MINI piedāvās tikai elektroauto no 2030. gada
Pēdējais iekšdedzes modelis no MINI būs 2025. gadā, bet no 2030. gada autoražotājs plāno piedāvāt tikai elektroauto. Prognozē, ka 2027. gadā puse no pārdotajām automašīnām būs elektroauto.
Pēdējais iekšdedzes modelis no MINI būs 2025. gadā, bet no 2030. gada autoražotājs plāno piedāvāt tikai elektroauto. Prognozē, ka 2027. gadā puse no pārdotajām automašīnām būs elektroauto.
Kā ziņo Der Spiegel MINI plāno ieviest savu pēdējo iekšdedzes modeli 2025. gadā, un līdz 2027. gadam puse no brenda pārdošanas apjomiem būs elektroauto. Oficiālais ceļvedis tiks prezentēts nākamnedēļ. Šis plāns padarīs Mini par pirmo BMW grupas zīmolu, kura piedāvājums būs pilnīgi elektrisks.
Mini ir samērā koncentrēts zīmols, kurā ir tikai Cooper, Clubman un Countryman un viņu dažādās piedziņas / kabrioleta iespējas. Tas, kombinācijā ar salīdzinoši mazajiem pārdošanas apjomiem, atvieglo visa zīmola elektrifikāciju. Pašlaik Mini ražo vienu elektroauto – Mini Cooper SE, bet uzņēmums plāno drīzumā ražot elektrisko krosoveru un atrādījis konceptu autonomam elektriskajam furgonam.
Ņemot vērā to, ka Vācija, BMW mītnes valsts, Lielbritānija, MINI mītnes valsts, un vairākas citas Eiropas valstis plāno beigt ar iekšdedzi darbināmu transportlīdzekļu tirdzniecību ap 2030. gadu, šāds solis nav pārsteidzošs. Nepalīdz arī baumas, ka Eiropas Savienība ieviesīs vēl stingrākas izmešu prasības ar Euro-7 standartu, kas stātos spēkā no 2025. gada.
Tomēr, neraugoties uz šiem apstākļiem, pati BMW grupa nav apņēmusies līdz 2030. gadam pilnībā pāriet uz elektrību. Tas liek apšaubīt, kur BMW plāno pārdot benzīna transportlīdzekļus pēc 2030. gada – protams, ne Eiropā vai dažādos ASV štatos. Varbūt pārdos benzīna automašīnas Ķīnā un citviet pasaulē, bet elektriskās automašīnas tirgos, kur ir stingrākas izmešu prasības.
BMW bija agrs līderis elektroauto nozarē. BMW i3 bija pirmais grupas masveida elektroauto, bet pirms tam bija MINI E, kas tika iznomāts un izmantots kā testa transportlīdzeklis. Kad i3 iznāca 2013. gadā, likās, ka BMW ir krietni priekšā pārējiem, bet eksponenciāls progress nav sekojis. BMW jau 2018. gadā solīja, ka līdz 2025. gadam piedāvājumā būs 12 pilnīgi elektriski modeļi. Kopš tā laika vienīgie BMW izlaistie EV ir jaunais elektriskais MINI Cooper SE un BMW iX3, kas pieejams benzīna, dīzeļa, lādējamā hibrīda un pilnīgi elektriskā versijās.
Ar līdzīgiem paziņojumiem nākuši klajā arī citi ražotāji. Daimler pārtrauca iekšdedzes pētniecību un izstrādi 2019. gadā. Jaguar piedāvās tikai elektroauto no 2025. gada. Volvo to pašu darīs no 2030. gada. Un GM “vēlas” līdz 2035. gadam būtu pilnībā elektriski. Ford būs Eiropā pilnībā elektriski no 2030. gada. Peugeot būs 100% elektrificēti no 2023. gada.