj debesīs
Vienlaicīgi ar šīm ziņām tika izziņots, ka automašīnu nomas uzņēmums Hertz ir pasūtījis 100’000 Tesla Model 3. Tas lika Tesla vērtībai strauji kāpt un būt par pirmo autoražotāju, kura vērtība pārsniedz 1 triljonu (miljons miljonu) ASV dolāru vērtību. Vienas akcijas vērtība pārsniedza 1’000 ASV dolārus.
Šobrīd Tesla vērtība ir 2.5 reizes lielāka par divu lielāko autoražotāju – Toyota un Volkswagen – kopā ņemot.