Pirmie iespaidi par Dacia Spring Electric
Dacia sola elektroauto padarīt pieejamākus, piedāvājot finansiāli izdevīgāko risinājumu. Vai Dacia Spring Electric salīdzinoši zemā cena liks daudziem pārsēsties uz elektroauto?
Dacia sola elektroauto padarīt pieejamākus, piedāvājot finansiāli izdevīgāko risinājumu. Vai Dacia Spring Electric salīdzinoši zemā cena liks daudziem pārsēsties uz elektroauto?
Nav noslēpums, ka Dacia ir lētais Renault gals. Un Renault neskaitās dārgais gals. Tomēr Dacia ir izpelnījušies savu vietu Eiropas tirgū, piedāvājot mūsdienīgas mašīnas par zemāku cenu. Protams, tās ir ar zināmiem kompromisu risinājumiem, bet tas netraucē tiem, kam vajag vienkāršu transportlīdzekli, kas nogādās no punkta A uz punktu B.
Man tika dotas 30 minūtes ar Dacia Spring Electric, kuras bija jādala kopā ar dīlera pārstāvi. Tas nozīmē, ka pilnvērtīgs apskats sekos. Kad? Teica, ka septembrī būs ļauts. Šobrīd ražotājs ir noteicis, ka apskatus nedrīkst veikt. Zemāk atradīsiet īsu apkopojumu par to, kādi ir pirmie iespaidi par lētāko Eiropas elektroauto. Dartz Freze Nikrob EV gan ir teju divreiz lētāks.
Izmērs
Mani nebūt nepārsteidza Dacia Spring Electric izmērs, jo es pirms 3 gadiem redzēju tā oriģināla – Renault K-ZE – prezentāciju, kur tam blakus stāvēja tā laika Renault-Nissan alianses vadītājs Karloss Gosns, kas ir ļoti maza auguma. Saprotami, ka daudzi bija samulsuši, kad saprata, ka tā mašīna ir maza. Renault Zoe tai blakus izskatās liela.
Nav noslēpums, ka man patīk mazās automašīnas. Tas ir tamdēļ, ka tās ir daudz praktiskākas ikdienā. Nereti tajās pie stūres ir vairāk vietas kā lielākās automašīnās un ar tām ir jautrāk braukt pa pilsētu. Domāju, ka man piekritīs gan tie, kas brauc ar Citroen C-Zero, VW e-up!, BMW i3 vai MINI Cooper SE, gan tie, kas izvēlas elektroauto koplietošanā.
Interjers
Arī Dacia Spring Electric nav izņēmums. Apsēžoties pie stūres uzreiz var saprast, ka mans 1.80m lielais augums nebūt nav tas garākais, kas ir paredzēts, ka te sēdēs. Problēmas vienīgi varētu sagādāt tas, ka sēdekļiem un stūrei nevar augstumu regulēt. Vietas tur iekšā ir pieklājīgi daudz. Daļēji tas ir tamdēļ, ka ir ļoti plānas durvis.
Tajās neatradīs logu augstuma regulēšanas pogu. Tās pogas ir novietotas vidus panelī zem multimediju sistēmas. Rokturis ir ļoti plakans. Tomēr durvīs atradīsiet pieklājīgu kabatu, kurā ielikt pudeli un kādus sīkumus, un elkoņa balstu. Es neesmu pieradis, ka labajai rokai ir balsts, tāpēc sākumā nepamanīju, ka šajā mašīnā tāda nav. Lietu trūkums rada pārsteidzoši plašu sajūtu. Protams, gaisa spilveni ir visās vietās, kur tos sagaidām.
Braukšanas režīmu (D, N, R) nosaka ritulis, bet izkāpjot ir jāatceras to, ka jānorauj rokas bremze. Dīvaini redzēt, ka tika lemts par labu modernai braukšanas režīma izvēlnei, bet atstāja roķeni.
Multimediju sistēma, lai gan ar skārienjutīgu paneli, lika man saprast, ka labāk tomēr šoreiz nepiemaksāt un atstāt pogas. Grafikas liks atcerēties, ka sēdi iekš Dacia nevis Renault. Zem tās atradīsies pogas priekš priekšējo sānu stiklu regulācijas, durvju bloķēšanas pogu un avārijas gaismu pogu. Vēl zemāk būs klimata kontrole. Temperatūru neiestatīt, bet var regulēt siltāk un aukstāk, stiprāk un vājāk, kondicionieri ieslēgt/izslēgt. Vienvārdsakot, klasiskā klimatkontrole. Tā strādā ļoti labi. Bija nedaudz lietaina diena un logi pat nedomāja par aizsvīšanu, kas ir tipiski tādās dienās. Pat uz mazāko režīmu man likās, ka pūš nedaudz par stipru. Gribētos vēl 0.5 režīmu.
Braukšana
Iespiežot pedāli uzreiz top skaidrs, ka šī mašīna patiks Paulam Timrotam, kurš jau cik ilgi sūdzās, ka elektroauto paātrinās pārāk strauji. Ar šo viņam nebūs nekādu problēmu par pārāk strauju paātrināšanos. Vismaz ne līdz 50 km/h. Varēja just, ka pēc šī sliekšņa motoram ir pieejama lielāka jauda.
