Dacia elektroauto rEVolūcija – Spring Electric
Dacia ir izslavēti ar savu budžeta klases piedāvājumu un tagad ir gatavi pievērsties arī elektroauto. Dacia savu pirmo elektroauto Spring Electric dēvē par pieejamo revolūciju.
Dacia ir izslavēti ar savu budžeta klases piedāvājumu un tagad ir gatavi pievērsties arī elektroauto. Dacia savu pirmo elektroauto Spring Electric dēvē par pieejamo revolūciju.
Pagājušā gadā Dacia sāka Ķīnā piedāvāt City K-ZE, kas maksāja nedaudz vairāk par 7’000 €. Nonākot Eiropā, šis elektroauto ir ieguvis pāris jaunas fīčas, citu cenu un jaunu nosaukumu – Spring Electric.
Dacia ir pazīstami kā budžeta klases autotransportlīdzekļu ražotāji un Duster ir Eiropas populārākais auto savā segmentā. Autoražotājs nebaidās teikt, ka Spring Electric būs jaunā Dacia rEVolūcija [EV – electric vehicle, elektrisks transportlīdzeklis].
Spring Electric ir atbilstošs transportlīdzeklis Renault grupas vīzijai – pieejamā cenā un bez izmešiem. Šajā 5-durvju pilsētas krosoverā ir 4 vietas. Liekas, ka autoražotāji ir sapratuši, ka labāk ir, ja mašīnā, kurā vidēji brauc 1.5 cilvēks, tās retās reizes, kad iesēžas vairāk cilvēku, tiem cilvēkiem ir pietiekami daudz vietas.
- Cena: 15’000 € (pieņēmums)
- Autonomija: 200 km
- Akumulators: 26.8 kWh (pieņēmums)
- Maiņstrāvas uzlāde: 22 kW (164 km/h) (pieņēmums)
- Cena/autonomija: 75 €/km
- Cena/kWh: 559 €/kWh
- Autonomija/kWh: 7.46 km/kWh (13.40 kWh/100 km)
Ar 200 km (WLTP) autonomiju, šis elektroauto neiegūs sev tālbraucēju uzmanību, bet tā cena noteikti piesaistīs citus. Lai gan oficiāli cena nav izziņota vēl, Kursors.lv vēsta, ka Francijā tas maksās 15’000 € pirms subsīdijām (10’000 € ar subsīdijām). Ja salīdzina Francijas un Latvijas Renault Zoe cenas, tad varam minēt, ka Latvijā Spring Electric maksās tos pašus 15’000 €. Pie dīleriem tas nonāks vien 2021. gadā.
Diemžēl, neko vairāk par tehniskajiem parametriem Renault/Dacia nav izpauduši. Kīnas variācija City K-ZE ir aprīkota ar 26.8 kWh bateriju un tās maksimālais ātrums ir 105 km/h. Iespējams, lai saglabātu zemo cenu, Dacia izvēlēsies to pašu uzlādes risinājumu kā Renault Twingo Z.E. – bez līdzstrāvas uzlādes iespējas, bet maiņstrāva iespējama ar 22 kW jaudu.
Žēl ka mums nav subsīdijas uz elektro auto. 15 nav baigi daudz, bet no otras puses, mašīna kura spēj labākajā gadijumā nobraukt 200km – maz arī nav.
Ķīnā nedaudz vairāk par 7’000 €. Francijā tas maksās 15’000 € .Tas Eiropā izskatās pēc tīšas kaitniecības,ar mērķi nobremzēt finansiāli izdevīgu un videi draudzīgu transportlīdzekļu izplatību.V