Peugeot e2008: lētāka alternatīva Tesla Model X?
Elektriskā Peugeot 2008 versija vizuāli neatšķirsies no iekšdedzes dzinēja versijas, bet piedāvās labu alternatīvu tiem, kam Tesla Model X ir par dārgu.
Elektriskā Peugeot 2008 versija vizuāli neatšķirsies no iekšdedzes dzinēja versijas, bet piedāvās labu alternatīvu tiem, kam Tesla Model X ir par dārgu.
Pēc veiksmīgas pirmās paaudzes Peugeot otrās paaudzes 2008 krosovers ir kļuvis stilīgāks. Neatkarīgi no motora veida, 2020. gada Peugeot 2008 ir mūsdienīgāks ar izteiktāku priekšējo pārsegu, atjaunotu apgaismojumu, kas ir tāds pats kā 208 modelim, LED priekšējiem gabarītiem āķa formā. Jaunais 2008 ir arī nedaudz lielāks ar 14 cm garāku riteņu bāzi.
Lielāki izmēri nozīmē mazliet vairāk vietas interjerā cilvēkiem un lietām. Aizmugurē ir vairāk vietas kājām un bagāžnieks ir 434 litrus liels, kas ir nedaudz vairāk kā iepriekš.
Iekšā daudz kas ir ņemts no labi nostrādātā Peugeot 208. Ir pieejami divi displeji – aiz stūres un izklaides panelī. Fiziskās pogas, kas kontrolē dažādas funkcijas atkarībā no apdares līmeņa, joprojām ir pieejamas. Runājot par tiem, jaunais 2008 būs pieejams četrās variācijās: Active, Allure, GT Line un GT. Visas versijas ir pieejamas ar benzīna vai dīzeļa motoriem, izņemot, protams, pilnīgi elektrisko e-2008, kas būs pieejams tikai GT līnijā.
Atbalsti iniciatīvu par valsts atbalstu elektroauto iegādei.
Elektriskais Peugeot 2008 ir vizuāli tāds pats kā tā iekšdedzes līdzinieks ar tādu pašu iekšējo telpu. Degvielas tvertnes un dzinēja vietā atradīsiet elektromotoru ar 101 kW jaudu un 260 Nm griezes momentu. Enerģija glabājas samērā pieticīgā priekš krosovera 50 kWh baterijā, kas dos 310 km (WLTP) lielu autonomiju. Uzlādes laiks atšķiras atkarībā no uzlādes avota, bet 100 kW stacija var uzlādēt e-2008 līdz 80 procentiem 30 minūšu laikā, bet šobrīd Latvijā pieejamās 50kW stacijas to pašu izdarīs 1 stundas laikā.
e-2008 ir pieejams ar daudzām palīdzības un drošības sistēmām, ieskaitot ražotāja Drive Assist sistēmu, kas apvieno adaptīvo kruīza kontroli un joslu izbraukšanas palīdzību ar stūres rata korekciju. Cita braukšanas palīdzība ietver aklo zonu palīdzību, automātisko avārijas bremzēšanu un automātisko lukturu darbību.
Cena priekš e-2008 (un arī benzīna/dīzeļa versijām) tiks atklāta vēlāk. Pieejamība tirdzniecības vietās sāksies 2019. gada beigās. Spriežot pēc esošās 208 un 2008 ar līdzīgu jaudu cenu attiecības un zinot, ka e208 maksā 30’450 € (Vācijā), var izsecināt, ka e2008 cena būs aptuveni 35’000 €. Kā nekā, baterijas, motors, apgaismojums un priekšējais panelis abiem būs identisks. Atšķirsies tikai vizuālais. Pie šādas cenas vai pat tad, ja tā būs tuvāk 40’000 €, kas liekas ticamāk, būtu grūti noliegt to, ka Peugoet piedāvājums starp elektriskajiem krosoveriem būtu ļoti vilinošs.
- Cena – 35’000 – 40’000 €
- Autonomija – 310 km (WLTP)
- Bateriju pakas lielums – 50 kWh
- Lēnās uzlādes max jauda – 11 kW (68 km/h)
- Ātrās uzlādes max jauda – 100 kW (620 km/h)
- Cena/autonomija – 112 – 129 €/km
- Cena/kWh – 511 – 800 €/kWh
- Autonomija/kWh – 6.4 km/kWh (15.6 kWh/100 km)