Tesla spēj uzlādēt māju [tomēr nespēj]

0

Viena no lietām, ko Tesla dara citādāk kā pārējie autoražotāji, ir tā, ka esošie modeļi tiek atjaunināti nepārtraukti, negaidot nākamo gadu vai ražošanas cikla beigas. Nesen ir noskaidrots, ka Model 3 un visticamāk arī Model Y ir tikuši pie spējas dalīties ar uzkrāto elektrību.

Tesla Solar Roof, Powerwall un Model 3

Tesla Solar Roof, Powerwall un Model 3

Viena no lietām, ko Tesla dara citādāk kā pārējie autoražotāji, ir tā, ka esošie modeļi tiek atjaunināti nepārtraukti, negaidot nākamo gadu vai ražošanas cikla beigas. Nesen ir noskaidrots, ka Model 3 un visticamāk arī Model Y ir tikuši pie spējas dalīties ar uzkrāto elektrību.

Sākotnējās ziņas, kas aprakstītas zemāk, tomēr izrādījušās nepatiesas. Lai gan viena daļa komponenšu šo pieļauj, citas to neļauj. Sīkāk paskaidrots šajā video. Ja vēlies, lai Tesla uzlādē māju, jāizvēlas Tesla mājas bateriju risinājums.

Paredzams, ka elektrisko transportlīdzekļu turpmākā attīstība un pieaugošā popularitāte palielinās elektrības pieprasījumu, taču elektroauto var piedāvāt arī dažas priekšrocības, palīdzot tīklam tikt galā ar slodzi. Pētījumi rāda, ka elektroauto nebūs drauds tīkla pārslogošanai, un to baterijas automašīnas mūža beigās var izmantot, lai palīdzētu balansēt pieprasījumu.

Spēja kontrolēt uzlādes jaudu ir iespējama ar jebkuru elektroauto, ja vien tas ir savienots ar viedo uzlādes staciju, kādas nopērkamas arī Uzlādēts veikalā, vai ja pašam transportlīdzeklim ir interneta savienojums.

Tas pats par sevi var ievērojami ietekmēt elektrotīklu, samazinot maksimālo pieprasījumu un uzlādējot tikai tad, kad pieprasījums ir mazāks, bet, daloties ar transportlīdzekļa enerģiju, būtu vēl lielāka pozitīvā ietekme uz tīklu.

Nissan divvirzienu lādēšana
Nissan divvirzienu lādēšana

Vairāki autoražotāji, piemēram, Honda, Nissan un Renault, piedāvā savus risinājumus šādai enerģijas plūsmai, bet Tesla līdz šim ir bijuši atturīgi par divvirzienu uzlādi. Īlons Masks, Tesla vadītājs, ir vairākkārtīgi izteicies, ka šādā veidā ir iespējama lielāka bateriju degradācija. Nesen Tesla izteicās, ka šāda veida tehnoloģija ir loģiska tikai tad, ja ir pietiekami liels elektrisko automašīnu skaits. Ņemot vērā, ka Tesla ir pārsnieguši 1’000’000 ražoto auto skaitu, var teikt, ka skaits sāk kļūt pietiekams.

1'000'000 Tesla automašīnu
Fragments no 2015. g. Tesla prezentācijas

Kā ziņo Electrek, Tesla ir sākuši aprīkot savas automašīnas ar divvirzienu uzlādes tehnoloģiju. Marko Gaksiola, elektroinženieris, kas piedalījās Tesla Model 3 izjaukšanā, lai izprastu tā uzbūvi, apgalvo, ka Tesla Model 3 ir gatavs divvirzienu uzlādei.

Apgūstot Model 3 lādētāju, es uzzināju, ka tā dizains ir pilnībā divvirzienu. Tas nozīmē, ka strāvu var pārveidot no maiņstrāvas uz līdzstrāvu, tāpat kā iepriekš, un enerģija var plūst arī pretējā virzienā – no akumulatora uz lādētāju. Tas ir pazīstams kā līdzstrāvas un maiņstrāvas [DC/AC] pārveidotājs, un, kad šī tehnoloģija ir automašīnā, to sauc par V2G (Vehicle to Grid).

Divvirzienu dizains 3 reizes tiek atkārtots tajā pašā platē, nodrošinot darbību pat tad, ja kāda no shēmām nestrādā. Turklāt tas ir 3 fāžu dizains, tāpēc to var izmantot visā pasaulē.

Marko Gaksiola priekš Electrek

Uzlādēts viedoklis

Šī ziņa ļoti labi saliekas kopā ar pagājušajā gadā izziņoto jauno Tesla mājas uzlādes staciju, kas īpaši neizcēlās un par ko daži pat izteicās, ka tā ir sliktāka par iepriekšējo versiju. Tesla šogad Lielbritānijā pieteica pieprasījumu būt par elektroenerģijas piegādātāju. Savelkot šīs trīs lietas kopā, var izpīpēt, ka Tesla ir gatavi kuru katru brīdi iespējot divvirzienu uzlādi.

Potenciālie pielietojuma scenāriji ietver mājsaimniecības elektrības uzturēšanu, ja ir tīkla pārrāvums vai nav tīkla pieslēguma kā tāda, uzlādēt citu elektrisko transportlīdzekli, bet vispraktiskākais pielietojums būtu piedalīties elektroenerģijas tīkla darbībā.

Tesla jau ir pieredze Austrālijas elektroenerģijas tirgū, kur viņi ir spējuši palīdzēt ievērojami samazināt patērētāju elektrības rēķinus. Atšķirība būtu tanī, ka tā vietā, lai izmantotu stacionāras baterijas, ir jāpaļaujas ir nezināmu skaitu automašīnu baterijas.

Lai gan straujāka degradācija ir vērtīgs arguments, Tesla nepārtraukti attīsta baterijas un to ilgmūžību, solot tām 1’000’000 jūdžu (1’609’344 km) mūžu.

Visdrīzāk, mašīnu īpašniekiem būs iespēja brīvprātīgi pieteikties šādai novatūrai. Lai pievilinātu īpašniekus, būs jāsola pretim kāda veida samaksa.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: