Elektrotransportlīdzekļu Latvijā

Ātrās uzlādes stacijas

Uzlādēts

Tavs ceļvedis atjaunīgajā enerģijā

Jaunai VW e-up!

Kādus elektroauto sagaidīt 2020. gadā?

2020. gada 2. janvāris

Nākamajā gadā elektroauto piedāvājums būs krietni lielāks kā iepriekš. Ar jauniem piedāvājumiem klāt nāks zemākas cenas un lielāka autonomija. Elektroauto piedāvās arī tie ražotāji, kas līdz šim ir izteikušies nievājoši par tiem.

2019. gads bija tas gads, kad elektroauto piedzīvoja līdz šim lielāko kāpumu Latvijā. Gada 11 mēnešos pieaugums bija par 213 vienībām, kas ir vairāk nekā 2014. gadā, kad ar valsts līdzfinansējumu tika iegādāti 174 elektroauto, un par 61 vienību vairāk kā pagājušajā gadā. Vēl oficiālā statistika nav izziņota, bet var sagaidīt, ka pieaugums būs virs 40%.

2020. gadā Latvijā varēs iegādāties 37 dažādus elektroauto (lādējamos hibrīdus un ūdeņraža elektroauto neskaitot), no kuriem 28 būs pieejami tikai no šī gada. Daži no zemāk aprakstītajiem nepaspēja ielekt 2019. gadā. Varbūt ne visi tomēr būs Latvijā šogad, bet vismaz citviet Eiropā noteikti.

Audi Q4 e-tron

Audi Q4 e-tron koncepts
Audi Q4 e-tron koncepts

Šis e-tron būs jau piektais pilnīgi elektriskais Audi aiz e-tron 55, e-tron 50, e-tron GT un e-tron sportback. Ar pirmā e-tron stilistiku, bet izmēriem, kas ir nedaudz mazāki par Q5, to var sagaidīt gada noslēgumā vai nākamā gada sākumā.

BaterijaAutonomijaLēnā / ātrā uzlādeCena
83 kWh450 km (WLTP)11 / 125 kW55’000 € (Vācija)

Aston Martin Rapid E

Aston Martin Rapide E
Aston Martin Rapide E

Šis ir tas gads, kad sagaidīt britu autoražotāja debiju elektriskajā segmentā. No šodienas skatupunkta vairs neliekas, ka tā parametri paņems virsrakstus, bet nenoliedzami tas ir ievērības cienīgs transportlīdzeklis. It īpaši tamdēļ, ka tiks ražoti tikai 155 eksemplāri, no kuriem viens būs redzams jaunajā Bonda filmā.

BaterijaAutonomijaLēnā / ātrā uzlādeCena
65 kWh320 km (WLTP)7 / 100 kW300’000 €

BMW iX3

BMW iX3
BMW iX3

Vēl pirms Uzlādēts.lv mājaslapa tika palaista, jau tapa raksts par BMW iX3. Šī X3 elektriskā beķja ir pirmais tipiskais autoražotāja elektriskais autotransports (i3 un i8 bija eksperimentāli, lai arī pierādīja sevi kā ļoti pieprasītus).

BaterijaAutonomijaLēnā / ātrā uzlādeCena
74 kWh440 km (WLTP)11 / 150 kW70’000 € (Vācija)

Dacia/Renault City K-ZE

Renault City K-ZE
Renault City K-ZE

Ļoti iespējams, ka arī šis būs pieejams tikai no 2021. gada, bet šo tuvākajā laikā lētāko jauno elektroauto, kura vienīgais trumpis ir tā cena, pieskaitīsim bariņam. Cena tam svārstās atkarībā no avota – 12’000-15’000 €.

BaterijaAutonomijaLēnā / ātrā uzlādeCena
26.8 kWh180 km (WLTP)6.6 / 25 kW15’000 € (Vācija)

DS 3 Crossback E-Tense

DS 3 Crossback E-Tense
DS 3 Crossback E-Tense

Lai gan par to runā jau tik pat ilgi kā par Peugeot e208, ar ko tas dalīs platformu un svarīgākās tehnoloģijas, tas noteikti tirgū nonāks vēlāk. Ir maza iespējamība, ka to varēs iegādāties Latvijā, un vēl mazāka, ka to varēs iegādāties 2020. nevis 2021. gadā.

BaterijaAutonomijaLēnā / ātrā uzlādeCena
47.5 kWh320 km (WLTP)7 / 100 kW39’390 € (Vācija)

Fiat 500e

Fiat Concept Centoventi
Fiat Concept Centoventi

Par šo elektroauto nav zināms daudz, bet testa versijas ir manītas ASV. Baumo, ka Ženēvas autoizstādē tas piedzīvos debiju, un to iegādāties varēs gada noslēgumā. Šoreiz Fiat ir apņēmušies piedāvāt elektroauto, ko arī paša atbalsta – iepriekšējais vadītājs ir atlaists, projektā ir ieguldīti 700 miljoni eiro un ir izveidota apvienība kopā ar PSA (Peugeot, Citroen, Opel un citi), izveidojot 4. lielāko autoražotāju grupu pasaulē, lai varētu attīstīt elektroauto un pašbraucošas mašīnas.

BaterijaAutonomijaLēnā / ātrā uzlādeCena
????????????

Ford Mustang Mach-E

Ford Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-E

Ford otrais elektroauto būs ar Mustang emblēmu. Nekas tā nepasaka ieguldīto darbu, ko Edison komanda veica iekš amerikāņu autoražotāja, kā Mustang vārds un emblēma uz šī elektroauto. Daudziem elektrisks krosovers ar poniju priekšā noteikti ir pārsteigums, bet šis zirdziņš ir ar nopietniem parametriem.

BaterijaAutonomijaLēnā / ātrā uzlādeCena
90 kWh480 km (WLTP)11 / 150 kW62’900 € (Vācija)

Honda e

Honda e zila
Honda e

Jau tad, kad to atrādīja 2017. gada Franfurtes autoizstādē, šis elektroauto, ko tobrīd sauca par Urban EV, ieguva milzu popularitāti. Lai gan runā, ka tas Latvijā būs pieejams tikai no 2021. gada, Eiropā to varēs iegādāties jau šogad. Tā unikālais izskats, kas atgādina pirmos Civic, nedaudz attaisno savu cenu. Jācer, ka Honda pieķersies arī pie Sports EV.

BaterijaAutonomijaLēnā / ātrā uzlādeCena
32 kWh220 km (WLTP)6.6 / 60 kW33’850 € (Vācija)

Kia e-Niro

Kia e-Niro

Uzzinot, ka uz Latviju 2018. gadā nāks Hyundai Kona, bet ne Kia e-Niro, daudzi apjuka. Kia tobrīd bija noņēmuši veco Soul no savām dīleru lapām un šķita tikai loģiski, ka tā vietā nāks e-Niro. Tomēr Hyundai Kona brālis līdz šim Latvijā nav manīts. Līdz ar jaunajām ES izmešu regulām, varam sagaidīt arī e-Niro.

BaterijaAutonomijaLēnā / ātrā uzlādeCena
64 kWh455 km (WLTP)7.2 / 77 kW39’090 € (Vācija)

Kia e-Soul

Kia Soul EV
Kia Soul EV

Nedaudz pēc Hyundai Kona un Kia e-Niro iznākšanas 2018. gadā Hyundai/Kia grupa arī paziņoja par atjaunināto Kia e-Soul. Līdz Latvijai tas līdz šim nebija nonācis, bet tagad, kad ES regulas būs stājušās spēkā, Kia pēkšņi atcerēsies par Baltijas tirgu un piedāvās vienu no citviet pasaulē ļoti pieprasītajiem elektroauto.

BaterijaAutonomijaLēnā / ātrā uzlādeCena
64 kWh370 km (WLTP)7.2 / 77 kW37’790 € (Vācija)

Lexus UX300e

Lexus UX 300e
Lexus UX 300e

Par spīti tam, ka savas mašīnas aizvien vairāk elektrificē, Lexus jau gadiem ir skeptiski attiecībā pret elektroauto. Lexus UX300e ir pirmais no Toyota grupas, kas mēģinās ielauzties nu jau blīvajā elektrisko krosoveru tirgū. No malas skatoties, liekas, ka Lexus speciāli ir radījuši elektroauto, ko neviens nepirks, lai varētu teikt, ka elektroauto nav pieprasīti.

BaterijaAutonomijaLēnā / ātrā uzlādeCena
50 kWh270 km (WLTP)6.6 / 50 kW50’000 € (Vācija)

Mazda MX-30

Mazda MX-30 sānskats ar durvīm vaļā
Mazda MX-30

Mazda fani (to nav maz) jau ilgi gaidīja, kad autoražotājs piedāvās elektroauto. Uz savu simtās jubilejas gadu Mazda piedāvās “automobili ar bateriju, nevis bateriju ar riteņiem”. Tomēr daudzi ar to nav pilnīgi apmierināti.

BaterijaAutonomijaLēnā / ātrā uzlādeCena
32 kWh200 km (WLTP)6.6 / 50 kW33’930 € (Vācija)

Mercedes-Benz EQC

Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC
Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC

Mercedes-Benz ilgi ir turējuši šo nepieejamu, bet no nākamā gada tas būs nopērkams. Tas, līdzīgi kā iepriekš Jaguar I-Pace un Audi e-tron, tiek dēvēts par Tesla Model X galinātāju.

BaterijaAutonomijaLēnā / ātrā uzlādeCena
80 kWh471 km (WLTP)7.4 / 112 kW71’281 € (Vācija)

Mini Electric

Mini Electric
Mini Electric

Šis, iespējams, šogad nenonāks līdz Latvijai vai arī nonāks gada beigās. Starp Mini piedāvājumiem Electric būs vērā ņemams, jo cena solās būt tieši pa vidu esošajam piedāvājumam. Cena panākta tāda, jo tehnoloģijas tam ir no gadu vecā BMW i3.

BaterijaAutonomijaLēnā / ātrā uzlādeCena
28.9 kWh232 km (WLTP)11 / 50 kW32’500 € (Vācija)

Opel Corsa-e

Opel Corsa-e
Opel Corsa-e

Kopā ar Peugeot e208 būs pieejama arī Opel Corsa-e. Abas mašīnas (un DS 3 Crossback) ir veidotas uz vienas platformas un tehniski piedāvā vienādus parametrus. Galvenās atšķirības starp Corsa-e un e208 ir stilistikā un nedaudz arī cenā.

BaterijaAutonomijaLēnā / ātrā uzlādeCena
47.5 kWh330 km (WLTP)7.4 / 100 kW29’900 € (Vācija)

Peugeot e208

Peugeot e208. Avots: automobile-propre.com
Peugeot e208. Avots: automobile-propre.com

e208 savā pasaules tūrē pirms nonākšanas pārdošanā paviesojās arī Latvijā. Man bija tā iespēja to aplūkot klātienē un tas noteikti ir viens izskatīts transportlīdzeklis. Pilsētniekiem ļoti piemērots.

BaterijaAutonomijaLēnā / ātrā uzlādeCena
47.5 kWh340 km (WLTP)7.4 / 100 kW 28’900 € (Latvija)

Peugeot e2008

Peugeot e2008
Peugeot e2008

Ja radīsies vajadzība izbraukt biežāk pa Čiekurkalna bruģi vai uz laukiem, tad e2008 tam būs piemērotāks. Tas tirgū ienāks nedaudz vēlāk par e208 un Latvijā, ļoti iespējams, būs pieejams tikai no 2021. gada. Diemžēl, tas izmantos to pašu bateriju, ko e208, bet labi, ka tas ļaus cenu noturēt zemāku, piedāvājot alternatīvu Audi, Mercedes un Tesla piedāvājumiem.

BaterijaAutonomijaLēnā / ātrā uzlādeCena
47.5 kWh310 km (WLTP)7.4 / 100 kW35’250 € (Vācija)

Polestar 2

Polestar 2
Polestar 2

Reiz Volvo apakšuzņēmums, bet tagad jau patstāvīgs Geely grupas biedrs, Polestar sāks šī elektroauto pārdošanu un izīrēšanu no nākamā gada. Šis elektroauto šobrīd ir vienīgais nopietnais Tesla Model 3 konkurents, piedāvājot Volvo kvalitāti.

BaterijaAutonomijaLēnā / ātrā uzlādeCena
75 kWh500 km (WLTP)11 / 150 kW58’800 € (Vācija)

Porsche Taycan

Porsche Taycan
Porsche Taycan

Porsche piedāvās ne mazāk 4 Taycan versija, kuras visas varēs nokomplektēt tik dažādi, ka ir liela iespējamība, ka tas kuru beigās nopirks, būs rets eksemplārs, ja ne unikāls. Ņemiet vērā, ka, ja plānojas garāki ceļojumi, tad ir jāpiepērk opcija, kas ļaus lādēties arī pie tām stacijām, kas nav ar 250 kW vai 50 kW jaudu.

BaterijaAutonomijaLēnā / ātrā uzlādeCena
83.7 kWh412 km (WLTP)11 / 270 kW185’456 € (Vācija)

Renault Zoe Z.E. 50

Renault ZOE
Renault ZOE

Ņemot vērā, ka Kursors.lv jau veica šī Zoe Z.E. 50 apskatu, ka CSDD manījuši interesantas aktivitātes e-mobi tīklā ar kādu iepriekš nezināmu Zoe un ka ofialajā Latvijas dīlera lapā ir izlikta cena, var secināt, ka Renault plāno no 2020. gada papildināt savu piedāvājumu Latvijā ar šo elektroauto. Iespējams, arī Twizzy un Kangoo Z.E. būs pieejami.

BaterijaAutonomijaLēnā / ātrā uzlādeCena
52 kWh395 km (WLTP)22 / 46 kW31’930 € (Latvijā)

SEAT el-Born

SEAT el-Born
SEAT el-Born

Pirmais aiz paša VW, kas izmantos MEB platformu būs SEAT ar el-Born. Interjerā tas ir nedaudz lētāks par VW ID.3, bet eksterjers nedaudz sportiskāks. Daudzi saka, ka eksterjers SEAT ir tīkamāks. Tas varētu arī atspoguļoties cenā. Ja tipiski spāņu autoražotājs ir lētāks par vācieti, tad šoreiz cenas varētu būt līdzīgas.

BaterijaAutonomijaLēnā / ātrā uzlādeCena
58 kWh420 km (WLTP)11 / 100 kW37’500 € (Vācija)

SEAT Mii Electric

Seat Mii Electric
Seat Mii Electric

Būdams viens no lētākajiem jaunajiem elektroauto, šis kopā ar čehu un vācu brāļiem būs viens no pieprasītākajiem 2020. gada elektroauto ne tikai Latvijā, bet visā Eiropā. Norādītā cena ir Vācijas, bet sekojot cenu attiecībām starp Vācijas e-up! un Latvijas e-up!, var sagaidīt, ka tas maksās ap 18’000 €.

BaterijaAutonomijaLēnā / ātrā uzlādeCena
32.3 kWh260 km (WLTP)7.2 / 40 kW20’650 € (Vācija)

Škoda Citigo-e IV

ŠKODA CITIGOe
ŠKODA CITIGOe

Viens no VAG grupas trīnīšiem. Atšķirības no VW e-up! un SEAT Mii Electric būs izskatā un cenā. Čehs būs lētāks par VW e-up!, bet nedaudz dārgāks par Seat Mii Electric.

BaterijaAutonomijaLēnā / ātrā uzlādeCena
32.3 kWh260 km (WLTP)7.2 / 40 kW20’950 € (Vācija)

Tesla Model Y

Tesla Model Y
Tesla Model Y

Cybertruck prezentācija piesaistīja ļoti lielu uzmanību, bet nevajadzētu aizmirst par Model Y. Tesla ceturtais lielapjoma elektroauto (S,3,X un Y), kas solās būt vēl pieprasītāks par Model 3, kas kļuva par gada auto vairākās valstīs, pat Vācijā.

BaterijaAutonomijaLēnā / ātrā uzlādeCena
74 kWh540 km (WLTP)11 / 250 kW56’000 € (Vācija)

Tesla Roadster

Tesla Roadster
Tesla Roadster

Tesla sevi pieteica ar Roadster, kas bija bāzēts uz Lotus. Pēc tam, kad sākās Model S ražošana Roadster pārstāja ražot. Šajā gadā tas atkal būs pieejams ar parametriem, kas liks nobālēt vairākkārtīgi dārgākām super-mašīnām.

BaterijaAutonomijaLēnā / ātrā uzlādeCena
200 kWh1’000 km22 / 250 kW215’000 € (Vācija)

Volkswagen ID.3

VW ID.3
VW ID.3

Pirmais patiesais #dieselgate produkts no Volkswagen būs pieejams jau no nākamā gada. Visas Latvijai atvēlētās pirmās sērijas vienības tika izņemtas pirmajās stundās. Golf ārējie un Passat iekšējie izmēri šo elektroauto VAGeriem padarīs par tīkamu izvēli.

BaterijaAutonomijaLēnā / ātrā uzlādeCena
45-77 kWh330-550 km (WLTP)7.2-11 / 100-125 kW29’900-45’000 € (Vācija)

Volkswagen ID.4

Volkswagen ID. ROOMZZ
Volkswagen ID. ROOMZZ

Dublēts kā ROOMZZ šim krosoveram būs trīs rindas 7 sēdvietām un 450 km liela autonomija. To sāks ražot šogad un ir iespējamība, ka uz gada beigām to varēs iegādāties arī Latvijā. Ņemot vērā, ka tas būs bāzēts uz MEB platformas, ID.4 varētu nopietni konkurēt ar citiem elektriskajiem krosoveriem cenas ziņā.

BaterijaAutonomijaLēnā / ātrā uzlādeCena
77 kWh450 km (WLTP)11 / 125 kW49’000 € (Vācija)

Volvo XC40 Recharge

Volvo XC40 Recharge
Volvo XC40 Recharge

Zviedru uzņēmuma pirmais elektroauto būs elektrificēts viens no tā mūsdienu populārākajiem modeļiem. Volvo apgalvo, ka šis varētu būt līdz šim drošākais autotransports, ko viņi ir taisījuši. Tuvākajos gados visi Volvo modeļi būs pieejami Recharge variantos. Kā pirmais rindā ir V40.

BaterijaAutonomijaLēnā / ātrā uzlādeCena
75 kWh425 km (WLTP)11 / 150 kW59’000 € (Vācija)

Bonuss

2019. gada noslēgumā daudzi autožurnālisti saņēma e-pastos interesantu kartiņu no VW. Tanī attēlots auto, kas varētu būt e-up! un ID.3 savienojums, kuram pie stūres sēž vīrietis gados ar sarkanu mici galvā. Baumo, ka šis būs pirmais elektroauto no lētākas un mazākas MEB platformas.

VW ID.Entry
VW ID.Entry. Avots: motor1.com

2018. gadā Hyundai prezentēja konceptu Saga. Kopš tā brīža nekas par to nav dzirdēts, bet, ņemot vērā tā dizainu, kas ir līdzīgs Hyundai i20 Active, un to, ka korejieši 2019. un 2020. gadā tikai atjauno esošos modeļus, šis varētu tikt pasniegts kā pārsteigums. Izmantojot to pašu, ko Hyundai jau ir ielikuši Kona (64 kWh), tas varētu veikt vairāk kā 500 km ar vienu uzlādi un piedāvāt zemāku cenu. Tādā veidā Hyundai atkal būtu jācīnās ar pieprasījuma apmierināšanu.

Hyundai Saga
Hyundai Saga
Kārlis Mendziņš
Patika raksts? Atbalsti Uzlādēts iekš Patreon!
Kādus elektroauto sagaidīt 2020. gadā? 1

11
Komentāri

avatar
5 Komentāru pavediens
6 Pavediena atbildes
6 Sekotāji
 
Komentārs ar visvairāk reakcijām
Karstākais pavediena komentārs
6 Komentāru autori
AgrisKārlis MendziņšmshKādsTut-On-Ham-on Neseno komentāru autori
  Pieraksties  
jaunākais vecākais visbalsotākais
Paziņojums no
Agris
Viesis
Agris

Kāpēc id3 cena norādīta 45k€?

msh
Biedrs
msh

Rullējot rakstu, pirmais iespaids bija “mēsli, mēsli, mēsli”, bet kaut kur zemāk tomēr parādījās kaut kas mašīnām līdzīgs…

Kāds
Viesis
Kāds

https://youtu.be/YM5spunoKHg
Ne tā labākā ziņa priekš VW.

