Tesla Model 3, Volkswagen ID.3 un Renault ZOE ir EV līderi Eiropā
Pagājušajā mēnesī kļuva skaidrs, ka Tesla Model 3, Volkswagen ID.3 un Renault ZOE ir vissvarīgākās elektriskās automašīnas Eiropā. Šie elektroauto ir līderi un nosaka standartus savos segmentos.
Pagājušajā mēnesī kļuva skaidrs, ka Tesla Model 3, Volkswagen ID.3 un Renault ZOE ir vispopulārākās elektriskās automašīnas Eiropā. Šie elektroauto ir līderi un nosaka standartus savos segmentos.
Tesla Model 3, Volkswagen ID.3 un Renault ZOE 3 bija populārākie 2020. gada elektroauto Eiropā. Kopā ar ceturto populārāko EV – Hyundai Kona Electric, tie veidoja vairāk kā piekto daļu no Eiropā pārdotajiem elektroauto. Decembrī vien šie 4 EV bija atbildīgi par vairāk kā 1/4 no pārdošanas apjomiem.
D segmentu vada Tesla Model 3, kas tagad ir pieejams par zemāku cenu, pateicoties lētākai ražošanai Ķīnā un bez kobalta LFP akumulatoriem. C segmentu vada Volkswagen ID.3, kas tagad ir pieejams arī bāzes līmenī. B segmentu vada Renault ZOE, taču Hyundai Kona Electric ir nopietns sāncensis. Kona ir nepieciešams cenu samazinājums, labāka pieejamība un mazāk spēlēties ar uguni.
Tie ir elektromobiļi, kas nosaka standartus savos segmentos, tāpat kā Nissan LEAF to darīja paris gadus atpakaļ.
Pašlaik Tesla Model 3 ir vienīgais topa elektromobilis, kas izmanto LFP (dzelzs fosfāta) akumulatorus. Tas nozīmē, ka pārējiem joprojām ir iespējas ievērojami samazināt izmaksas.
Decembrī tika reģistrēti pirmās Dacia Spring Electric vienības, kas tiks izmantotas automašīnu koplietošanas pakalpojumiem. Bez reāliem pretendentiem 2021. gadā, kad tas būs pieejams privātajiem pircējiem, šim elektroauto A segmentā vajadzētu būt līderim ar aptuveni 15’000 € lielu cenu.
Diemžēl Eiropas autoražotāju A segmenta piedāvājums izskatās trūcīgs. To noteikti redz Ķīnas autoražotāji, kas varētu izmantot izdevību un piedāvāt savus variantus. Galu galā, reģionā, kurā A segments ir populārs, ir jāsacenšas vien ar Dacia Spring Electric un VW e-up!.
Eiropa ir pasaules EV līdere
Pagājušais gads bija pārsteigumiem pilns un viens no tādiem bija tas, ka Eiropa apsteidza Ķīnu pārdoto elektroauto (BEV + PHEV) apjomā. Lai gan kopējais Ķīnas auto tirgus cieta mazāk (-4%, salīdzinot ar 2019. g.), Eiropas lielais EV izrāviens bija iespaidīgs. Eiropā, salīdzinot ar 2019. g., pārdeva par 137% vairāk elektroauto.
Pasaulē elektroauto nu jau ieņem 4.2% tirgus daļu un Vācija ir kļuvusi par otro lielāko EV tirgu aiz Ķīnas. Vairākās Eiropas valstīs elektroauto pārdošanas apjomi ir divkāršojušies vai pat trīskāršojušies, tai skaitā arī Latvijā.