Eiropas atkopšanas plānā paredz, ka elektroauto būs atbrīvoti no PVN
Ilgtspējībai un klimatneitralitātei ir jābūt esošās krīzes atgūšanās fāzes fokusam. Pašlaik tiek veikti plaši centieni elektrisko automašīnu stimulus iekļaut atjaunošanas plānos. Viens no stimuliem Eiropā varētu būt PVN atbrīvojums.
Ilgtspējībai un klimatneitralitātei ir jābūt esošās krīzes atgūšanās fāzes fokusam. Pašlaik tiek veikti plaši centieni elektrisko automašīnu stimulus iekļaut atjaunošanas plānos. Viens no stimuliem Eiropā varētu būt PVN atbrīvojums.
Eiropas Savienība apsver iespēju palīdzēt automobiļu ražotājiem ar stimulu paketi, kas veicinātu elektrisko transportlīdzekļu pārdošanu, bet neietvertu dīzeļdegvielas un benzīna transportlīdzekļus, ziņo Bloomberg.
Eiropas Savienība ir izvirzījusi arī mērķus samazināt emisijas jaunu transportlīdzekļu pārdošanā. Autoražotājiem nav citu variantu, kā ražot un pārdot vairāk elektrisko automašīnu kā daļu no sava sortimenta, lai ievērotu standartus, vai arī viņiem tiks uzlikti naudas sodi.
Daži autoražotāji ir atzinuši, ka nav gatavi piegādāt pietiekami daudz elektrisko transportlīdzekļu, lai tie atbilstu ES jaunajām prasībām. Fiat-Chrysler (FCA) noslēdza vienošanos ar Tesla, lai daļu no viņu pārdošanas apjomiem Eiropā pieskaitītu pie FCA grupas.
Uzlādēts viedoklis
Bez PVN, piemēram, jaunais VW e-up! maksā 17’309 € (20’945 € ar PVN) un Nissan Leaf 40 kWh versija – 26’347 € (31’880 €). Tās ir ievērojamas izmaiņas.
Kamēr šāds lēmums nav pieņemts ir pāragri sapriecāties, bet, ja to pieņems, tad elektroauto izrāviens būs iespaidīgs. Varbūt ne šogad, kad paredz, ka elektroauto pārdošanas apjomi kritīsies (lai gan mazāk kā iekšdedzes automašīnu), bet nākotnē tas dotu pozitīvu grūdienu.
Vispārīgi runājot, ir loģiski, ka grūtos laikos atbalsta tās nozares, kuras ir par ilgtspējību, piemēram, atjaunīgie energoresursi un elektriskie transportlīdzekļi, jo tas palīdzēs ātrāk sasniegt Eiropas zaļā plāna mērķus un radīs daudz jaunu darbu vietu, kas būs noturīgākas pret nākamajām krīzēm.