GM uzbrūk Norvēģijai par elektrifikāciju, Ford, Audi un Tesla fani atbild
GM savā reklāmā ar Villu Ferelu vēlas, lai elektrifikācijas apmēri, kādi ir Norvēģijā, būtu arī ASV, bet tas ir izdevies neveikli. Ford to piekoriģē, bet Audi ar Norvēģijas atbalstu atbild kā jau profesionāļi.
GM savā reklāmā ar Villu Ferelu vēlas, lai elektrifikācijas apmēri, kādi ir Norvēģijā, būtu arī ASV, bet tas ir izdevies neveikli. Ford to piekoriģē, bet Audi ar Norvēģijas atbalstu atbild kā jau profesionāļi.
Norvēģija ir pasaules līderis elektrisko transportlīdzekļu ieviešanā. Protams, ir arī citas valstis, kurās pastāvīgi tiek reģistrēts liels skaits jaunu EV, taču Norvēģija ir priekšā līknei, un šķiet maz ticams, ka tuvākajā nākotnē kāda cita valsts to panāks. Acīmredzot, tādai valstij kā ASV nepatīk, ja kāds to jel kādā veidā apsteidz.
GM vēlas lietas mainīt par labu ASV. Tāpēc speciāli priekš šīs valsts lielākā sporta notikuma ir sagatavojuši reklāmu, kurā galvenais varonis Vills Ferels iesmej par savas sievas māteszemes kaimiņzemi, lai parādītu, ka ASV ir jābūt pirmajā vietā. Starp citu, Zviedrijai arī ir labi EV tirgus rādītāji.
GM plānos, kuru devīze ir “EVerybody in”, ir piedāvāt 30 jaunos EV modeļus līdz 2025. gadam un līdz 2035. gadam pāriet uz tikai EV ražošanu. Par trim jau ir zināms – HUMMER EV, Cadillac Lyriq un Chevrolet Bolt (+tā paveids). Ja mēs kādu no tiem ieraudzīsim Latvijā līdz 2025. gadam, tad tas būs liels pārsteigums.
Ņemot vērā, ka reklāmās nav neviena EV, kas būtu pieejams tagad, var saprast, ka cilvēki būs nedaudz vīlušies GM, rezultātā ieguvēji būs tie, kas jau piedāvā labus EV, piemēram, Tesla, Audi, Ford, Hyundai, Kia. Ieraugot šo reklāmas kampaņu, cits amerikāņu autoražotājs, kas piedāvā savu elektroauto Norvēģijā un drīzumā to darīs arī Latvijā, – Ford izmantoja izdevību.
Saprotami, ka Norvēģijai šādi joki liekas muļķīgi. Tāpēc viņi, sadarbībā ar Audi un slaveno Troņu spēļu mežoni, ir izdevuši savu atbildes reklāmu, kurā nesaprot, kāpēc, lai kāds gribētu viņiem darīt pāri. Pieliekot arī pāris jēlos jokus, lai ASV auditorija saprastu labāk.
Vislabāk tomēr ir atbildējusi universitāte, kas ļoti atvainojās (bet ne pa īstam) ASV par radušos situāciju.
Nevajadzētu aizmirst, ka Tesla arī ir amerikāņu uzņēmums. Daži pētījumi pat apgalvo, ka tas ir visamerikāniskākais (ir tāds vārds?) starp visiem ASV auto uzņēmumiem. Norvēģu fani nolēma arī piedalīties šajos reklāmu rullīšu karos.
Ja jau runājam par reklāmām, tad būtu vērts pievienot arī Porsche reklāmu. Ne par Norvēģiju, ne par sportu, bet pietiekami interesanta. Pirms tās noskatīšanās būtu ieteicams iepazīties ar šo Mr. W reklāmu, kas iznāca pirms vairāk kā 10 gadiem.
Man drausmīgi krīt uz nerviem tā masīvā reklāmu stampāšana pa tv. Nu, piemēram, dosjadosjadosjapērcietdosjupērcietpērciet
Bet reklāmisti ir ļoti kreatīvi ļautiņi, ja pasūtītāji tiem ļauj vaļu – nāk ārā superīgi sižeti.
Šādas kampaņas (un atbildes gājieni), ar domu, kontekstu ir ļoti interesantas. Skatos ar baudu, priecājos par radošiem & drosmīgiem cilvēkiem. Pat ja tur iesprūk kaut kas neveikls, tā pat ir ļoti forši
Žēl, ka tos tik pat kā nerāda
Ja ASV Tesla drosmīgi piesmēja autoražošanu pasaulē, tad norvēģi parāda pasaulei, ka ir iespējams kas tiek sludināts kā neiespējami. “We are trying to save the world!”. Šādi video ir ļoti labs veids, kā uzrunāt cilvēkus. Ir daudz zemtekstu, bet informatīvajā karā tas ir spēcīgi. Man patika pica ar lielo zivi, globuss ar nekurieni, no ņemšanās no ručņika, t. i. enkura un sieviete uz slēpēm, No sorry.