Aizmirsti par McClaren! Tev vajag Uniti One
Zviedru jaunuzņēmums Uniti ir radījuši pilsētām atbilstošu trīsvietīgu transportlīdzekli. Ar 300 km autonomiju un 0 izmešiem ražošanas procesā, tas var būt perfekts risinājums modernam pilsētniekam.
Zviedru jaunuzņēmums Uniti ir radījuši pilsētām atbilstošu trīsvietīgu transportlīdzekli. Ar 300 km autonomiju un 0 izmešiem ražošanas procesā, tas var būt perfekts risinājums modernam pilsētniekam.
Mūsdienās trīsvietīgas mašīnas ir diez gan ekskluzīvas un parasti tās ir super- un hiper- auto, piemēram, McClaren F1. Zviedru dizainētais un Lielbritānijā izstrādātais Uniti One arī piedāvās trīs vietas (1 + 2), bet par daudz zemāku cenu un ar ievērojami mazāku jaudu.
Uniti One ir veidots jau no paša sākuma, lai būtu ideāls elektriskais transportlīdzeklis ikdienas pārvietošanās procesam pilsētā – stilīgs, bet par pieņemamu cenu, kas līdzsvaro sabiedrības vajadzības ar iedvesmotu braukšanas pieredzi.
Lai mazinātu ietekmi uz vidi, tika veikta apzināta materiālu un tehnoloģiju izvēle, kompensējot par radītajiem izmešiem ar atbalstiem citos projektos. Arī trīs sēdvietu izvēle ir pamatota ar patieso nepieciešamību pilsētas transportlīdzeklim, ņemot vērā, ka vidēji mašīnā atrodas 1.45 persona ar tendenci šim skaitlim samazināties.
Uniti One piedāvājumā būs divu veidu akumulatori – 12 kWh, kas dos 150 km autonomiju, un 24 kWh (300 km). Otrs variants papildus izmaksās vien 2’800 €. Izmantojot 50 kW CCS uzlādi, 100 km tiks uzlādēti tikai 10 minūšu laikā.
Salīdzinot ar VW e-Up!, tas ir ievērojami īsāks, bet nedaudz platāks. Visa mašīna sver vien 600 kg. Lai sasniegtu 50 km/h ar 50 kW (85 Nm) motoru, būs nepieciešamas 4.1 sekunde, bet 100 km/h – 9.9 sekundes.
Uniti One:
- Cena: 17’767 € (+ 2’800 € par 24 kWh versiju) + 21% PVN = 21’498 (24’886) €
- Autonomija: 150 (300) km
- Akumulators: 12 (24) kWh
- Motors: 50 kW
- Max. ātrums: 120 km/h
- Bagāžas ietilpība: 155 l (760 l ar nolocītiem sēdekļiem)
- Lēnā uzlāde: 22 kW (275 km/h)
- Ātrā uzlāde: 50 kW (625 km/h)
- Cena/autonomija: 143 (83) €/km
- Cena/kWh: 1791 (1036) €/kWh
- Autonomija/kWh: 12.50 km/kWh (8.00 kWh/100 km) ()
Uniti One piedāvās divus braukšanas režīmus – City, kas, nepārsteidzoši, paredzēts, lai komfortabli brauktu pilsētā, un Boost, kas jaudas pedāli un stūri padarīs jutīgāku.
Šis elektroauto ir kompakts, vienkāršs un ieturēts skandināvu dizainu stilā, bet vienlaicīgi piedāvā panorāmas jumtu. Tā rokturi neizlien no durvīm un riteņu diski ir īpaši aerodinamiski. Virsbūvi var izvēlēties starp 3 krāsām… visas pelēkās… 3 pelēkās nokrāsas…
Sākotnēji Uniti spēlējās ar domu, ka stūres vietā būtu divi džoistiki, bet tagad piedāvā klasisku stūri. Man par prieku, uz stūres nav nevienas pogas. Aiz stūres atrodas digitāls panelis, kas parāda braukšanas aktuālo informāciju, bet pa labi un kreisi no tās atrodas divi skārienjutīgi izklaides ekrāni, kur vienam var uzlikt karti un otram – Spotify. Aizmugurējā spoguļa vietā ir platleņķa kamera. Ja pelēkie toņi liekas pārāk pelēki, mašīna ir aprīkota ar interjera LED gaismiņām, ar kurām var izrādīt savu noskaņu (man vienmēr būtu zaļa vai zila). Visa sistēma darbojas uz Android Automotive OS bāzes.
Konfigurējot to pēc manām vēlmēm (LED lampas, apsildāmie sēdekļi, 24 kWh baterija, 22 kW maiņstrāvas uzlāde, Mobileye drošības sistēma, ziemas riepas komplektā, bet bez kondicioniera), Uniti One izmaksā 25’253 € bez PVN un piegādes. To iegādāties varēs no nākamā gada.
Avots: uniti.earth
Projektam Uniti One projektam jau kādu laiciņu piesekoju. Viss bija intetesanti līdz mirklim, kad tika paziņota pārdošanas cena. Manuprāt daudz par dārgu šādas klases elektroautomobilim.
Droši vien, ka pa bedrēm un bruģi ļoti kratīs ar šo auto. līdzīgi kā tas ir ar Renault Twizy.
Droši vien. Bet vieglāks transportlīdzeklis arī mazāk izdangā ceļus. Jo vairāk cilvēku izvēlētos tiešām vieglākus transportlīdzekļus, būtu vieglāk uzturēt ceļus.