Elektrotransportlīdzekļu Latvijā

Ātrās uzlādes stacijas

Uzlādēts

Tavs ceļvedis atjaunīgajā enerģijā

Tesla Roadster 2008

Tesla automašīnas

2019. gada 29. novembris

Tesla elektromobiļi tiek būvēti uzņēmuma rūpnīcā Paloalto, Kalifornijā, ASV. 2003. gadā Martins Eberhards un Marks Tarpenings dibināja uzņēmumu Tesla Motors. Uzņēmums tika nosaukts serbu izcelsmes amerikāņu izgudrotāja Nikola Tesla vārdā, kurš bija fizikas, mašīnbūves un elektrotehnikas inženieris un veica daudzus nozīmīgus izgudrojumus. Lai gan Martins un Marks bija firmas dibinātāji, šobrīd ikoniska uzņēmuma persona ir Īlons Masks. Viņš pievienojās direktoru padomei 2004. gadā kā tās priekšsēdētājs un šobrīd ir Tesla, Inc. līdzdibinātājs, izpilddirektors un produktu arhitekts.

Pirmā uzņēmuma izlaistā automašīna bija Roadster. Tai bija elektrodzinēja piedziņa. Uzņēmuma veiktajos testos šis modelis uzrādīja izcilus paātrinājuma (100 km stundā mazāk nekā 4 sekundēs) un maksimālā ātruma (200 km/h) rezultātus un efektivitātes vērtējumu (vairāk nekā 320 km ar vienu uzlādi). Roadster ražošana tika pārtraukta 2012. gadā. Automašīnā tika izmantotas litija jonu akumulatoru šūnas.

Interesants fakts. Tesla Roadster tika iekrauta Falcon Heavy orbitālajā palaišanas iekārtā, kas startēja 2018. gadā un kļuva par Saules mākslīgo pavadoni. Automašīna tika izmantota kā masas simulators, kas piestiprināts pie Falcon Heavy raķetes augšējās pakāpes.

Mūsdienās Tesla transportlīdzekļu klāstā piedāvā šādus transportlīdzekļus:

  • Model S – auto rezerves daļas var atrast šeit AUTODOC.LV. Tas ir piecdurvju biznesa klases liftbeks. Model S P85D paātrinājumu līdz 100 km/h uzņēma 3,2 sekundēs. Atkarībā no modeļa modifikācijas ar vienu uzlādi tas var nobraukt no 401 līdz 595 km.
  • Model X. Tas ir vidēja izmēra pilnībā elektrificēts luksusa klases krosovers. Automašīna ir aprīkota ar diviem elektrodzinējiem, kas ir atbildīgi par pilnpiedziņu. Tā eksterjera atšķirīgā iezīme ir uz augšu paceļamas divviru „vanaga spārnu” durvis.
  • Model 3. Tas ir pilnībā elektrificēts luksusa klases četrdurvju sedans.

Tie visi uzrāda lielisku paātrinājuma dinamiku, augstus energoefektivitātes, komforta un drošības līmeņus. Lieliska pasažieru aizsardzība tiek apliecināta sadursmju testos. Visiem Tesla modeļiem ir minimālistisks dizains, mērinstrumentu panelis ir aizstāts ar lielu skārienjutīgu ekrānu.

Patika raksts? Atbalsti Uzlādēts iekš Patreon!
Tesla automašīnas 1

3
Komentāri

avatar
2 Komentāru pavediens
1 Pavediena atbildes
3 Sekotāji
 
Komentārs ar visvairāk reakcijām
Karstākais pavediena komentārs
3 Komentāru autori
Kārlis MendziņšKartupelis3msh Neseno komentāru autori
  Pieraksties  
jaunākais vecākais visbalsotākais
Paziņojums no
Kartupelis3
Viesis
Kartupelis3

Vairs nevarēs teikt,ka Tesla 0 iegulda mārketingā – redz reklāmas raksti uzlādēts.lv jau tiek pasūtīti..

msh
Biedrs
msh

Man palika interesanti par to autodoku, tāpēc iegāju tur palūrēt ko tur piedāvā priekš model S. Palūrot tās sadaļas, kam vajadzētu būt saistošām indivīdiem, kas tādu mašīnu ekspluatētu latvijā, iekrita acīs divas dabas parādības. Pirmā – aftermarketa piedāvājums pa kategorijām atbilst rietumu gludajiem ceļiem – amortizatoru – nav nemaz – pie piekares un gultņiem – piedāvājums švaks, pamatā lētā desa – pie bremzēm – ir ok. Otrā – stāsta ka teslai bremzes īpaši nevajagot – tik nez kādēļ bremžu ražotāji ir ļoti sarosījušies un pieejamais kluču un disku klāsts diez vai ir īpaši trūcīgāks nekā, teiksim, kādam golfam – vai nu tomēr dilst, vai arī vienkārši sarūsē… 😀