Kādu elektroauto es sev izvēlētos nākamo pēc Tesla?
Gadi vēl priekšā, bet jau skatos uz nākamo. Kuru no visiem elektroauto es ņemtu par savu nākamo? Gribu ko tikpat modernu, bet vai ir alternatīvas?

Tesla pop-up stends Viļņā (Publicitātes attēls)
Gadi vēl priekšā, bet jau skatos uz nākamo. Kuru no visiem elektroauto es ņemtu par savu nākamo? Gribu ko tikpat modernu, bet vai ir alternatīvas?
Man vēl medusmēnesis ar Tesla Model 3 nav beidzies, bet vienu brīdi jau tam būtu jābeidzas, vai ne? Pēc nu jau 8 brīnišķīgiem gadiem ar kluso un jaudīgu braukšanu, slīdot garām degvielas uzpildes stacijām kā metāla daiļslidotājam, man ir radies zināms priekšstats par to, kas ir pieejams un ko es vēlos no savas mašīnas, kurai obligāti ir jābūt elektriskajai.

Ja jums liekas, ka izvēle ir maza, tad nebaidieties, jo es apgalvoju pretējo! Elektrisko automašīnu piedāvājums ir eksplodējis kā vāji ierobežots zinātniskais vīrusu eksperiments Ķīnā. Piedāvājums šodien ir nesalīdzināms ir to, kāds tas bija pirms 5 gadiem, kad varēja visus elektroauto modeļus nosaukt no galvas un saskaitīt uz rokas pirkstiem.
Kādu dienu man beigsies Tesla Model 3 finansiālās saistības un tā būs iespēja man atkal ienirt elektrisko transportlīdzekļu pasaulē ar mērķi atrast to savējo. Es neredzu sevi starp tiem, kas pirks jaunu mašīnu, bet es varētu skatīties uz kādu mazlietotu vai ne tik mazlietotu modeli. Tātad meklēšu tādu, kas šodien ir jauns. Izvēle ir pietiekami plaša. Tā nav runa tikai par nedaudz atšķirīgiem baltās krāsas toņiem. Mēs runājam par patiesiem zīmolu jauninājumiem, drosmīgāku dizainu un pietiekami daudz tehnoloģisko iespēju, kas liktu viedtālrunim izskatīties kā podziņtelefonam.
Hyundai Ioniq 5 – retrofutūrisms pareizajos pikseļos
Šis elektroauto bija arī starp pretendentiem, kad meklēju esošo mašīnu. Hyundai Ioniq 5, patiesībā, bija pretendents #1. Tā dizains, kas kliedz: “Es esmu stilīgs un praktisks”, bija galvenā tā iezīme, kas mani uzrunāja. Šis nav vecmāmiņas Hyundai (ja vien jūsu vecmāmiņa nav kiberpanka fane). 800 V bateriju arhitektūra, ko tikai tagad Tesla sāk iepazīstināt saviem modeļiem, dalīšanās ar elektrību (V2x), lai darbinātu tējkannu meža vidū un tas dizains… Ja nebūtu paaugstināts zādzību risks, kas būs atrisināts ap to laiku, kad atkal pieķeršos savām EV medībām, būtu nogaidījis, kad cenas nokrītas un tagad ar to braucis.

Man Tesla Model 3 gribētos, lai ir nedaudz vairāk vietas salonā, bet sedana dizains to nav pieļāvis. Hyundai Ioniq 5 piepaceltā hečbeka dizains gan ir ļāvis vaļu pārsteidzoši plašai un gaisīgai iekštelpai. Un vēl Ioniq 5 piedāvā aizmugurējo rindu bīdīt, samazinot vai palielinot vietu bagāžniekā, ļaujot ērti pielāgot mašīnas iekšējās proporcijas brauciena mērķim. Vēl viena lieta! Hyundai, lai gan arī lielu uzsvaru liek uz visu pogu pārnešanu uz ekrānu, klimata kontrolei joprojām ir pogas.
Un, ja veiksme uzspīdēs, varbūt pat izdosies atrast Hyundai Ioniq 5 N versiju…
Volvo EX30 – seksīgais muskulis
Pieturiet savus kilovatus, jo Volvo piedāvājumā esošais mazākais krosovers EX30 varētu būt praktiskākā izvēle tādam pilsētniekam kā man. Volvo, iespējams, nav pirmais vārds, kas nāk prātā, domājot par “pilsētas raķeti”, taču šis mazais zviedrs ir pārsteidzoši ņiprs. Ar šo nebūtu kauns iegriezties gan vakarballē, gan zaļumballē un abos gadījumos šai mašīnai tiktu pievērsta apbrīna.

EX30 nav ar 800V tehnoloģiju un nespēj dalīties ar elektrību, bet to izcili kompensē jauda, efektivitāte un Scandi-cool dizains gan no iekšpuses, gan no ārpuses. Interjers ir vienkāršības meistarklase ar fokusu uz ilgtspējīgiem materiāliem. Viss ir tieši tādās proporcijās un daudzumos, cik ir nepieciešams, lai justos šiki un praktiski. Nevajag noniecināt Volvo EX30 izmēru. Tas ir tieši tik liels, cik ikdienas vajadzībām un dažiem retajiem izbraukumiem ir nepieciešams. Ideāli piemērots tādam slinkam pilsētniekam ar ģimeni kāds esmu es. Tomēr es zinu, ka EX30 ir tehnoloģiskie dvīņi no Geely grupas – Lync&Co un Zeekr izpildījumā. Ja cena būs īstā, es nebaidīšos izvēlēties šos zīmolus.
Kia EV3 – nemaz ne tik mazais spēlmanis
Ziniet tos brīžus, kad filmā pēkšņi parādās kāds varonis, par kura spējām neviens nenojauta un izmaina visu stāstu? Tā es redzu Kia EV3 – kārtīgs melnais zirdziņš. Pozicionēts kā kompaktāks un pieejamāks nekā EV9, kurā iesēžoties man bija tā īstā sajūta, EV3 piedāvā Kia jauno, kantaino un drosmīgo dizaina valodu. Atšķirībā no Ioniq 5 un EX30, ar šo man vēl nav bijusi tā iespēja izbraukt. Tamdēļ mans viedoklis ir balstīts tikai uz to, ko man citi ir stāstījuši un ko esmu redzējis interneta zirnekļa tīklos.

Man patīk kompaktās mašīnas, kuras kompaktas ir tikai no ārpuses. Tāds ir arī EV3 interjers, pateicoties īpašajai EV platformai. Kia EV3 joprojām vajadzētu piedāvāt pienācīgu vietu pasažieriem un pieklājīga izmēra bagāžnieku. Protams, 800 V arhitektūra un V2x, kā jau Hyundai/Kia grupā piedienas ļaus šim ātri lādēties un lēni baudīt dzīvi tuvāk dabai. Lai gan EV3, iespējams, nav tik lieliskā veiktspēja kā dažiem citiem elektroauto, EV3 varētu būt ideāli piemērots man un manai personībai. Un KIA diez gan labi kotējas lietoto EV tirgū.
Kā ar citiem?
Raksts varētu būt ievērojami garāks, ja es sāktu aprakstīt pilnīgi visus modeļus, kurus šobrīd redzu, kā tos, kas man varētu būt pēc Tesla. Un kurš gan mūsdienās māk lasīt garus rakstus? Es noteikti ne! Tamdēļ īsumā pieminēšu citus, kurus varētu izskatīt – Polestar 2 (lai gan nav starp kompaktajiem), Ford Explorer (tas pats Volkswagen ID.4 un varētu būt laba cena starp lietotajiem), Volkswagen ID.2 (cerams, ka tobrīd jau būs piedāvājumā kāds lietotais), Toyota Urban Cruiser (jā! Arī Toyota būtu starp izskatītajiem), BYD SEAL (ļoti patika emocijas pēc īsā testa) un vēl daudzi citi.

Ko ar Tesla?
Šajā rakstā es aprakstīju daudzu citus, bet ne Tesla. Godīgi sakot, domāju, ka Tesla joprojām būs labākais piedāvājums pret ieguvumu. Viss būs atkarīgs no tā brīža noskaņojuma. Šobrīd es daudz nopietnāk izvērtētu, vai tiešām Tesla būtu mana izvēle. Tomēr ir grūti pateikt, kā būs nākotnē. Spilgts piemērs nav tālu jāmeklē – Volkswagen, kas izgāja cauri 2 milzīgām identitātes krīzēm – Hitlers un #dieselgate.

Manas prioritātes noteikti nesakrīt ar vairumu, jo es meklēju kompaktu mašīnu daudzdzīvokļu pagalmam, bet ar pietiekamu telpu 2 bērniem un to mantām, par kuru pēc 2 gadiem man nebūtu kauns par tehnoloģisko atpalicību, ar spēju nobraukt pietiekami tālu, lai mani braucieni uz Tallinu laika ziņā neciestu dēļ uzlādes. Augstāka sēdpozīcija, 5 sievasmāšu pārvadāšana un iespēja vienā rāvienā uz Berlīni aizbraukt nav starp manām prioritātēm. Tāpat es arī neesmu lojāls zīmolam. Ja tobrīd cits zīmols piedāvās, ko labāku, es izvēlēšos to.
Tāpēc, tuvojoties manām Tesla Model 3 finansiālo saistību beigām, man pašam būs interesanti noskaidrot, kas būs pieejams. Elektriskās automašīnas vairs nav niša: tā ir tagadne un izteikta nākotne. Tagad, lūdzu mani atvainot, man liekas, ka es dzirdu vāju saucienu pēc palīdzības pie kāda no dīvāna kečupa spečuka komentāriem…
Raksts ir daļa no manas pieredzes ar lietotu Tesla Model 3. Droši raksti komentāros, ko vēlies uzzināt par šo pieredzi.
Šis būs garš process mums visiem kopīgi un, lai sekotu personīgāk līdzi, aicinu piesekot man Threads vai X platformās, kur tad arī mēģināšu uzturēt to personīgo saikni. Tāpat arī droši iepazīstieties ar Uzlādēts.lv lietotā elektroauto piedzīvojumu 2.0 rakstu sēriju:
- Lēciens (ne)zināmajā: Kāpēc es (atkal) nopirku lietotu elektroauto?
- Medības, izvēloties lietotu elektroauto: Kā es atradu savu?
- 5 īpašības, kas man nepatīk manā lietotajā Tesla Model 3
- Kā es dabūju savai Tesla izdevīgāko KASKO?
- Kā es iegādājos Tesla ar valsts atbalstu?
- Kāpēc elektroauto ziemā ir lielāks patēriņš?
Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!
Izskatās ka logiskā izvēle būtu Tesla model 3 Highland. Prieks manis vismaz. Visekonomiskākais auto un ar ātrāko ceļošanas laiku ieskaitot uzlādes.
Un izskatās ka visietilpīgākais no nosauktajiem kandidātiem..
Pirms Masks sajuka prātā, izskatīju Teslu kā variantu, bet, lai arī model 3 ir pieejams cenā, nepatīk zemā iekāpšana. Y tādā ziņā ir ērtāks , bet cenā krietni dārgāks. Ev3 pēc gadiem 5 varētu būt variants. Varbut arī BYD, ja pierādīs savu uzticamību.