Tie, kas pārsēžas uz elektroauto, citus variantus vairs neizskata
Jauna elektroauto īpašnieku aptauja Lielbritānijā liecina, ka mazāk kā 1% no elektroauto īpašnieku vēlētos pārsēsties uz iekšdedzes mašīnu. Bateriju elektroauto uzrāda augstāku apmierinātību kā lādējamie hibrīdi.
Jauna elektroauto īpašnieku aptauja Lielbritānijā liecina, ka mazāk kā 1% no elektroauto īpašniekiem vēlētos pārsēsties uz iekšdedzes mašīnu. Bateriju elektroauto uzrāda augstāku apmierinātību kā lādējamie hibrīdi.
2000 elektroauto (EV) īpašnieki Lielbritānijā atbildēja uz aptauju, ko veica lokālais uzlādes pakalpojumu sniedzējs Zap-Map. Lielākā daļa no aptaujātajiem neatgriezīsies pie benzīna vai dīzeļdzinējiem.
Rezultāti ir spēcīgs pierādījums būtiskai patērētāju attieksmes maiņai par labu videi draudzīgām automašīnām. Aptaujā, kas tika veikta 2020. gada novembrī un kurā piedalījās vairāk nekā 2000 respondentu, 91% teica “nē, paldies”, lai aizvietotu EV ar benzīna vai dīzeļdzinēja transportlīdzekli, un mazāk nekā 1% vēlējās atgriezties pie fosilās automašīnas, bet 8% teica, ka iespējams to apsvērtu.
Starp aptaujātajiem apmierinātība ar bateriju elektriskajiem transportlīdzekļiem (BEV) ieguva labāku apmierinātības novērtējumu par lādējamajiem hibrīdiem (PHEV).
Lielākā daļa respondentu (73%) bija cilvēki, kam šis bija pirmais EV viņu mūžā, un 52% ir to iegādājušies pēdējā gada laikā. Īpašnieku apmierinātība bija ievērojami augstāka gan ar BEV, gan ar PHEV. EV vadītāju apmierinātības rādītājs bija 91 no 100 (BEV 92, PHEV 84), salīdzinot ar 72 starp īpašniekiem ar benzīna vai dīzeļa auto.
Starp BEV transportlīdzekļiem VW ID.3 sasniedza 100% apmierinātības reitingu, kam sekoja Tesla Model 3 un Kia e-Niro ar 96%.
Mūsu jaunākā aptauja parāda spēcīgu un noturīgu trendu pārejai uz tīrām automašīnām. Pierādījumi par labu elektriskajiem transportlīdzekļiem kļūst arvien pārliecinošāki ar katru mūsu apsekojumu, pat tik satraucošā gadā kā 2020. gads.
Melnānija Šuflebothama, Zap-Map līdzdibinātāja
Apvienotajā Karalistē 2020. gads ir bijis spēcīgs elektrisko transportlīdzekļu gads ar pārdošanas apjoma pieaugumu, savukārt plašākā automobiļu tirgū vērojams kritums. Rezultātā elektrisko transportlīdzekļu tirgus daļa ir vairāk nekā trīskāršojusies līdz 9,7% no visu jauno automašīnu pārdošanas apjoma valstī.
Esmu darba vajadzībām patestējis gan PHEV gan EV automašīnas, runājot par EV kā būtiskāko trūkumu uzskatu vilces akumulatoru nepietiekamo sniedzmību uz distances veicamo garumu, jo sevišķi ziemas ( aukstuma) periodā, kad temperatūra ir zem +5*, tas ko uzrāda WLTP datos ir absolūts blefs, nezinu kur un pie kādiem paradīzes apstākāļiem šie testi tiek veikti, bet dzīvē viss ir jādala uz 2 vai 1,5…. tas pats lēdējot ātrajās uzlādes stacijās finansiālu ieguvumu salīdzinot ar DD dzinēju ( līdz 1600 cm3) arī nevarēs iegūt…jo tas nemaz nav lēti…..lādēt 1h un 3min, samaksāt 4,3€ un ar to nobraukt 50km….?
Jā, WLTP ir laboratorijas rezultāti, kas ir nedaudz optimistiski un uzrāda vasaras apstākļu rezultātu, bet ar tik sliktiem rādītājiem ir jājautā, vai tiešām vaina ir transportlīdzeklī.
Norvēģi savos ziemas apstākļos noskaidroja, ka ziemā atšķirība no WLTP uzrādītā ir vidēji 18.5% https://uzladets.lv/vai-elektroauto-ir-domati-ari-ziemai/
Lūk, cilvēks, kas, ar savu EV braucot ar slēpēm uz jumta pa piesnigušiem meža ceļiem, kad ārā ir -19°C, manīja vien 50% lielāku patēriņu kā vasarā https://twitter.com/normis/status/1350452858467065864?s=20
ļoti interesanti ar ko ir lādēts 1h 3min? AC/DC? ar DC noteikti būtu vismaz 100-150km.
Ev ir izdevīgs, ja pašam ir kur to lādēt, kā arī nobraucamais attālums ikdienā nepārsniedz bateriju, t.i., <100km mierīgi var iekļauties gandrīz jebkurš auto.
man mazajam benzīna 1.0 pilsētas auto ir uz papīra 4 kaut kas L, dabā ap 7-8L, tā kā par to, ka testiem ticēt nevar, tas ir zināms jau sen arī ICE auto
Nezinu, kur Pēteris ir veicis uzlādi, bet pēc izmaksām un laika spriežot tas nav e-mobi.
No savas pieredzes varu teikt, ka mēdz būt uzlādes stacijas ar kaut kādām problēmām.
Man auto lādējas tikai no Type2. E-mobi ir parasti uzlādes jauda ir 28-29kW. Parasti 22kW stadijā arī ir kaut kur tuvu pie 22kW, bet dažās type2 esmu konstatējis, ka lādē tikai ar 6-7kW…
Es parasti no šādām stacijām pēc dažām minūtēm aizbraucu un bez spiestas kārtas tur nedomāju rādīties…
Par auto ražotāju uzrādītajiem patēriņiem piekrītu, ka liela daļa no ražotājiem norāda ļoti optimistiskus patēriņus, kas nav tuvi realitātei, neatkarīgi vai tas ir ICE vai EV
Tikai EV ir ierobežotāks nobraukums un EV parasti acu priekšā tiek rādīts cik vēl vari cerēt nobraukt. Domāju, ka tādu pašu ciparu rādītu ICE, tad daudzi ICE lietotāji arī ķertu šoku…
Vēl viens aspekts ir ceļu profils, nu nav mums tikai līdzenumi, mums vai visos virzienos drusku tālāk braucot ir pakalni un lejas, (te augšā te lejā). Gribi vai negribi tas ietekmē, tikai parasti mēs par to nedomājam…
Ar ICE braucot tam parasti nepievērš uzmanību tikai reizēm konstatē hmm, jā faktiskais patēriņš ir 1-2l/100km lielāks nekā pasē un turpina braukt.
Ar EV braucot to patēriņa pieaugumu vienkārši ātrāk pamana.
Nezinu kā citiem, bet man EV ir maigi izsakoties diezgan smags un varu teikt, ka es šādu ietekmi izteikti novēroju.
Varu teikt ka man ir būtiska patēriņa atšķirība atkarībā vai tiek braukts pa (piemēra pēc) Jūrmalu, kas ir diezgan līdzenā vietā un ilgu laiku vari braukt ar diezgan konstantu ātrumu, vai pa kādu mazpilsētu, kura ir vienos pakalnos un ik pēc brīža ātruma maiņa 🙂
Tev ir pirmās paaudzes Zoe?
Par 7kw – tās ir 1Fx32A stacijas tad.
Man gan likās, ka latvija nav neko kalnaina, esmu bijis daudz kur (gan ne ar EV), bet tur kalniņi tādi, ka liekas auto mocīšana (gan motora, gan bremžu) un zīmes par slīpumiem nemaz neliek, jo viss apvidus tāds 🙂 Tagad rakstot atcerējos, ka varētu kaut ko salīdzināt ar Siguldā esošo ceļu (kas iet lejā uz Gauju/alām), bet mums tas viens tāds maz posmiņš.
Nu kartēs un aplikācijās raksta 22kW AC. Man jau arī ir tādas aizdomas, ka tās it kā 22kW uzlādes strādā uz vienu fāzi… Es jau saprotu, ka vairums to type 2 ar tādu jaudu izmanot nevar līdz ar to, ja paši brauc ar kādu auto kuram vairāk par 7kW no Type 2 neņem pretī tad to nemaz nepamana 🙂 Man nav ZOE. Mans auto ir retums (visticamāk, ka vēljoprojām ir vienīgais LV), kura pašmasa ir ~2400kg un tas ietekmē patēriņu, kā saka fiziku neapmānīsi… Nu pievērs uzmanību kā ietekmē Tavu auto tie uzkalniņi. Lai gan es ar EV braucu mazāk par gadu man gribās teikt, ka nav tā, ka “pazūd” atlikušais nobraukums. Man šķiet ka nekas jau nepazūd, vienkārši mēs esam vairāk iztērējuši, te uzbraucot uzkalnā, te apkurē, te straujāk uzsākot braucienu, utml., tikai bieži paši to neesam pamanījuši kur. Ja paanalizē situāciju un vēl paņem kalkulatoru tad izrādās, ka tā arī tam vajag būt… Es arī vienu brīdi nesapratu kāpēc pēkšņi patēriņš ir x2. Izrādās, ka tā bija sagadījies, ka bija īsi pārbraucieni un pa vidam regulāras gaidīšanas (auto aprēķinātais vidējais ātrums tajā periodā bija 17km/h), tad paņēmu ciparu cik normāli būtu jāpatērē uz km, pielieku klāt aptuvenu apkures patēriņu tam laika periodam un skat aprēķinātais rezultāts ir diezgan tuvu tam ko parāda auto 🙂 Starp citu, vai gadījumā nav tām ka kursors.lv 1000km braucienos parasti km “pazūd” posmā pirms Jautrā oda? Paskatoties maršrutu man izskatās ka dažus km pēc Dobeles visu laiku līdz Jautrajam odam ceļš iet lēni, bet kopumā augšā kalnā… Ne velti Tesla Bjorn’s (Bjørn Nyland) veic Geilo testu – lai parādītu kā konkrēto automašīnas patēriņu ietekmē brauciens kalnā (tur aptuvenā augstuma starpība pēc plugshare ir… Lasīt vairāk »
Liels svars = liela baterijas kwh? Kāds nobraukums?
Nu jā baterija ir 61kWh. Oficiāli patēriņš ~19,5 līdz ar to reklāmas bukletos sola nobraukumu 300km. Kādā brīdī reklāmas materiālos parādījās piebilde, ka prasīgos apstākļos varētu būt mazāks nobraukums (ja pareizi atceros tur bija norāde uz 240 vai 250km).
Realitātē ir 240-250km. Līdz ar to es ikdienā plānoju 200km starp uzlādēm un pārējais paliek rezerve gadījumam, ja nu kas…
Pamatā lādēju mājās (vasarā no saules) un brauciens virs 200km vienā virzienā man ir reti, tad mani tas pilnībā apmierina.
Uzlāde notika E-MOBI stacijā no jaudas pieslēguma: CCS Combo Type 2 ≤ 50 kW, CCS 50kW, un patiesībā izmaksāja (63 min x 0,15 Eur /min = 9,45eur , tā ko paši rēķiniet cik tas ir vai nav izdevīgi…. 🙂
tad jājautā kādam auto? diezko izdevīgi tas e-mobi nav, bet jebkurā gadījumā DC stacijās optimāli lādēt ir ~30-45min, un baterijas apjomā līdz <60-80% atkarībā no auto. Reti kurš spēj lādēt visus 50kw pēc 80%, līdz ar to sanāk, ka ir gan siltuma zudumi, gan mazāks uzlādes ātrums, bet jāmaksā par katru minūti.
Es jau savu pieredzi aprakstīju šeit https://uzladets.lv/elektroauto-ipasnieki-citus-variantus-neizskata/#comment-1357
El.auto tālākam braucienam ir izdevīgi, ja pa vidu ir max. vajadzīga viena dārgā DC uzlāde. Pārējo gan sākumā gan beigās jālādē pa lēto mājās/darbā u.c. Auto ar lielu nobraukumu (kādi 400km ziemā pa šoseju) problēmu nav, savukārt ar mazu range dikti jāpiedomā pietiks/nepietiks, cik un kur lādēt utt…
Ja cilvēks ir dzīves gudrs, redz dabas procesus, tehnoloģiju kopainu, tad elektroautomobilis labi visā tajā iederās. Indēt dabu, sūdīgi sadedzinot importēto degvielu stipri nokalpojušā tehnikā nav ne gudri, ne ilgtspējīgi.
Es braucu ar Nissan e-NV200,bet otro auto, 1,6 litru dīzelīti nevaru nomest tāpēc,ka ātŗo uzlādi Latvijā praktiski lietot nevaru,jo ministru kabineta izstrādātie tarifi,pie pilnvērtīgas šīs mašīnas uzlādes ir ekonomiski neizdevīgi.Bet braucot lielākus attālumus ar auto ,kam mazs akumulators, neuzlādēt auto līdz galam ir vienkārši….ku-kū. Enerģijas izmaksas elektromobīļiem ātrajās uzlādes stacijās,nedrīkst pārsniegt fosīlo degvielu izmaksas uz vienādiem ceļa attālumiem.
Pilnībā piekrītu.
negribētu, bet gan jau nāksies… ja es varētu atļauties ko nopietni dārgu (piem, Kona 64, Tesla) tad es droši vien arī tā teiktu. Praksē lētajā cenu kategorijā pirkts eUP noteikti nevar būt kā vienīgais auto – jā, es to labprāt izmantoju, bet tālākiem ceļiem ārpus pilsētas joprojām ērtāks (un šķiet arī lētāks) ir ICE, līdz ar to kādu laiku vēl palikšu pie tā, ka ir EV priekš pilsētas un ir otrs auto, ar ko var aizbraukt arī kaut kur tālāk bez čakara ar uzlādes staciju meklēšanu utt, jo mazs range tomēr spēlē savu lomu. Kamēr range nebūs tiešām kādi 700km WLTP (kas reālā ziemā uz šosejas dotu ap 400km) + cena analoga ICE pa kādi 20k, tikmēr tas nav reāli, jo pašlaik EV tomēr maksā krietni dārgāk par ICE.
Par lietotu auto mazrange es vispār labāk neko neteikšu, pašlaik nopērkamie lietotie vispār reāli nav lietojami kā vienīgie auto, ja neesi mazohists vai arī tikai pilsētā lietojami.
Par lētumu var pastrīdēties.
Šajā rakstā var redzēt, ka 1000 km pa šoseju sliktākajā gadījumā maksā 64 € (6.40 €/100 km), bet labākajā 26 €. Jaunajam e-up! tas izmaksāja 57 €. Citroen C-Zero, kas uz papīra ir sliktākais variants starp tur minētajiem, tas izmaksāja 53 €.
Tā, protams, ir Latvijas situācija, kas neatspoguļo visus iespējamos variantus.
Par pārējo var piekrist 🙂
pašlaik nedzīvoju LV, bet mani izbraucieni ziemā (ārā ap 0-5’C) pa bāni uz 120 nosēdina bateriju <100km, velkoties rindā ar fūrēm uz 90 var nobraukt ap 140km.
Nesenais izbrauciens (aiz fūrēm ar 85-90) kopā 327km. Uzlādes pa ceļam 36,4kwh x 0,79€/kWh = 28,76€ + uzlāde mājās 30,2kWh x 0,32€/kWh = 9,66€. Kopā sanāk 38,42€ jeb 11,75€/100km. Mans benzīna ICE šitik ekonomiski velkoties ir max 5L/100km * 1,3€/L izmaksātu 6,5€/100km (DD būtu pat <4L/100km).
LV varētu būt lētāk, bet eUP lādējas lēni, kas nav labi, ja laiku skaita par minūtēm… 🙂
Esmu pārsēdies uz Kona 64 2020 un esmu starā.
Piekrītu visam rakstā minētajam.
Tā ir taisnība, negribu vairs nekādu rūcekli-smirduli-raustekli, ne jau “zaļuma”, bet jaukas braukšanas dēļ.
Nu nu.