Nissan eNV200 apskats (+video)

1

Šobrīd lielām ģimenēm un uzņēmumiem ir gaužām maza izvēle starp elektriskajiem transportlīdzekļiem. Nissan eNV200 ir viens no lielākajiem mazajiem furgoniem kāds ir pieejams un elektriskā versija ir dzīvotspējīgāka par iekšdedzes.

Nissan eNV200

Nissan eNV200

Šobrīd lielām ģimenēm un uzņēmumiem ir gaužām maza izvēle starp elektriskajiem transportlīdzekļiem. Nissan eNV200 ir viens no lielākajiem mazajiem furgoniem kāds ir pieejams un elektriskā versija ir dzīvotspējīgāka par iekšdedzes.

Līdz šim es nevēlējos apskatīt furgonus un kravas busiņus, jo man līdz šim nav bijusi pieredze un vajadzība pēc tādiem. Šoreiz man vienlaicīgi piedāvāja un uzradās vajadzība pārvadāt lielu un smagu kravu, tā teikt, win-win.

Audi Q6 e-tron

Kādēļ gan, lai cilvēks sev izvēlētos elektrisko furgonu? Tieši to pašu iemeslu dēļ kāpēc izvēlētos elektrisko automašīnu un vēl citu iemeslu dēļ. Ja Tevi neinteresē ekoloģiskie aspekti, tad ekonomiskie noteikti liktu apstāties un padomāt.

Kā izrādās iekšdedzes versiju vairs neražo, tāpēc ir grūti salīdzināt. Izskatās, ka elektriskā versija ir dzīvotspējīgāka. Esmu redzējis daudz šos furgonus uz ielām ar uzņēmumu logo uz sāniem. Piemēram, Alfa robotu skola, Capital, Forever un Teikas kafijas grauzdētava Kalve. Pēc nobrauktiem 240 km es varu teikt, ka šis busiņš patērē starp 14 un 18 kWh/100 km ar tukšu kravu un starp 16 un 20 kWh/100 km ar pilnu kravu. Pārrēķinot uz eiro, tie ir aptuveni 2.25-3.20 €/100 km. Vēl, ņemot vērā, ka Rīgā ir bezmaksas parkings, te viss ir vienos vārtos. Viss, varam beigt apskatu, tālāk var nelasīt.

Par Nissan eNV200

Nissan šo furgonu piedāvā jau kopš 2014. gada un tas tagad ir aprīkots 40 kWh bateriju, kas dod starp 200 km uz šosejas un 300 km pilsētā WLTP ciklā. Pēc manas pieredzes, tas ir tiešām iespējams diži neiespringstot, bet ar tukšu kravas kasti.

  • Cena – 37’341 €
  • Autonomija – 200 km (WLTP)
  • Bateriju pakas lielums – 40 kWh
  • Lēnās uzlādes max jauda – 6.6 kW (28 km/h)
  • Ātrās uzlādes max jauda – 148 kW (190 km/h)
  • Cena/autonomija – 186 €/km
  • Cena/kWh – 933 €/kWh
  • Autonomija/kWh – 5 km/kWh (20.0 kWh/100 km)
Nissan eNV200 daudzpusība
Nissan eNV200 daudzpusība

eNV200 ir pieejams 4 versijās – furgons, kurā ir divas sēdvietas, universālis, kurā ir 5 sēdvietas, busiņš, kurā ir līdz 7 sēdvietām un jaunākais pienācējs ir vēl lielāks furgons, kuram ir palielināta kravas telpa pat virs vadītāja.

Audi Q6 e-tron
Nissan eNV200 XL Voltia
Nissan eNV200 XL Voltia

Komentāros man kāds jautāja, cik tad plata, gara un augsta ir tā kravas telpa – 2 m garumā, 1.36 m augstumā un 1.5 m platumā. Tikai jāņem vērā, ka garumā tie 2 m ir pieejami pie grīdas. Sprīža augstumā tie pārtop par 1.9 vai 1.8 m.

Šai furgona versijai ir 4,2 m³ kravas telpa, kurā ir vieta 2 paletēm vai līdz 742 kg smagai kravai. Kravai var piekļūt, atverot aizmugures durvis, kas sadalītas proporcijā 60:40, vai bīdāmās sānu durvis. Prasītos 230 V izvads, lai varētu darbināt kādu darbarīku.

Interjers

Interjerā daudz kas liekas jau redzēts iekš Nissan Leaf, bet tās izmaiņas, kas te ir pieejamas, man liekas loģiskākas par tām ekstrām, kas ir vieglajai mašīnai, izņemot dažas ko aprakstīšu vēlāk.

Piemēram, aktuālās informācijas ekrāns aiz stūres ir vienkāršs, bet vienlaicīgi stilīgs. Ir viegli saprast svarīgāko informāciju un tā nav sadalīta vairākos ekrānos. Blakus esošais ekrāns arī ir interesants un sniedz tiešām tādu informāciju, kas ir aktuāla kā otrā pēc prioritātes.

Nissan eNV200 instrumentu panelis
Nissan eNV200 instrumentu panelis

Izklaides ekrāns, lai gan atgādina, ka šī mašīna nav svaigākā un nepretendē uz luksusa klasi, patiesībā ir labāks par dažu labu citu sistēmu, kas redzēta jaunākās automašīnās. Mani sevišķi priecē poga, kas noved uzreiz pie aktuālās informācijas, kas saistīta ar to, ka šis furgons ir elektrisks. Te var redzēt uzlādes stacijas, lai gan uz šo karti es nepaļautos, jo neredzu nevienu ātro uzlādes staciju. Te arī var redzēt veicamo attālumu ar pašreizējo uzlādes līmeni kartē. Ne tik precīzu kā Audi e-tron vai Hyundai Kona, bet pietiekami saprotami, lai zinātu, ar ko rēķināties. Te arī var atrast informāciju par enerģijas patērētājiem un vēsturiskos patēriņa datus.

Nissan eNV200 autonomija ar pilnu bateriju attēlota uz kartes
Nissan eNV200 autonomija ar pilnu bateriju attēlota uz kartes

Lai gan šobrīd tas nav aktuāli, te ir pieejama stūres apsilde un uz mašīnas pults ir poga, kas liks mašīnai ieslēgt klimata kontroli, kas ir diez gan noderīgi karstās vasarās vai aukstās ziemās.

Komforts pie stūres ir augstāks kā es gaidīju. Pirmkārt tu sēdi diez gan augstu, tāpēc var ļoti labi redzēt visapkārt un sajusties kā tāds boss pat esot blakus trolejbusam.

https://www.instagram.com/p/CBTRdbApGIb/?utm_source=ig_web_copy_link

Pirmās pāris reizes, kad sāku braukt atpakaļgaitā, es mēģināju skatīties šeit neesošajā atpakaļskata spogulī, bet to aizstāj kamera, kas vērsta nedaudz vairāk uz leju, kā man patiktos. Beņķis ir komfortabls, bet neregulējas uz augšu, kas daudziem varētu būt izšķirošais, lai tomēr pagaidītu uz citu piedāvājumu. Stūre ir leņķī, lai atgādinātu, ka esi furgonā nevis vieglajā mašīnā.

Starp citu, tamdēļ, ka šeit priekšā ir vien tik vietas, cik šeit ir, kondicionierim ir jāstrādā ievērojami mazāk. Būtībā siltums vai aukstums ir paredzēts tikai priekšā sēdošajiem, jo nav aizmugurē sēdvietu un šī telpa ir noslēgta.

Ja jāpiesienas salonam, tad jāsaka, ka tas ir plastmasīgs un es gaidīju vairāk vietas, kur nolikt dažādus sīkumus, bet te ir vieta, kur nolikt mugursomu tā, lai tā netraucētu.

