Dartz FreZe Nikrob ir lētākais elektroauto Eiropā un ar saknēm Latvijā

1

Ar sākuma cenu 9’999 € Dartz Freze Nikrob ir iespējams lētākais jaunais EV Eiropā. Plānos ir piedāvāt arī komerctransporta versiju.

Dartz FreZe Nikrob EV

Dartz FreZe Nikrob EV

Ar sākuma cenu 9’999 € Dartz Freze Nikrob ir iespējams lētākais jaunais elektroauto Eiropā. Plānos ir piedāvāt arī komerctransporta versiju.

Latvijas uzņēmums Dartz Motorz Company, kas veido dizainu, ražo un pārdod augstas vērtības bruņumašīnas, tiek uzskatīts par Russo-Balt turpinājumu. Dartz FreZe Nikrob EV nebūs bruņumašīna, bet gan ļoti lēts elektroauto, kas iespēs 200 km ar vienu uzlādi.

Dartz FreZe Nikrob EV ir bāzēts uz Wuling Hongguang Mini EV un pielāgots Eiropas regulām. Savu nosaukumu tas iegūst no Nikrob uzņēmuma Lietuvā, kas veiks nepieciešamās izmaiņas, un krievu autoražotāja Pjotra Frēzes, kas 1900. gadā prezentēja pirmo EV Krievijā. Wuling Mini EV janvārī bija populārākais EV Ķīnā, apsteidzot Tesla Model 3 divkārtīgi. Tiek uzskatīts, ka šis šobrīd ir otrs populārākais EV pasaulē (aiz Tesla Model 3).

Galvenās atšķirības no Ķīnas versijas ir drošībā (Nikrob EV būs ar gaisa spilveniem un ESP), apgaismojumā (halogēnlampu vietā ir LED) un sastopamajā valodā (mandarīnu valodas vietā būs angļu valoda). Sarunā ar Uzlādēts Dartz vadītājs Leonards Jankelovičs, atklāja, ka, nomainot halogēnlampas pret LED un veicot vēl pāris uzlabojumus, bija ievērojamas patēriņa izmaiņas. Ja pirms tam tas spēja veikt 170 km ar vienu uzlādi (NEDC), tad ar šīm izmaiņām Nikrob EV spēj 200 km.

Par 9’999 € tiks piedāvāts divdirvju četrvietīgs elektroauto ar 13.8 kWh bateriju, 13 kW motoru, kas spēj attīstīt 105 km/h un novietots priekšā. Par papildus 4’000 € to varēs aprīkot ar beLEAF salonu, kas ir vegāniskās ādas salons (veidots no palmu lapām), un bezceļiem piemērotākiem diskiem. Šāda versija sauksies FreZe Nikrob Urban Snob. No mājas rozetes pilna uzlāde prasa 5 stundas, bet, izmantojot uzlādes staciju, uzlādes laiks tiek samazināts līdz 2 stundām. Ātrā (līdzstrāvas) uzlāde nav iespējama.

Jautāts par reālo nobraukumu, L. Jankelovičs atzina, ka vēl nav bijusi iespēja pilnībā pārbaudīt, bet ziemā pilsētvidē tas spēj nobraukt norādītos 200 km. Ņemot vērā tā kantainamu un mazo bateriju, varam spriest, ka uz šosejas tas nespēs veikt 100 km bez atkārtotas uzlādes. Maksimālais ātrums “S” režīmā (ir arī “E” režīms) ir 105 km/h.

Ar šādu cenu, tas ir vairāk kā 2 reizes lētāks par VW e-up! un 3 reizes lētāks par Renault ZOE, kas ir šobrīd lētākie elektroauto Latvijā. Galvenie mērķa tirgi ir Vācija, Francija un Norvēģija, bet to varēs iegādāties arī visā Baltijā jau no pirmās dienas. Lietuvā un Igaunijā, kur ir atbalsts elektroauto iegādei, bāzes versija maksātu vien 4’999 €! Daži mopēdi ir dārgāki!

Ja viss sanāks veiksmīgi, tad šis modelis ļoti labi konkurētu ar Citroen Ami, kas ieguva 2021. gada mikromašīnas titulu.

Šādas automašīnas ir ļoti praktiskas pilsētas iedzīvotājiem vai cilvēkiem, kas ikdienā veic nelielas distances. Diemžēl, Latvijā neatkarīgi no vajadzībām priekšroka tiek dota krosoveriem, kurus ir ne tikai sarežģīti manevrēt pilsētvidē, bet kuriem ir arī attiecīgi lielāks patēriņš.

Tuvākajā laikā Dartz plāno izlaist arī komerctransporta versiju – FreZe Nikrob Pony EV, atbrīvojoties no aizmugurējām sēdvietām. Ar šādu cenu un acīmredzamajiem ieguvumiem, piemēram, bezmaksas stāvvieta Rīgā, šāda izvēle varētu būt populāra starp tādiem kurjeriem, kas piegādā mazākus sūtījumus.

Būs pieejama arī īpašā versija ar nosaukumu FreZe Nikrob The Dictator Aladeen Signature Edition. Ja šī diktatora vārds kaut ko atsauc atmiņās, tad tas ir tamdēļ, ka tā sauca diktatoru filmā “Diktators”. Ja vēl smaids nav jūsu sejā, tad šīs versijas apraksts noteikti liks to darīt.

Daži cilvēki zina, ka diktators Aladīns sapņoja par elektroauto, kas būtu ellišķīgi lēts. Laulība šos sapņus izmeta mēslainē, bet Vadijas Transporta sekretārs turpināja strādāt pie šī nu jau 10 gadus veco plānu.

The Dictator Aladeen Signature Edition būs aprīkota ar zelta krāsojumu, papildināta ar zelta žetoniem un diktatora drošības komandas parakstiem. Cik tā maksās? Mums jāpajautā ģenerāladmirālim.

Uz jautājumu par to, kāpēc šis elektroauto tiek “ražots” Lietuvā nevis Latvijā vai Igaunijā, kur atrodas mātes uzņēmums, Leonards Jankelovičs atbildēja, ka Latvijā šāda sertifikācija nav iespējama, bet Lietuvā ir. Te ir vieta jautājumam vietējiem likumlēmējiem – ja jau nav paredzēts atbalsts/subsīdijas priekš EV, jo tos neražo Latvijā, tad kāpēc pie mums ir šķēršļi, kādu nav pie kaimiņiem, EV pielāgošanai Eiropas standartiem?

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

5 2 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
1 Komentārs
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
malvis_m
26/02/2021 19:40

Nesaprotu, kur tur ielīdīs 4 sēdvietas? 🙂
Bet ņemot vērā cenu, autobusu joslas, stāvvietas, tad šis noteikti varētu būt populārs dažādiem ēdienu kurjerim, jo parasti nav jāved lielas kravas, bet jābrauc mazi attālumi un bieži jāatgriežas bāzē, kur var uzlādēties.
Tāpat daudzi no tiem izmantoja Smart vai Up (bez e) utml.

1
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: