Renault lētais pilsētas elektroauto – Twingo Z.E.
Twingo ir Renault klasiskais pilsētas auto un tagad tas ir ne tikai kļuvis par elektroauto, bet arī ieguvis sev jaunu iesauku no ražotāja – pilsētas karaliene.
Twingo ir Renault klasiskais pilsētas auto un tagad tas ir ne tikai kļuvis par elektroauto, bet arī ieguvis sev jaunu iesauku no ražotāja – pilsētas karaliene.
Renault sākotnēji bija plānojuši, ka Twingo Z.E. tiks prezentēts Ženēvas autoizstādē, bet līdz ko sāka parādīties kaut mazākās aizdomas, ka šī izstāde varētu nenotikt, franču autoražotājs izlēma prezentēt savu lētāko elektroauto uzreiz.
Twingo Z.E. nav tikai ikdienas transportlīdzeklis. Tas ir piemērots, lai atbalstītu urbānās pārmaiņas. Šis ir visatbilstošākais Twingo no visiem Twingo!
Stéphane Wiscart, Twingo attīstības programmas direktors
Ar 22 kWh bateriju, 60 kW (160 Nm griezes moments) motoru, 4.3 m pagrieziena rādiusu un bez ātrās uzlādes iespējām, šis elektroauto ir skaidri paredzēts pilsētai. Ne tikai tā tehniskie parametri par to liecina, bet arī vizuāli tas ir identisks 2019. gadā atjaunotajai benzīna versijai. Protams, arī ārpus pilsētas ar to var braukt, bet jārēķinās, ka maksimālais ātrums ir 135 km/h un maksimālās uzlādes jauda ir 22 kW.
Pilsētā Renault sola, ka šis elektroauto spēs veikt 250 km (WLTP) ar pilnu uzlādi, bet kombinētajā ciklā – 180 km. Ņemot vērā, ka vidējais eiropiets dienā veic 30 km, tad var rēķināties, ka ar vienu uzlādi pietiek nedēļai. Nospiežot “Eco” pogu, kas ierobežo maksimālo ātrumu un paātrinājumu, kombinētajā ciklā varēs iegūt pat 210 km.
Renault patīk savus elektroauto neaprīkot ar līdzstrāvas uzlādes iespējām. Twingo Z.E. arī nav izņēmums. Ja Zoe jaunākajā versijā ir iespēja iegūt 50 kW CCS ātrās uzlādes iespēju, tad Twingo Z.E. būs jāiztiek ar 22 kW maiņstrāvas uzlādes iespēju. Ja ir attiecīgā uzlādes iekārta pretim, tad 0-80% uzlādei būs nepieciešama stunda, bet mājsaimniecības rozete to pašu izdarīs 10 stundu laikā.
Bagāžniekā ir pieejami 240 litri, ko piepildīt, un ar nolocītiem sēdekļiem mašīnā var ievietot 2.31 m garus priekšmetus. Sēdvietas šai kompaktajai mašīnai ir 4. Vadītājs varēs izvēlēties starp trīs gājēju brīdinošajām skaņām, kas automātiski atslēgsies līdz ko mašīnas ātrums pārsniegs 30 km/h.
Tomēr Renault nav skopojušies ar savienojamību. Tāpat kā ar Zoe, arī Twingo Z.E. varēs kontrolēt attālināti ar aplikāciju. Tanī varēs iestatīt uzlādes laikus, uzlādes režīmus un salona temperatūru. Aplikācijā var arī ieplānot braucienu ar uzlādes pieturām.
Renault vēl nav izziņojuši cenu, bet var sagaidīt, ka tas būs lētāks par VW e-up! un potenciāli arī lētāks par tā līdziniekiem no SEAT un Škoda. Tas nozīmē, ka tā cena varētu būt starp 15’000 un 20’000 €. Cenai noteikti palīdz arī tas, ka šis elektroauto tiek būvēts uz tās pašas platformas Slovēnijā kā Smart ForFour.
Renault Twingo Z.E.:
- Cena: 15’000-20’000 € (pieņēmums)
- Autonomija: 180 km
- Akumulators (šķidruma dzesēts): 22 kWh
- Motora jauda: 60 kW
- Griezes moments: 160 Nm
- 22 kW (180 km/h) lēnās uzlādes jauda (Type 2)
- Cena/autonomija: 83-111 €/km
- Cena/kWh: 681-909 €/kWh
- Autonomija/kWh: 8.18 km/kWh (12.22 kWh/100 km)
- Aizmugurējā piedziņa
Šis ir jau septītais elektromobilis no Renault un drīzumā varam sagaidīt vēl citus, kas būtu budžeta segmentā, piemēram, City K-ZE Eiropas variantu.