Tut-On-Ham-on
Biedrs
Tut-On-Ham-on

Ir visumā pozitīvi ka nu jau gandrīz katram autoražotājam ir EV, bet kas man personīgi nepatīk – ka šobrīd praktiski visi izņemot Toyota ir aizskrējuši pa vienkāršāko ceļu – BEV, un tikai mēģina iestāstīt ka tas ir labākais un efektīvākais enerģijas glabāšanas veids. Tagad kad vēl var un aŗī vajag pētīt labākos veidus – visi ir nolēmuši investēt “praktiski neko”, vēlāk būs vēl grūtāk nofinansēt un aizskriet citā attīstības virzienā kā tagad – autoražotājiem būs papildu jātiek galā ar pārdošanas apjoma kritumiem utml.

msh
Biedrs
msh

Nanoūdens tehnoloģija ar ierobežotu pielietojumu ir BEV, jo tas spēj aizvietot tikai daļu no automašīnām un vēl stipri mazāku daļu no to pašu degvielu pielietojuma citās sfērās. Bet ja tu raksti “nav laika” , jo esi satraucies par klimata biznesmeņu maltajām frāzēm, tad neuztraucies – tā kā neviens no viņiem neaicina izmantot visvienkāršākās un efektīvākās metodes enerģijas patēriņa samazināšanai un dažādu degvielu pielietojuma samazināšanai, tad acīmredzot šo te pseido eko spēli var turpināt kaut līdz gadsimta beigām – galvenais lai vēl būtu cilvēki, kuri būtu gatavi tam ticēt un par to maksāt.

msh
Biedrs
msh

Bet kāpēc tu runā par ūdeņradi – jo tā ir tutanhamona izvēle starp pseido eko risinājumiem? Parādi labāk elektriskus risinājumus tiem pielietojumiem, kur šobrīd sadedzina degvielas, kas nav pakaļu pārvietošana uz darbavietu, sliktas pilsētvides un darbavietu organizācijas dēļ – elektriskus traktorus, kuri spēj bez štepseļa ražas novākšanas laikā strādāt diennaktis no vietas, elektriskus kombainus, kuri spēj to pašu dažas dienas gadā, un pārējo laiku stāvēt, akumulatoriem nenosprāgstot , elektriskus motorzāģus, ar kuriem var mežā močīt 8 stundas no vietas – elektriskus krūmgriežus, ar kuriem var darīt to pašu – elektriskus zāles pļāvējos – un tā tālāk, un tā joprojām – un tam visam jābūt tikpat ilgmūžīgam kā esošās ierīces, un nav jābūt īpaši dārgākiem. Es zinu ka vismaz diviem šiem pielietojumiem tu noteikti spēj piedāvāt elektrisku nanoūdeni – elektrisku stumjamo zāles pļāvēju, kurš maksā kosmosu un kādu mans ķīniešu zāles pļāvējs noteikti pārdzīvotu, un noteikti ir arī elektriski ķēdes zāģi ar akumulatoriem, kas varbūt nav īpaši dārgāki par labu husqvarna motornieku, bet noteikti nav spējīgi strādāt 8 stundas no vietas [neskaitot ķēdes uzvīlēšanu] , pat ja lādētājs atrastos blakus.

Kartupelis3
Viesis
Kartupelis3

Skatos, ka Renault.lv lapā ZOE tiešām parādījies ar visu cenu lapu.. vai reāli pieejams, gan nezinu – rakstīts, ka var pieteikties uz testa braucienu.. http://www.renault.lv/lv/cars/ZOE/home.html

Agris
Viesis
Agris

Zinu, ka Norde ir jau kādu laiku demo auto