Elektroauto piedāvājums trīškāršosies 2021. gadā
Eiropas pircējiem 2021. gadā būs trīsreiz lielāka izvēles iespēja starp elektroauto. Svaigākie dati liecina, ka būs pieejami 214 modeļi.
Eiropas pircējiem 2021. gadā būs trīsreiz lielāka izvēles iespēja starp elektroauto. Svaigākie dati liecina, ka būs pieejami 214 modeļi.
Elektrisko automobiļu īpatsvars Eiropā starp jaunajām mašīnām nu jau ir virs 2% līmeņa. Pie tā, ka īpatsvars nav lielāks, ir vainojams uzlādes infrastruktūras trūkums (un dezinformētība par tāda eksistenci) un augstās elektroauto cenas.
Jaunākie dati liecina, ka automobiļu ražotāji 2021. gadā piedāvās 214 elektromobiļu modeļus, salīdzinot ar 60 modeļiem 2018. gada beigās. Automobiļu ražotāji piedāvās tirgū 92 pilnībā elektriskus modeļus un 118 lādējama hibrīda modeļus.
Lielāks piedāvājums ļaus patērētājiem pāriet no benzīna un dīzeļdegvielas automobiļiem ātrāk, nekā prognozēts.
Eiropas Transporta un Vides federācijas (T&E) veiktā analīze, pamatojoties uz pētījumu firmas IHS Markit datiem, liecina, ka automobiļu ražotāji tagad ir gatavi pieņemt automašīnu elektrifikāciju.
Ja auto ražotāji ievēros savus plānus, 22% no saražotajiem transportlīdzekļiem līdz 2025. gadam varētu būt ar uzlādes iespēju, kas ļautu ražotājiem viegli sasniegt ES automobiļu CO2 emisiju mērķi līdz 95 g/ km līdz 2025. gadam.
Dati liecina, ka lielākās elektrisko automobiļu ražotnes būs Vācijā, Francijā, Spānijā un Itālijā. Aptuveni 16 liela apjoma litija jonu akumulatoru šūnu ražotnes Eiropā ir apstiprinātas vai plāno sākt darbību līdz 2023. gadam.
Pateicoties ES automobiļu CO2 standartiem, drīz Eiropas tirgū redzēsim jaunus, ar lielāku autonomiju un lētākus elektriskos automobiļus. Tās ir labas ziņas, bet darbs vēl nav paveikts. Valdībām ir jāpalīdz ieviest elektrisko transportlīdzekļu uzlādes iespējas mājās un darbā un ir nepieciešamas izmaiņas automobiļu aplikšanā ar nodokļiem, lai elektriskos automobiļus padarītu vēl pievilcīgākus par piesārņojošajiem dīzeļdegvielu, benzīnu vai vājiem hibrīda transportlīdzekļiem.
Luciens Matius (Lucien Mathieu), transporta un e-mobilitātes analītiķis T&E
Pat luksusa sporta automobiļu ražotāji ir pārlēkuši uz elektrisko vilni. Šonedēļ Lotus, kas pieder Ķīnas firmai Geely, atklāja 2 miljonu mārciņu pilnīgi elektrisko superauto Evija, kas spēj vairāk nekā 322 km/h.
Un martā Automobili Pininfarina prezentēja līdzīgu nocenotu elektrisko superauto Battista. Arī Ferrari ar SF90 ir šajā sarakstā.
Šo ražotāju vēstījums ir tāds, ka elektroauto var būt krāšņi un aizraujoši, ne tikai videi saudzīgi.
Avots: bbs.com