Dyson atklājuši izsapņoto elektroauto sapni

0

Dyson ir atklājis savu pamesto elektroauto projektu, kura izmaksas bija 500 miljoni ASV dolāru, pirms putekļusūcēju ražotājs atteicās no tā.

Dyson elektroauto prototips N526

Dyson elektroauto prototips N526

Dyson ir atklājis savu pamesto elektroauto projektu, kura izmaksas bija 500 miljoni ASV dolāru, pirms putekļusūcēju ražotājs atteicās no tā.

Jau 2016. gadā par Dyson baumoja, ka tie strādā pie sava elektriskā transportlīdzekļa. Baumas pieauga spēkā, kad uzņēmums iegādājās Mičiganā bāzētu cietvielu akumulatoru jaunuzņēmumu Sakti3 un paziņoja par plāniem būvēt akumulatoru rūpnīcu, lai masveidā ražotu nākamās paaudzes akumulatoru tehnoloģiju.

Vēlāk uzņēmums apstiprināja savus plānus ražot veselus trīs elektroauto un ieguldīt 2.23 miljardus €, lai tirgū laistu elektriskos transportlīdzekļus. Viņiem bija vairāk nekā 600 darbinieku, kas strādāja ar šo projektu, un viņi iesniedza vairākus patentus savām tehnoloģijām. Pagājušā gada beigās Dyson paziņoja, ka atsakās no projekta, atsaucoties uz to, ka projekts nav “komerciāli dzīvotspējīgs”.

Ir milzīgas skumjas un vilšanās. Mēs izmēģinām lietas, un tās neizdevās. Dzīve nav viegla.

Džeims Daisons, Dyson dibinātājs, priekš the Times

Sers Džeims Daisons, Dyson dibinātājs, laikrakstam the Times atklāja transportlīdzekļa darba prototipu ar kodu N526 – septiņvietīgs elektriskais krosovers ar 1’000 km autonomiju. Daisons apgalvoja, ka izdevās sasniegt tik lielu autonomiju, pateicoties lielam akumulatoram un vairākiem efektivitātes uzlabojumiem, piemēram, aerodinamikai un alumīnija korpusam.

Dyson elektroauto prototips N526
Dyson elektroauto prototips N526

Krosovera prototips ir 5 m garš, 2 m plats, 1.7 m augsts un tas sver 2.6 tonnas. Iekšējais dizains veidots ar Dyson stila izjūtu un tanī nebūtu displeji panelī, jo tiktu izmantots head-up risinājums.

Intervijā the Times sers Daisons izskaidroja, kāpēc tas būtu komerciāli neizdevīgs – transportlīdzekļa izgatavošana vien maksātu 170’000 €.

Priekš Dyson šis projekts nav tikai ir negatīvu noskaņu. Lielākā daļa elektroauto projektam nolīgto inženieru ir pārcēlušies uz citiem projektiem uzņēmumā un uzņēmumam pieder cietvielu bateriju uzņēmums, kas savus produktus piedāvās citiem elektroauto ražotājiem.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: