Pirmie iespaidi par elektrisko Subaru Solterra

4

Nav noslēpums, ka Subaru attieksme pret elektroauto ir, maigi sakot, nievājoša. Kā gan citādāk, ja ir tik tuvas saiknes ar Toyota? Tamdēļ arī nav negaidīti, ka es Subaru pirmajā elektroauto iekāpu ar milzīgu skepsi par to, ko sagaidīt no tā. Vai tas tiešām ir tik slikts vai labs, kā to sagaida? Pēc ilgāka brauciena ar konkrēto Japānas elektroauto, sajūtas joprojām grūti aprakstīt.

Subaru Solterra

Subaru Solterra

Nav noslēpums, ka Subaru attieksme pret elektroauto ir, maigi sakot, nievājoša. Kā gan citādāk, ja ir tik tuvas saiknes ar Toyota? Tamdēļ arī nav negaidīti, ka es Subaru pirmajā elektroauto iekāpu ar milzīgu skepsi par to, ko sagaidīt no tā. Vai tas tiešām ir tik slikts vai labs, kā to sagaida? Pēc ilgāka brauciena ar konkrēto Japānas elektroauto, sajūtas joprojām grūti aprakstīt.

Zinot visus kāzusus, kas bija Toyota un Subaru līdz šim ar BZ4X un Solterra, es jo īpaši gribēju izmēģināt Solterra. Uzreiz varu pateikt – riteņi nevienu brīdi nelika domāt, ka varētu nokrist.

Pēc papīriem tas ir nasing spešal, bet noteikti nav sliktākais variants. Standartā ir iekļauta pilnpiedziņa, kas iespēj līdz 466 km ar 64 kWh (neto) bateriju un ir aprīkota ar 160 kW kopējo motoru jaudu. Līdz simtam 6.9 sekundes ar 336 Nm griezi. Izmantojot ātro uzlādi var maksimums iegūt 147 kW, kas būtu aptuveni 920 km/h, ja lādētu pilnās burās visu uzlādes laiku. Lēnā uzlāde ir vienīgais, kas liek pacelt uzacis, lasot tehniskos datus – 6.6 kW, 1 fāze. Tieši tāpat kā Nissan Leaf no 2018. gada, kas jau tad cēla uzacis. Labā ziņa – to sola izlabot kaut kad uz 11kW. Kopumā – labi parametri, bet nevienam neliksies kā tehnoloģiskais līderis.

Subaru Solterra uzlādes jaudas līkne
Subaru Solterra uzlādes jaudas līkne

Daudz labāks nekā gaidīts

Uzreiz varu pateikt, ka man nav personīgi bijusi pieredze ar Subaru. Sazin’ cik gadus atpakaļ vectēvam bija viens, bet es biju krietni par mazu, lai spētu atcerēties ko vairāk kā tikai šo faktu. Es nezināšu salīdzināt to ar Forester vai citu modeli.

Subaru Solterra salons
Subaru Solterra salons

Kā jau minēju, es iekāpu skeptisks šajā mašīnā, bet, līdzīgi kā ar Toyota Mirai, es mēģināju uztvert visu objektīvi. Un patiesi – pirmais iespaids ir labs. Mašīna liekas ļoti stabila un uztaisīta tā, ka maz kas var noiet greizi. Te gan jāpiebilst, ka papildus funkcijas bez klimata kontroles un navigācijas, kurai ir iedota samtaina sievietes balss, ir ļoti maz, tamdēļ arī nav daudz kam noiet greizi.

Par izskatu varam strīdēties, cik uziet. Pateikšu tikai to, ka nav manā gaumē riteņu arkas ar krāsu izcelt. Toties zinu teikt, ka, iekšā iekāpjot, man patika tas, ko redzēju. Ir pietiekami plašs, beņķis ērts, viss liekas tāds, kas varētu kalpot ilgi (lai gan varētu arī ātri izskatīties nobružājies), ir labs fizisko pogu un digitālo funkciju apvienojums. Nebija ilgi jāmeklē man aktuālās papildus funkcijas un multimedijs strādā atsaucīgi.

Subaru Solterra
Subaru Solterra

Ja ir jāpiesienas par to, kas man pirmajās 10 minūtēs nepatika, tad vienīgās trīs lietas, ko atradu bija salīdzinoši paskaļais pagrieziena signāls, “auto hold” ir jāieslēdz un norādītās autonomijas cipars uz paneļa. Ar 64kWh un pilnībā uzlādētu bateriju rādīt 331 km nozīmē, ka ir daudz lielāks patēriņš nekā sagaidīts, jo WLTP ciklā norādīts ir 16.0-17.9 kWh/100 km. Te sanāk, ka patēriņš ir 19.3 kWh/100 km. Vairāk braucot, noskaidroju, ka patēriņš ir patiesi augstāks un norādītie 331 km ir ļoti tuvu reālistiskajam (līdz pēdējam elektronam neizbraucu, tāpēc nezināšu teikt). Vismaz tādā maigā vasaras dienā, kurā ik pa laikam uzlīst. Un tā ir laba lieta, jo nekas tā nekacina elektriskajās mašīnās, kā nepatiess cipars, kuru tev visu laiku rāda priekšā.

Subaru Solterra aizmugurējā rinda
Subaru Solterra aizmugurējā rinda

Iesēžoties aiz sevis aizmugurē, es biju vēlreiz patīkami pārsteigts. Vietas ir patiesi daudz. Starp maniem ceļiem un priekšējā krēsla muguru bija sprīdis. Arī beņķis likās ērts. Vēlreiz jāizceļ, ka salons likās tāds, kurš kalpos ilgi.

Un bagāžai arī daudz vieta. 441 litrs (784 litri, ja noloka beņķus), ja būsim precīzi. Par 100 litriem mazāk nekā Volkswagen ID.4 vai Škoda Enyaq iV, bet noteikti neliks vilties. Jo īpaši tamdēļ, ka salonā ir tik daudz vietas.

Lietus atspirdzina

Starā par to, kā Subaru Solterra uzvedās manā īsajā pārbraucienā pa pilsētu, devos izmēģināt, kā tas uzvedas ārpus tās. Sākās lietus, kas, protams, nepadara apstākļus saulainākus, bet, lai iegūtu iespaidus par mašīnu, ir pat labāk. Uzreiz novilku “rozā brilles”.

Pirmais, ko pamanīju, ka jauda nedaudz pietrūkst. Varbūt tā bija tikai sagadīšanās, bet liekas, ka pedālis ir stingrāk jāiespiež, lai labāk kustētu uz priekšu. Tomēr otrā lieta bija kaut kas negaidīts. Kruīza kontrole vieglā lietū vairs neredzēja priekšējo mašīnu. Sākumā domāju, ka priekšējā mašīna paātrinājusies, tāpēc arī es paātrinos, bet sekundi vēlāk sapratu, ka, ja nereaģēšu, ieskriešu priekšā esošajam aizmugurē. Pēc nepilna kilometra mēģināju vēlreiz. Rezultāts identisks. Līnijas tur, bet priekšā esošo mašīnu neredz. Kā?

Hyundai Ioniq 6 un Subaru Solterra lādējas pie Eleport uzlādes stacijas Kapteiņu ostā
Hyundai Ioniq 6 un Subaru Solterra lādējas pie Eleport uzlādes stacijas Kapteiņu ostā

Ilgāk esot salonā, pie manis nāca vēl viena atklāsme. Sajūtas, kas man ir, ar to braucot, lai arī cik atšķirīgas tās mašīnas ir ārēji, lai arī lietotāja saskarne ir cita, lai arī Subaru ātrās uzlādes jauda ir lielāka, lai arī cits ražotājs, asociējas ar Leaf. Es sapratu, ka šī mašīna ir Nissan Leaf, ja tas būtu krosovers. Es ikdienā braucu ar Nissan Leaf un Subaru Solterra man asociējas ar mašīnu, kuru sāka ražot pirms 13 gadiem.

Tur gan nav nekas slikts. Un es pat nevaru iebakstīt ar pirkstu, kas tieši tas ir, kas man liek vilkt šīs paralēles. Varbūt tas ir tamdēļ, ka gan Subaru, gan Nissan ir no Japānas…

Konkurētspējīgs?

Būsim godīgi, ja kādu no elektroauto, kas pieejams Latvijā, ir jāsūta mežā pēc buka vai malkas, tad tas būs Subaru. Citi tam nav piemēroti vai tos būtu žēl tādā misijā sūtīt. Un Subaru cilvēki ir vieni no kvēlākajiem brenda faniem. Nekādi argumenti par patēriņu, servisiem un papildus fīčām nespēs viņus pārvilināt izvēlēties ko citu.

Tomēr, ja mēs skatāmies no skatu punkta, kurā cilvēks, kam nav ikdiena jāpavada dubļos, izvēlas sev elektroauto, tad Subaru Solterra, kas maksā sākot no 52’900 €, šķiet dārga izvēle. Par to cenu, es ņemtu Hyundai Ioniq 5.

EVSubaru SolterraVolkswagen ID.4Hyundai Ioniq 5
Sākot no52’900 €47’289 €52’990 €
Autonomija (WTLP)466 km537 km507 km
Baterija (neto)64 kWh77 kWh74 kWh
Uzlāde (ātrā/lēnā)147 kW/6.6 kW143 kW/11 kW233 kW/11 kW
Bagāžnieka ietilpība441 L543 L527 L
Klīrenss210 mm152-170 mm160 mm
PiedziņaPilnpiedziņaAizmugurējā/PilnpiedziņaAizmugurējā/Pilnpiedziņa

Subārs kā jau Subārs?

Kad aprunājos ar īpašnieku, kas veicis jau vairāk nekā 15’000 km ar savu elektrisko Subaru, viņš teica, ka ir citi elektroauto, kas ir labāki, bet kā Subaru – tas ir pat ļoti labs. Ir gļuki ar multimedijiem, aplikācija ir nelietojama, jo ne tikai izlogo tevi, bet katru reizi ir jātaisa jauns konts, ir bijušas reizes, kad savienojumu ar telefonu neveido. Tomēr braukšanas ziņā tas esot labāks nekā citi Subaru, kas viņam piederējuši.

Protams, ir ļauts vilkt. Uz āķa var likt 750 kg. Protams ir normāls klīrenss. Tikai tad, ja akmens ir augstāks par 210 mm, ir jāsāk uzmanīties. Diemžēl, man nebija iespēja izmēģināt izslavēto X-Mode, tāpēc nezinu komentēt to, bet tā ir pieejama.

Tesla Model 3 un Subaru Solterra
Tesla Model 3 un Subaru Solterra

Jo ilgāk es par to domāju, jo pārliecinātāks es esmu, ka Toyota/Subaru nokavēja. 2018. gadā šie elektroauto būtu cīnījušies par gada elektroauto balvām. Ar to arī noslēgšu savu pirmo iespaidu apskatu. Ceru drīzumā dabūt Solterra uz ilgāku periodu nekā daļu no TavsAuto TV testa laiku, lai varētu veikt pilnvērtīgāku apskatu un iespējams mainītu savas domas.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

4.2 6 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
4 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Raimonds Aploks
Raimonds Aploks
Viesis
23/08/2023 07:52

Bet es baudu savu Mercedes Benz E320T 4matic LPG 1998 un ierēcu par elektro auto. Mani izdevumi ir 6.5€/100km ar 220zs pilnpiedziņā. Diemžēl man nav kredītu, līzingu, kasko. Bet man ir bauda pie stūres ar apziņu, ka tā apaļā zīme uz motora pārsega tomēr kaut ko nozīmē.

Viesturs
Viesturs
Viesis
Atbilde  Raimonds Aploks
25/08/2023 13:27

Kāda tur bauda? Viss salons drošvien smird pēc gāzes un ar Solteru bez stresa var tālāk aizbraukt, kā ar 25gadīgu mersi:)

Deivs
Deivs
Viesis
21/08/2023 22:50

Neesmu braucis. Bet ja pirktu elektroauto, uz šo neskatītos. Piekrītu raksta autoram, ka autiņš šķiet jau pamatā laikā atpalicis.

4
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: