Eiropas Komisija ierosina iekšdedzes automašīnu aizliegšanu no 2035. gada
Eiropas Komisija trešdien ierosināja jaunu iekšdedzes dzinēja automašīnu tirdzniecības aizliegumu no 2035. gada, kas paātrinātu transporta pāreju uz klimatam draudzīgākiem transportlīdzekļiem.
Eiropas Komisija trešdien ierosināja jaunu iekšdedzes dzinēja automašīnu tirdzniecības aizliegumu no 2035. gada, kas paātrinātu transporta sektora pāreju uz klimatam draudzīgākiem transportlīdzekļiem.
Eiropas Komisija (EK) ierosināja samazināt automobiļu flotes CO2 emisijas par 55% līdz 2030. gadam (iepriekšējai mērķis bija 37.5%), ziņo Reuters. EK arī ierosināja līdz 2035. gadam samazināt CO2 emisijas par 100%, kas padarītu neiespējamu pārdot jaunus fosilā kurināmā transportlīdzekļus 27 valstu blokā.
Šī ir tāda veida ambīcija, kādu mēs gaidījām redzēt no ES. Zinātne mums saka, ka līdz 2030. gadam jāsamazina emisijas uz pusi, tāpēc autotransportam ir vienkārši jāatbrīvojas no iekšdedzes dzinēja.
Bezpeļņas grupas Climate Group izpilddirektore Helēna Klārksone
Lai palielinātu EV pārdošanas apjomus, EK arī ierosināja tiesību aktus, kas valstīm prasītu līdz 2025. gadam ierīkot publiskus uzlādes punktus pie galvenajiem autoceļiem ar maksimālo attālumu starp tiem. Paredzams, ka līdz 2030. gadam ar EV ieviešanu tiks izveidoti 3,5 miljoni publisku uzlādes staciju un līdz 2050. gadam šis skaitlis pieaugs līdz 16,3 miljoniem.
Visi EK priekšlikumi būs jāapspriež un jāapstiprina ES dalībvalstīm un Eiropas Parlamentam, kas varētu aizņemt apmēram divus gadus. Tomēr jau šobrīd ir spēkā tas, ka CO2 izmešiem ir jābūt 95 g/km un 2025. gadā tiem ir jābūt vēl par 15% zemākiem (80.75 g/km) un par 37.5% zemākiem (59.375 g/km) 2030.g.
Pagājušajā gadā, par spīti pandēmijai, Eiropā pieauga zemu izmešu līmeņa automašīnu tirdzniecība un katrs devītais pārdotais jaunais automobilis bija pilnīgi elektrisks vai spraudņa hibrīds. Tomēr līdz pilnīgai elektrifikācijai vēl tālu.
Daudzi autoražotāji ir paziņojuši par ievērojamiem ieguldījumiem elektrifikācijā, daļēji jau sagaidot stingrākus emisiju mērķus no ES. Pagājušajā mēnesī Volkswagen AG paziņoja, ka līdz 2035. gadam pārtrauks automašīnu ar iekšdedzes dzinēju tirdzniecību Eiropā, bet vēlāk Ķīnā un Amerikas Savienotajās Valstīs, pārejot uz elektriskajiem transportlīdzekļiem. Un pagājušajā nedēļā Stellantis paziņoja, ka līdz 2025. gadam ieguldīs vairāk nekā 30 miljardus eiro elektrifikācijā.
Daži Eiropas autoražotāji, piemēram, BMW un Renault, ir ieguldījuši lielus ieguldījumus spraudņu hibrīdos, lai palīdzētu patērētājiem iepazīt elektrības tehnoloģiju izmantošanas pirms pārejas. Viņi šai tehnoloģijai ir iztērējuši daudzus miljardus eiro, apgalvojot, ka nepietiekamas publiskās uzlādes infrastruktūras dēļ ir nepieciešami arī spraudņu hibrīdi. Tagad arī šiem ir noteikts nāves spriedums.
Uzlādēts viedoklis
Nevarētu teikt, ka tas bija pārsteigums. Par to jau ilgstoši baumo un autoražotāju iepriekšējie paziņojumi to tikai apstiprināja. Teju visi, izņemot Toyota un tās sabiedrotie, ir vairāk vai mazāk gatavi būt 100% elektriski ap to laiku. Vismaz Eiropā.
Pat tad, ja to lēmumu kuls minētos divus gadus, tas ir izlikts uz galda un visi saprot, ap ko lietas grozās. Latvijas politiķi ar Tāli Linkaiti priekšgalā tagad labā omā uzslavē sevi, ka nav ieguldījuši nevienu vērā ņemamu darbu, lai panāktu uzlabojumu Latvijas situācijai, jo Eiropa jau izdarījusi visu nepieciešamo…
Diez vai apstiprinās, gan jau pabīdīs uz 2040..2050
Industrijā jau runā tā, it kā tas būtu pieņemts. Izņēmumi varētu būt mazie autoražotāji.
Tu vienreiz vari nomierināties.