Pagriešanās rādiuss ir pārsteidzoši mazs un nevar īpaši just, ka būtu kādi mazie riteņi uzlikti. Pat braucot pa Sarkandaugavas bruģi neizjutu diskomfortu. Protams, 15 cm klīrenss arī spēlē nozīmīgu lomu.
Ietilpība
Jau uzslavēju vietu priekšā, bet tomēr jāatzīst, ka aizmugurējā rindā ir nedaudz mazāk vietas kā patiktos. Pietiekami, lai izbrauktu tukšu bateriju un nejustos pārāk nekomfortabli, bet ceļi man aiz sevis bija līdz ar sēdekli. Bērns noteikti nosmērēs priekšējo beņķi.
Bagāžnieks atbilst sagaidītajiem 300 litriem. Tas ir tiešām pieklājīgs. Pie tam, zem bagāžnieka atradīsiet rezerves riteni. Tur ir vēl vieta, ko izmantot, ja rodas vajadzība. Visvairāk gan pārsteidza skats zem kapota. Tā telpa bija pustukša. Varbūt kādai versijai ir paredzēts priekšējais bagāžnieks, jo ātri varēja atrast caurumus, kur tādu piestiprināt.
Kopumā
Šajās 30 minūtēs nobraucu 11 km, kas pēc borta datora apēda 5% no baterijas. No tā var izsecināt, ka ar pilnu uzlādi aktīvi testējot varētu nobraukt vairāk nekā 200 km līdz jāmeklē, kur piesprausties.
Es gaidu, kad varēšu veikt pilnvērtīgu apskatu par šo mašīnu. Izbraucot šajā 30 minūšu izmēģinājumā tā radīja sajūtas, ka tā būtu modernā Citroen C-Zero versija. Motora un ātrās uzlādes jauda un vieta aizmugurējā rindā gan būtu Citroen pusē, bet pārējos aspektos varētu teikt, ka Dacia Spring Electric ir labāka izvēle.
Šim elektroauto būs arī kravas versija, un kopā ar bāzes modeli Dacia Spring Electric es paredzu lielu piekrišanu starp mazajiem uzņēmumiem. Šis elektroauto neliks vilties, ja saprot, kas šī ir par mašīnu.
Pēcvārds
Tiem, kas meklē tikai cenas ciparu, uzrakstīšu ar vārdiem nevis skaitļiem, ka Dacia Spring Electric maksā sākot no sešpadsmit tūkstošiem un deviņsimt eiro.
Nu re. Kā jau iepriekš paredzēju – viltīgie tirgotāji tagad ar valsts atbalstu paceļ cenu.. :)))
Bija cena 16900eur – valsts atbalsts (4500eur) būtu jābūt 12400eur (vēl 1000eur nost par vecā auto utilizāciju, tad vispār būtu super maza cena 11400eur) Bet nē vajag uzvārīties tirgotājiem. 🙂 Tāpat tas bija arī ar Eiropas atbalstu lauksimniecībai(traktortehnika) – tai laikā kad tika piedāvāts atbalsts cenas bija augšā.
Šeit reāls piemērs, Nordea, ar atbalstu lētākā cena 14990eur. 🙂 Bez atbalsta cena 20790eur
Mūsa Motors:
Norde:
Kur info, ka 20790?
https://dacia.norde.lv/akcijas-visas-akcijas/dacia-spring-ar-valsts-atbalstu
https://dacia.norde.lv/upload/offers/SPRING_ar_valsts_atbalstu/saraksts_dacia_spring_04_01.pdf
No MK noteikumiem arī bija redzams, ka tie ir izstrādāti vairāk domājot par jauno auto tirgotājiem nevis par auto potenciālo pircēju (un arī ne par lietoto e-auto tirgotājiem).
Tevis minētajā gadījumā no “atbalsts transportlīdzekļu iegādei” sanāca “atbalsts auto tirgotājiem” 😉
Par cenu labs! 😀
Nu cena, protams, joprojām aktuāls jautājums. Arī te jau tas auto ir diezgan padārgs priekš savas klases un aprīkojuma. Redzēs, protams, ko VARAM uzceps par tiem grantiem beigu beigās, bet šādam auto 4,5k piemest klāt no valsts jau tīri labi, tad jau tik drusku dārgāk kā sandero (pieņemot, ka nebūs kaut kādi griesti atbalsta intensitātei).
Piekrītu par firmām – ja vajag daudz braukāt pa pilsētu, tad sabiedriskā joslas noderētu + parkings centrā bez maksas. Cerams, ka valdība izdomās, kā pārlikt tieši komerctransportu uz elektro, jo tie jau tieši daudz braukā un gan jau būtu arī vieglāk pierunāmi.
Swedbank svaigi nopublicējis salīdzinājuma kalkulatoru starp elektroauto un iekšdedzes dzinēja auto. Protams, tur var ilgi diskutēt cik pareizs, bet arī tur diemžēl parādījās nepatīkamā aina – ja pērc jaunu auto, tad jēga no elektro ir bez maz vai tad, ja plāno parkoties Rīgas centrā RS maksas parkingos.
Žetons par cenu, uzrakstot to ar vārdiem 🙂