Svecināti elektro biedri !
Es pārvietojos 100% edrive BMW i3 (94 ah) ~ 29.5 kwh baterija, nobaukums no 130 km ziemā līdz 230km vasarā
Katru dienu veicu ceļu no Siguldas uz Rīgu vidēji nobraucot 120-130 km/dienā. Publiskajās ''ātrās'' uzlādes stacijās nelādēju , jo enerģijas cena ir neadekvāta un tuvojas neliela dīzeļauto izmaksām! Tāpēc 99% uzlādes notiek mājas garažā ar 16A ~3kw jaudas lādētāju , kas spēj auto uzlādēt no 10% -100% vidēji 10h, maksājot par 1kwh 0.153 euro. Uzskatu ka auto ar bateriju ~ 30kwh ir optimālais variants lai lādētu to nakts ietvaros bez speciālas 3fāzu modernizācijas priekš lieljaudas lādētāja, kas ietver papildus izdevumus, kā arī jāņem vērā to ka lēnā uzlāde no 1 fāzes būtiski pagarina akumulatora mūžu, jo nenotiek siltuma izraisītā degradācija.
Lēnā uzlāde no 1 fāzes i3 pagarina tikai uzlādes laiku un kopējo zudumu apmēru. Baterija taču dzesējas. Daudz būtiskāks ir uzlādes biežums un uzlādes daudzums. Lādējot līdz 84% un neizlādējot zem 20% ciklu skaits baterijai stipri pieaug. Bet arī šeit i3 lietotājiem nav ko baigi iespringt, jo auto nemaz neļauj uzlādēt līdz 100%. Vadības sistēma mums nerāda patieso, bet virtuālās baterijas SOC. BMW šogad paziņoja, ka baterijām pagarinās garantiju uz 8 gadiem, jo kopš ražošanas uzsākšanas savāktie dati liecina, ka degradācija ir mazāka kā sākotnēji prognozēts. Sapratu, ka neviena nav bijusi jāmaina garantijas ietvaros. Lielākām baterijām arī degradācija ir mazāka, to savukārt var uzskatāmi redzēt Teslām. Es savu i3 mierīgi lādēju ar 11kw un rezi divās/trijās dienās. Dienā vairāk par 100km parasti nenobraucu.
Ja jābrauc tālāk lādēju arī ātrajās un jāsaka, ka mums ir ļoti labs tīkls. Tieši tik labs, lai dodoties ceļā nekas nebūtu jāplāno. Uzlādes stacijas ir ik pa 20/30km un tas imo +/- ir attālums, ko varētu nobraukt, kad SOC panelī rādītu 0%. Izmēģinājis uz savas ādas gan neesmu, bet forumos esmu lasījis, ka +/- 20km norulēt var.
0.153 euro - kāpēc tik dārgi? 220energijai ir tarifs 0.12705 EUR/kWh bez abonēšanas maksas
0.153 euro - kāpēc tik dārgi? 220energijai ir tarifs 0.12705 EUR/kWh bez abonēšanas maksas
Tās ir izmaksas minūtē. Reālās izmaksas būs >20 centi par kWh. Man vidēji grozās ap 20.2 - 20.8 centi par kWh ja atslēdz pirm 95%, pēc tam sākas lēnā un tad izmaksas jau būs 60 centi par kWh.
0.153 euro - kāpēc tik dārgi? 220energijai ir tarifs 0.12705 EUR/kWh bez abonēšanas maksas
Tās ir izmaksas minūtē. Reālās izmaksas būs >20 centi par kWh. Man vidēji grozās ap 20.2 - 20.8 centi par kWh ja atslēdz pirm 95%, pēc tam sākas lēnā un tad izmaksas jau būs 60 centi par kWh.
Normunds bija domājis tarifu mājās...
Ir arī 3fāzu 16A AC . Kods 4U6.
Rīgā arī? Vai mājās?
Jebkur, kur ir Type2 uzlāde. Piemēram IKEA stāvlaukumā vai Jaunajā Teikā. Mājās uzliku JuiceBox 32A, kas pieslēgta pie 16A.
Ir arī 3fāzu 16A AC . Kods 4U6.
Rīgā arī? Vai mājās?
Jebkur, kur ir Type2 uzlāde. Piemēram IKEA stāvlaukumā vai Jaunajā Teikā. Mājās uzliku JuiceBox 32A, kas pieslēgta pie 16A.
ja, man šī opcija ir, bet lādējas tikai ar 7kW jaudu, gan Teikā, gan pie IKEA. Laikām viņiem tikai 1 fāze
Ir arī 3fāzu 16A AC . Kods 4U6.
Rīgā arī? Vai mājās?
Jebkur, kur ir Type2 uzlāde. Piemēram IKEA stāvlaukumā vai Jaunajā Teikā. Mājās uzliku JuiceBox 32A, kas pieslēgta pie 16A.
ja, man šī opcija ir, bet lādējas tikai ar 7kW jaudu, gan Teikā, gan pie IKEA. Laikām viņiem tikai 1 fāze
Varbūt kabelis vainīgs? Pie IKEA noteikti man lādējas ar 11kW. Manuprāt visur by default taisa 3fāzu 32A pieslēgumus, kas nozīmē 22kW.
Ir arī 3fāzu 16A AC . Kods 4U6.
Rīgā arī? Vai mājās?
Jebkur, kur ir Type2 uzlāde. Piemēram IKEA stāvlaukumā vai Jaunajā Teikā. Mājās uzliku JuiceBox 32A, kas pieslēgta pie 16A.
ja, man šī opcija ir, bet lādējas tikai ar 7kW jaudu, gan Teikā, gan pie IKEA. Laikām viņiem tikai 1 fāze
Varbūt kabelis vainīgs? Pie IKEA noteikti man lādējas ar 11kW. Manuprāt visur by default taisa 3fāzu 32A pieslēgumus, kas nozīmē 22kW.
kabelis šāds - https://e-shop-old.eoltas.lt/EM-UD-T2-3P-32-ELINTA/
i3 līdz 2017.gadam nāk ar 1 fāzes 7kW onboard charger, jeb trafu (1f, 30A) 30A x 0,23kV = 6,9 kW (vienkāršotais aprēķins), pēc 17.gada nāk ar 3f 11kW on board (3f, 30A) 30 x 0,38 = 11,4 kW. Labums no vienas fāzes ir ka tas vienfāzīgais vads ir daudz tievāks un ērtāks, tas vairāk kā mierinājums
Spelling error report
The following text will be sent to our editors: