Nissan Ariya apskats: bronzas krosovers

0

Nissan pēc ļoti ilgas pauzes piedāvā jaunu elektroauto. Vai Leaf pēctecis ir gatavs sacensties mūsdienu krosoveru jūrā?

Nissan Ariya

Nissan Ariya

Nissan pēc ļoti ilgas pauzes piedāvā jaunu elektroauto. Vai Leaf pēctecis ir gatavs sacensties mūsdienu krosoveru jūrā?

Kad Nissan pirmo reizi pasauli iepazīstināja ar Leaf, tas zīmolu ielika e-mobilitātes modernajos pirmrindniekos. Tomēr gadi gāja un no Nissan nekas svaigs nesekoja. Jā, bija e-NV200 un Leaf piedzīvoja facelift, bet reiz populārākā elektroauto ražotājs nenesa neko svaigu pasaulē daudzus gadus. Varam spekulēt par iemesliem (manas aizdomas ir uz vadības nostāju), bet arī Ariya nebija gluds starts. Kad to prezentēja 2020. gadā, daudzi eksperti nevarēja saprast, kāpēc to uzreiz nelaiž ražošanā, jo tehnoloģiski nekas nebija augstākajā plauktā. Jau tad minēja, ka šī mašīna savu prezentāciju nokavēja par 2 gadiem.

Nissan Ariya
Nissan Ariya

Ar to Ariya likstas nebeidzās – dēļ Covid un gan jau arī citiem iemesliem ražošanā tā nonāca krietni vēlāk. Pagāja 2 gadi no prezentācijas līdz pirmais modelis nokļuva pie klienta. Arī 2022. gada Latvijas auto izstādē mēs neredzējām patieso modeli, bet gan pirms ražošanas modeli.

Japāņu bronzas laikmets

Labs nāk ar gaidīšanu. Tā varētu raksturot Nissan Ariya. Man krosoveri nepatīk kā suga. Ir daži izņēmumi, uz kuriem es pieveru acis. Un starp šiem izņēmumiem ir Ariya. It īpaši bronzas krāsā. Es izmēģināju vairākus modeļus ar dažādām krāsām (baltu, melnu, bronzas) un teikšu kā ir – ja Ariya nav bronzas krāsā, tad tā mašīna liekas mazāk vērta.

Nissan Ariya
Nissan Ariya

Dažus vismaz patīkami pārsteidza tas, ka koncepta automašīna bija teju tāda pati, kāda nonāca ražošanā. Un labi, ka tā, jo Ariya manās acīs ir ļoti skaista mašīna. Ne tikai no ārpuses, bet arī iekšpusē. Tomēr daudzi būs patīkami pārsteigti par patēriņu. Bez piepūles ar šo auto arī vēsā rudenī varēs veikt virs 400 km ar vienu uzlādi. Kad ārā bija +8°C un es ar šo mašīnu veicu bildēšanu, tā solīja 208 km pie 47% baterijas uzlādes līmeņa. Attiecīgi garāki ceļojumi ar to būtu tīrais nieks.

Solis augstāk par Leaf

Es pats 2 gadus braucu ar Leaf un varētu teikt, ka to mašīnu labi pazīstu. Jāsaka, ka iekšā Nissan Ariya ne tikai sēdi augstāk, bet arī viss pārējais ir krietni labāks. Varētu argumentēt, ka Japānā joprojām nesaprot, ko Eiropā sagaida no multimedija, bet to atrisina Android Auto.

Nissan Ariya interjers
Nissan Ariya interjers

Iekšā viss ir plašs un ar bērnu sēdekļiem nebija nevienu brīdi doma, ka vietas būtu par maz. Gluži otrādāk – vietas bija vairāk nekā sākumā varēja likties. Haptiskās pogas uz paneļa, kas regulē klimatu sākumā likās, ka nebūs ērtas. Tā teikt, kārtējais ballīšu triks. Tomēr tās likās ērti lietojamas. Sākumā gan ir jāskatās, kur liec pirkstu, bet man pietika ar 2 braucieniem, lai pierastu.

Uzlādes iespējas gan nevienam neliks nosvilpties – 130 kW mūsdienās jau tāds vidusmērs vien ir. Toties var piepirkt klāt 22kW maiņstrāvas uzlādi, kas varētu būtu noderīgāk nekā augstāks ātrās uzlādes punkts. Varbūt kāds pakasīs pakausi, jo kaut kur šādi uzlādes paramteri jau ir dzirdēti. Un tā arī ir – tehnoloģiskais radinieks ir Renault Megane E-Tech. Tāpat arī svilpt neliks multimedija ekrāns, ko nav dalījuši ar Renault. Nissan par attaisnojumu – neesmu vēl redzējis nevienu klasisko autoražotāju, kurš mācētu uztaisīt to mūsdienīgu. Mani nepārliecināja Renault Google Automotive multimedijs. Bet nē, Ford bija tīri labs… Kurā brīdī mēs Tesla sāksim skaitīt pie klasiskajiem autoražotājiem?

Kopumā

Man par Ariya palika pozitīvs iespaids. Par spīti tam, ka tas ir krosovers. Noteikti daudz vairāk nekā cits elektriskais Japānas krosovers – Subaru Solterra.

Nissan Ariya
Nissan Ariya

Mani nedaudz māc bažas par Nissan elektrisko nākotni. Līdz ko Leaf vairs nebūs pieejams, starp pasažieru mašīnām paliks tikai Ariya kā pieejamais elektroauto… Negribas ticēt, ka viņi tiešām pakļausies Japānas stratēģijai, kas ir tēlot nobiedētu strausu, kad runa ir par elektroauto. Ir vēl Townstar, bet tas tiek pozicionēts kā kravas auto.

Šodienas krosoveru tirgū Ariya ir krietni jābakstās ar elkoņiem, lai to pamanītu. Cena būtu labs veids, kā piesaistīt uzmanību kādreizējam tirgus līderim, bet ir nepieciešams arī paplašināt pieejamo modeļu klāstu.

Īpašības, kas man Ariya likās labākas nekā Leaf:

  • Apdares kvalitāte – var just, ka ne par velti Ariya ir krietni dārgāka par Leaf
  • Braukšanas komforts – cauri Rīgai slīdēju kā ar mākoni
  • Ietilpība – man jau Leaf likās laba ietilpība (it īpaši bagāžniekā), bet Ariya māk vēl labāk izmantot savus izmērus
  • Iespēja priekšsildīt bateriju – ja vēlies izmantot pilnu uzlādes jaudu, būtu vērts to ieslēgt krietni pirms ierašanās pie uzlādes stacijas
  • Digitālais atpakaļskata spogulis – sākumā likās, ka tas tāds ballīšu triks, bet tumšajā laikā ļoti ērts
  • Daudz iespēju uzlādēt savas ierīces
  • Slēptā atvilktne un slīdošā viduskonsole – tas ir jāredz, lai saprastu

Īpašības, kas man liekas, ka Ariya vajag uzlabot

  • Multimedijs – automašīnu ražotāji vienkārši nemāk taisīt labu multividi
  • Atrodi, kā priekšsildīt bateriju – atgriežamies pie multimedija tēmas… Un tad vēl jāatcerās to izslēgt, kad vairs nevajag…
  • Cena – jā, šis ir labs piedāvājums, salīdzinot ar konkurentiem, bet tik un tā pat ar samazinātu cenu Ariya ir dārgākais Nissan modelis klāstā…
  • One pedal driving – kāpēc tas vairs nav iespējams? Ar ieslēgtu e-pedal, mašīna tik un tā turpina ripot. Leaf bija pirmie, kas to piedāvāja un tā iemesla dēļ vien daudz izvēlējās to.
  • PATS SVARĪGĀKAIS – nav frunk! Nu, kā var tik lielai mašīnai nebūt frunk?!

Tehniskie parametri:

  • Autonomija: 403-520 km WLTP ciklā, 335-450 km reāli
  • AC (lēnā) uzlāde: 7.4-22 kW
  • DC (ātrā) uzlāde: 130 kW
  • Baterija (neto): 63 vai 87 kWh
  • 0-100 km/h: 7.5 s (bāzes versija), 5.1 (performance versija)
  • Motora jauda: 160-290 kW
  • Griezes moments: 300-600 Nm
  • Piedziņa: priekšpiedziņa vai pilnpiedziņa
  • Bagāžnieka tilpums: 468 l
  • Sēdvietas: 5
  • V2X: –

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

5 2 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: