Uzlādēts brauc ar Vässla 2 elektrisko mopēdu
Aizvien vairāk cilvēku sāk meklēt citus mobilitātes risinājumus kā mašīna. Uzlādēts izmēģina elektrisko mopēdu Vässla 2. Mopēds, kas piemērots pilsētvidei.
Aizvien vairāk cilvēku sāk meklēt citus mobilitātes risinājumus, kas nebūtu mašīna. Uzlādēts izmēģina elektrisko mopēdu Vässla 2. Mopēds, kas piemērots pilsētvidei.
Piektdienas vidū ieraugu šo elektrisko mopēdu dzīvē. Pirms tam internetā apskatīju, kā tas izskatās, tāpēc neesmu pārsteigts par tā glītajām formām. Dizains viegli atgādina Honda Urban EV.
Teikšu godīgi, sākumā bija nedaudz bail, jo man ar mopēdu līdz šim vienīgā pieredze bija pirms vairāk kā 10 gadiem, kad uz 3 minūtēm izbraucu 1.5 krustojumu.
Pirmā pieredze
Instrumentu panelī, kas atrodas uz stūres, ir divi režīmi – “Eco” un “Fast”. Pirmo apli izmetu pat neiedomājoties, ka ir nepieciešamība braukt ātrāk par “Eco” režīmu, jo tas jau ir ņiprs, bet mirkli vēlāk jau izbaudīju pilnu jaudu, ko Vässla 2 spēj piedāvāt. Līdz 30 km/h vien 3 sekundēs. Līdz maksimālajiem 45 km/h vajag vēl tik pat.
Nākamajā dienā lielais izaicinājums – brauciens uz Jūrmalu. Mājaslapā rakstīts, ka autonomija ir līdz 60 km. Pirms tam gan mani pabrīdināja, ka reāli tā ir tuvāk 45 km. Tā kā jāveic 25 km garš ceļš, īpaši neuztraucos par to, vai nonākšu galā.
Bateriju var izņemt ārā no mopēda un aiznest uz kafejnīcu, mājām vai darbu, lai piespraustu pie ērtākās rozetes. Uzlāde nav tā ātrākā (0-100% aptuveni 4.5 stundās), bet tas nav no svara, ja neplāno braukt lielus attālumus īsā laika periodā, Ja nu tomēr ir nepieciešamība pēc lielākas autonomijas, var nopirkt vēl vienu bateriju, ar ko var dubultot potenciālo nobraukumu.
Braucam tālāk
Sestdiena bija vēsa un vējaina. Ceļā no Teikas uz Jūrmalu pavadīju 1 stundu. Sacenšoties ar “Rīgas Satiksmi” un “Pasažieru vilcienu”, iznāca neizšķirts. Ja tramvajam biju krietni priekšā, tad Dzintaru stacijā biju nosacīti vienlaicīgi ar vilcienu.
Pa ceļam manīju, ka daudzi cilvēki pievērš uzmanību man. Ierastā divtaktu “ringi!-dingi!-ding!-ding!-ding!” māvienā, ko dzirdētu viss mikrorajons, bija pilnīgs klusums. Braucot, šis mopēds izdala skaņu, kas ir klusāka par divriteņa. Kad blakus brauca riteņbraucējs, mēs varējām mierīgi bez liekas balss pacelšanas sarunāties.
Pēc 25 km garā ceļa uz ekrāna uzrādīja, ka palikuši 45%. Ar kalkulatora palīdzību secinu, ka 45 km varētu veikt ar to. Ja brauktu tikai “Eco” režīmā, iespējams, varētu veikt aptuveni 50 km. Neliekas, ka varētu diži vairāk. Varbūt, ja laiks būtu siltāks un vējš maigāks.
Turpinām braukt un izlādējamies
Nākamajā dienā jau atkal uz Jūrmalu, bet šoreiz mēs jau bijām divi uz Vässla 2. Biju gaidījis, ka tas vairāk ietekmēs autonomiju, bet galā nokļuvām ar vēl 40% baterijā. Vienu lietu gan manīju. Līdz ar to, ka motors ir aizmugurējā ritenī, tur arī atrodas svars. Bedres izjutu izteiktāk kā man labpatiktos.
Pēc dzimšanas dienas svinību boulinga spēles baterija ir 80% uzlādēta, bet mums vēl priekšā filmēšana. Pēc elektriskā mopēda apskata materiāla iegūšanas, no Jūrmalas izbraucām ar 57%…
Kad nokļuvām Rīgas centrā (braucot “Eco” režīmā 95% ceļa) ar vairāk kā 15% likās jau, ka līdz mājām nokļūsim. Maksimālais ātrums tika ierobežots līdz 25 km/h, kad akumulatora līmenis nokritās zem 15%. Tas vēl nekas, jo Kr. Barona ielā ir ierobežots ātrums līdz 30 km/h. Tomēr pie “Bērnu pasaules” Vässla elektriskais mopēds atteicās braukt tālāk. Izrādās, ka pēdējie 5% nav pieejami. Mirkli apspriežoties, nolēmām ripināt mopēdu pie rokas, jo tā varētu pat ātrāk nokļūt galā.
Kopsavilkums
Patika | Mazāk patika |
Dizains ir gaumīgs un askētisks. | Ekrānu saulainā laikā nevar redzēt. |
Klusums braukšanas laikā. | Amortizācija. Braucot pāri Gaisa tiltam, likās, ka zobi izkritīs. |
Jauda. Pilsētas satiksmē iekļaujas dažu sekunžu laikā. | Pagrieziena tikšķis ir pārāk kluss. Nobraucu vairākus krustojumus ar ieslēgtu pagriezienu. |
Portatīvā baterija. | |
Autonomija, ar ko pietiek pat garākiem ikdienas braucieniem. | |
Komfortablais sēdeklis. |
Man Vässla 2 elektriskais mopēds ļoti patika. Priekš pilsētas, man liekas, tas ir ļoti piemērots transportlīdzeklis. It īpaši tiem, kas pārvietojas vieni savās 5 m garajās un 2 m platajās metāla kastēs ar riteņiem. Deviņos rītā, braucot pa Brīvības ielu, neizjutu sastrēgumus un satiksmē tad, kad tā kustējās, iekļāvos labi. Vēl labāk jutos, kad mašīnas stāvēja, bet es braucu tām garām līdz luksoforam. Tajos brīžos, kad kāds mani apdzina, likās, ka tieku apdzīts tikai apdzīšanas pēc.
Starp citu, viena pilna uzlāde izmaksā aptuveni 0.16 €. Tātad 100 km izmaksā mazāk kā 0.30 €.
Protams, mopēds ir cita veida transportlīdzeklis, kura īpašniekiem ir jārēķinās ar laikapstākļiem. Arī jāņem vērā, ka lielās metāla kastes var nepamanīt vai neiedomāties palaist. Tomēr nedēļas laikā es tikai vienu reizi sastapu kādu, kas neņēma mani vērā, bet biju tam gatavs. Rīgā kādu nepalaist ir ierasta lieta. Cilvēkiem tak patīk ietaupīt tās 3 sekundes un uzdzīt adrenalīnu savās garlaicīgajās dzīvēs, izraisot viegli bīstamas situācijas. Galvenais to apzināties un tad nebūs lieku traču.
Vässla 2 specifikācijas
- 40-60 km autonomija
- 45 km/h
- 1200 W Bosch elektriskais motors
- Portatīva baterija
- 2 gadu garantija
- 2’500 € (ieskaitot nodokļus un atvešanu līdz adresei)
- 800 € papildus baterija
- Reģistrācijas process
Salīdzinot ar Vespa elektriskā mopēda piedāvājumu, kas maksā gandrīz 6’000 €, ir viegli saprast, ka cilvēki labprātāk izvēlētos Vässla 2. Cenu atšķirība ir vairāk kā divas reizes, bet autonomija, ja nopērk otru bateriju, ir zviedru mopēda pusē (100 km pret 120 km). Tomēr motora jauda ir Vespa Elettrica par labu, bet nevaru iedomāties, kā tas nāk par labu, ja esi ierobežots uz 45 km/h lielu ātrumu.
Ja vēlies iegādāties Vässla 2, Vässla Kick vai ko citu no vassla.com veikala, ievadi kodu UZLADETSLV un saņem 10% atlaidi.
> Pagrieziena tikšķis ir pārāk kluss. Nobraucu vairākus krustojumus ar ieslēgtu pagriezienu.
:))) Uz parastiem mopediem/motocikliem vispār nekas netikšķ, jo tik un tā nevar dzirdēt aiz dzinēja skaņas! Tāpēc ir vai nu jāatceras nebraukt ar ieslēgtu pagriezienu (rookie mistake!), vai nu jāņem “gudrus” radītājus (ka BMW), kuri paši izslēdzas pēc noteiktā laika/distances.