Braucot

250 km ar vienu uzlādi varbūt neliekas daudz, bet tas bieži vien ir pietiekoši. Padomājiet, ja uzņēmums, kas nodarbojas ar piegādi pilsētā brauktu ar šo skaistuli, tad viņam vajadzētu vairāk kā 8 h, lai to izlādētu pilnībā, jo pilsētā vidējais ātrums grozās ap 30 km/h. Un tas ir braucot bez apstājas. Protams, labās kājas smagums to visu var nosvērt uz vienu vai otru pusi.

Runājot par elektroauto ekspluatāciju, ir jāiemin arī tā uzlāde. No mājsaimniecības rozetes (2 kW jauda) pilna uzlāde prasīs 21.5 h. No mājas vai publiskās uzlādes stacijas (max 6.6 kW) tās būs 7.5 h, bet ātrā uzlāde (max 46 kW) notiks 40 minūtēs.

Nissan eNV200 kravas telpa
Nissan eNV200 kravas telpa

Kā jau minēju iepriekš, es šoreiz biju ar teju pilnu kravas kasti. Nu, labi- ne pilnu, bet diez gan smagu. Pēc maniem aprēķiniem, no atļautajiem 742 kg, es biju ielicis iekšā aptuveni 500 kg. Jūtiet svaigi zāģēta koka smaržu?

Patēriņš (kWh/100 km)PilsētaĀrpus pilsētas
Ar tukšu kravas telpu14.416.1
Ar ~500 kg kravas telpā15.718.8

Veiktspēja

Ja kaut kur zem grīdas slēpjas 40 kWh baterija, tad zem kapota slēpjas 80 kW motors, kas iespēj 100 km/h lielu ātrumu 14 sekundēs. Tik pat ātri kā mans Citroen C-Zero… Kāds teiks, ka šī mašīna ir vienkārši cita versija, kas izmanto Nissan Leaf tehnoloģiju. Savā ziņā tā ir, bet furgonam ir kaut kas tāds, kas nav vieglajai mašīnai – bateriju dzese, kas, kā pierādīja Kursors.lv 1’000 km tests, tomēr nespēlē tik lielu lomu, kā sākotnēji varētu šķist.

Tā kā mašīnai nav ātrumi, kuri būtu jāpārslēdz, tad braukšanas pieredze ir gluda, klusa un salīdzinoši ātra. Par ātruma uzņemšanu runājot, ir pieejama tāda podziņa ar birku Eco. Ieslēdzot Eco režīmu paātrinājuma pedālis ir mazāk jutīgs un, lai uzņemtu krasi ātrumu, ir patiešām jāiespiež pedālis. Bet, ja to izslēdz, tad pedālis ir ievērojami jutīgāks. Kad es pirmo reizi to piedzīvoju es biju šokā, jo negaidīju, ka mani iespiedīs beņķī. Man pilsētā vieglāk braukt bija Eco režīmā, bet ārpus pilsētas parastajā.

Mani uzjautrina kā daudzi autoražotāji lielās, cik klusi viņi savas elektriskās mašīnas ir padarījuši. Ar eNV200 ir klusāk, jo motora skaņa nav tik izteikta, bet motoru var dzirdēt. Un man tas patīk – izklausās, ka tūlīt pacelšos gaisā. Paklausieties (video no 8:38)!

Kur ir e-Pedal?

Braucot ar Nissan Leaf, man ļoti patika viena pedāļa braukšana, ko Nissan sauc par e-Pedal. Diemžēl, jāsaka, ka šī ekstra eNV200 iet secen. Tiešām žēl, man liekas, ka tas kravas furgonam varētu būt vēl nozīmīgāk kā vieglajai mašīnai. Arī adaptīvā kruīzkontrole nav, bet vismaz ir parastā.

Sākas brīnumi

Kad es biju nobraucis aptuveni 200 km, man sākās Timrota brīnumi. Dēļ filmēšanas biju iztērējis tik daudz enerģijas, ka man vajadzēja pa ceļam uz mājām uzlādēties. Bija palikuši aptuveni 5 km līdz uzlādes stacijai, kad man borta dators vairs nerādīja atlikušo enerģijas daudzumu.

Braucot ar 70 km/h lielu ātrumu, nokļuvu līdz uzlādes stacijai, kur mani sagaidīja e-Golf, kas tikko bija uzsācis lādēties. Par laimi, šis lādējās ātrāk kā man iepriekš bija izdevies ar e-Golf un pēc 15 minūšu gaidīšanas es varēju uzsākt savu uzlādi, lai uz ekrāna ieraudzītu maģiskos 0%.

Nissan eNV200 0% uzlāde
Nissan eNV200 0% uzlāde

Konkurence

Trijos vārdus sakot – šobrīd tādas nav. Drīzumā būs, bet šobrīd nav. Tāpēc pielīdzināšu to citam Nissan, ko esmu mēģinājis – Leaf e+.

Nissan eNV200Nissan Leaf e+
Autonomija390 km (WLTP)390 km (WLTP)
Sēdvietas2 (līdz 7 universāļiem)5
0-100 km/h7.3 sek7.3 sek
Bagāžnieka ietilpība4’200 l420 l
(1’161 l, nolokot sēdekļus)
Aizmugurējie sēdekļi nolokas(universāļiem) 1:1:12:1
Uzlādes ātrums
(lēnā)
Type 2
max 6.6 kW
(28 km/h)
Type 2
max 6.6 kW
(33 km/h)
Uzlādes ātrums
(ātrā)
CHAdeMO
max 46 kW
(190 km/h)
CHAdeMO
max 100 kW
(390 km/h)
Uzlādes porta lokācijaPriekšāPriekšā
Braukšanas komforts*57
Pārredzamība*87
Modernīgums*56
Praktiskums*98
Pirmais iespaids*78
Braukšanas klusums*57

* subjektīvais viedoklis, kas pakļauts garastāvoklim un tēju biezumu daudzumam krūzē, 10 baļļu skalā

Kopumā

eNV200 ir viens no lielākajiem mazajiem furgoniem un šobrīd tam nav elektrisko konkurentu savā klasē. Iespējas to aprīkot ar 5 un pat 7 sēdvietām nozīmē, ka tas šobrīd ir vienīgais variants starp Latvijā nopērkamajām elektriskajām mašīnām priekš lielām ģimenēm, suņu cilvēkiem vai mazām kravām.

Drīzumā solās būt Opel/Peugeot/Citroen/Toyota un Mercedes konkurenti, bet šobrīd Nissan var izbaudīt to, ka peld zilajos ūdeņos. Tiem, kuriem vajag pārvadāt mazas kravas īsos attālumos, šī mašīna ir ļoti piemērota. Man pašam šī mašīna izvērtās par patīkamāku pārsteigumu kā es no tās gaidīju.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
1 Komentārs
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Visvaldis
Visvaldis
Viesis
20/07/2020 14:34

Man ir 2016.gada E-NV200(24kW) – Laba mašīna !Cenšos to izmantot piepilsētas,starppilsētu ceļos.Pilsētā,ja jāpārvietojas tikai pašam,cenšos braukt ar elektrisko velosipēdu,vai mopēdklases elektroskūteri.Viss pa skaisto ! Vienīgi jārisina problēma ar uzlādes izmaksām Latvijas ātrās uzlādes stacijās elektromobīļiem,kur attieksmes dēļ mana otrā mašīna-šīs pašas klasses dīzeļauto degvielas izmaksās patērē gandrīz vai divas reizes mazāk naudiņas un tas mani neiedvesmo kādam Latvijas iedzīvotājam teikt -Pērciet elektroauto! Bet Lietuviešiem to iesaku,kamēr pieejama bezmaksas uzlāde – Pats biju aizbraucis līdz Kuršu kāpu Lietuvas galējam punktam-Nidai,kur visā ceļā ātrā uzlāde pieejama par velti(Jonišķis-Šauliai-Telšiai 7km-Nida).Pagājušo trešdien biju Šauļos,vienīgās negācijas ceļu remonti(Jaunolaime-Ozolmieku pagr. Šauļu apvedceļa krustojums-Šauļi).

1
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: