Elektroauto bateriju cenas turpina kristies

1

2010. gadā bateriju cenas bija virs 1’100 $/kWh. 2019. gadā to cenas bija kritušās par gandrīz 90%. Ar šādiem tempiem, elektroauto cenu paritāte tiek prognozēta 2024. gadā.

VW ID.3 baterija MEB

VW ID.3 baterija MEB

2010. gadā bateriju cenas bija virs 1’100 $/kWh. 2019. gadā to cenas bija kritušās par gandrīz 90%. Ar šādiem tempiem, elektroauto cenu paritāte tiek prognozēta 2024. gadā.

Vēl pirms Eiropas Savienībā stājās spēkā stingrākas izmešu regulas, bateriju cenas turpināja kristies, pateicoties aizvien lielākam pieprasījumam pēc elektroauto, enerģijas uzglabāšanas ierīcēm un augsta blīvuma katodu izplatībai. Jauns bateriju dizains un samazinātas ražošanas izmaksas turpinās samazināt bateriju cenas, ziņo Bloomberg NEF.

Audi Q6 e-tron

BNEF 2019. gada akumulatora cenu aptauja, kas tika publicēta BNEF samitā Šanhajā, prognozē, ka 2024. gadā, kad kumulatīvais pieprasījums pārsniegs 2 TWh, bateriju cenas būs zem 100 $/kWh (92 €/kWh). Šī cena tiek uzskatīta par punktu, ap kuru masu elektroauto sasniegs cenu paritāti ar iekšdedzes dzinēju transportlīdzekļiem. Tomēr paritātes sasniegšana būs atkarīga no pārdošanas reģiona un transportlīdzekļu segmenta. Atsevišķos segmentos jau tagad tā ir novērojama. Ziņojumā sīki izpētīts, kā gan ražotāji, gan autoražotāji var turpināt samazināt cenas.

Saskaņā ar mūsu prognozēm līdz 2030. gadam akumulatoru tirgus vērtība būs 116 miljardi ASV dolāri gadā, un tas neietver ieguldījumus piegādes ķēdē. Tomēr, tā kā šūnu un iepakojuma cenas krītas, pircēji iegūs vairāk par to pašu naudas vērtību nekā šodien.

Džeimss Frīts, BNEF vecākais enerģijas uzkrāšanas analītiķis un ziņojuma autors

BNEF analīzē secināts, ka akumulatoriem kļūstot lētākiem, arvien vairāk nozares elektrificējas. Piemēram, komerciālo transportlīdzekļu un kravas furgonu, elektrifikācija kļūst arvien pievilcīgāka. Tas izraisīs turpmāku dažādību šūnu specifikācijās, komerciāliem un augstākās klases pasažieru transportlīdzekļu pielietojumiem izvēloties tādus parametrus kā cikla ilgums pāri samazinātām cenām. Tomēr vidusmēra pasažieru elektroauto svarīgākais faktors būs zemākas akumulatora cenas.

Turpmāka bateriju izmaksu samazināšana šajā desmitgadē tiks panākta, samazinot ražošanas kapitālizdevumus, izstrādājot jaunus dizaina veidus un mainot piegādes ķēdes.

Rūpnīcas izmaksas samazinās, pateicoties ražošanas aprīkojuma uzlabojumiem un paaugstinātam enerģijas blīvumam katoda un šūnu līmenī. Esošo iekārtu paplašināšana piedāvā arī uzņēmumiem lētāku ceļu jaudas palielināšanai.

Logans Goldijs-Skots, BNEF enerģijas uzkrāšanas vadītājs

Tā kā lielākie autoražotāji sāk ražot pielāgotas elektroauto platformas, viņi spēj vienkāršot dizainu un standartizēt dažādos elektroauto modeļus. Vienkāršoto dizainu ir vieglāk izgatavot, un to var pielāgot lielākiem vai mazākiem transportlīdzekļiem. Izmaiņas iepakojuma dizainā dos ceļu arī vienkāršākām siltuma pārvaldības sistēmām un varētu samazināt katram modulim nepieciešamo korpusa daudzumu. Tā kā autoražotāji sāk iegādāties šūnas no vairākiem piegādātājiem vienai platformai, palielinās arī šūnu dizaina standartizācijas līmenis.

Audi Q6 e-tron
AS Latvenergo prognoze
AS Latvenergo prognoze par elektroauto skaitu Latvijā

Pieprasījums pēc elektroauto Eiropā palielinās un mainās piegādes ķēdes. Aizvien vairāk akumulatoru ražotāji ceļ rūpnīcas reģionā. Tas palīdz samazināt dažas izmaksas, kas saistītas ar šūnu ievešanu no ārzemēm, jo ​​īpaši transporta izmaksas un ievedmuitas.

Ceļš uz 100 $/kWh sasniegšanu līdz 2024. gadam izskatās daudzsološs, pat ja gadītos pāris aizķeršanās. Ir daudz mazāk skaidrības par to, kā nozare vēl vairāk pazeminās cenas – no 100 $/kWh līdz 61 $/kWh 2030. gadā. Ne jau tāpēc, ka tas nav neiespējami, bet gan tādēļ, ka pastāv dažādas iespējas un ceļi, kurus var izvēlēties.

Tuvojoties šīs desmitgades otrajai pusei, enerģijas blīvumam šūnu un iepakojuma līmenī būs aizvien lielāka loma, jo tas ļauj efektīvāk izmantot materiālus un ražošanas jaudu. Jaunās tehnoloģijas, piemēram, silīcija vai litija anodi, cietvielu elementi un jauni katodu materiāli, būs galvenie virzītājspēki, lai samazinātu izmaksas.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
1 Komentārs
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
Tut-On-Ham-on
04/03/2020 13:08

Nu mani tiešām interesē kas ir tas jaunais dizaina veids, ja Tesla baterija savulaik tika atzīta par vienu no progressīvākajām ( var būt ne tieši pašu akumlatoru ziņā bet visas kopējās bateriju “pakas” dizaina ziņā), kaut izmanto standarta cilindriskas formas bateriju elementus, un manuprāt ne pārāk veiksmīgu elementu dzesēšanas sistēmu ( par kuru inženieri savukārt ir atsaukušies ļoti pozitīvi).

https://hackaday.com/2019/09/07/fail-of-the-week-taking-apart-a-tesla-battery/

1
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: