Tesla pret Porsche. Iekšdedzes dzinēja sakāve
Nirburgringas trases rezultātu sacensība starp diviem autoražotājiem, kas sacenšas ar elektroauto, ir piesaistījusi plašu sabiedrības uzmanību. Kurš uzvarēs? Silīcija ielejas drosme vai Vācijas pieredze?
Nirburgringas trases rezultātu sacensība starp diviem autoražotājiem, kas sacenšas ar elektroauto, ir piesaistījusi plašu sabiedrības uzmanību. Kurš uzvarēs? Silīcija ielejas drosme vai Vācijas pieredze?
Porsche Taycan Nirgurgringas trasi veica 7:42 minūtēs, uzstādot ātrāko rezultātu starp četru durvju elektroauto. Pēc neilga laika Tesla aizbrauca izmēģināt trasi, lai noskaidrotu, kā uzlabot Model S, piedāvājot Plaid versiju. Pēc izmēģinājuma Tesla paziņoja, ka pēc viņu iegūtajiem datiem, Model S iespēs trasi veikt 7:05 minūtēs, krietni apsteidzot visas 4 durvju mašīnas.
Krāniņu mērīšanās starp Porsche un Tesla par to, kurš ir labākais ātrākais, pierāda tikai vienu – iekšdedzes dzinēju mašīnas ir sakautas. Vēl pirms 10 gadiem uz ceļiem nebija nevienas mūsdienīgas elektriskās mašīnas, bet jau tagad tās pārspēj vienu rekordu pēc otra.
Lai nepaliktu ēnā aiz uzņēmuma, kas savu pirmo sērijveida mašīnu radīja vien 2012. gadā, Porsche nāksies uzlabot savu jauno elektroauto. Tas nozīmēs to, ka visjaudīgākais Porsche piedāvājums būs elektriskais. Šobrīd Panamera Turbo rekorda aplis ir 4 sekundes labāks par Taycan Turbo. Ja Tesla izdosies trasi veikt par gandrīz 40 sekundēm ātrāk, tad Porsche inženieriem būs jāpasvīst, bet vēl vairāk svīst nāksies reklāmas aģentiem.
Vai autobūves giganti ir tam gatavi?
Pat, ja Model S Plaid (vēlāk trase tika uzveikta 7:13 un baumo, ka tad, kad laikapstākļi būs optimālāki, rezultāts tiks uzlabots) būs nedaudz lēnāks rezultāts par solīto, tas tik vai tā būs vairākas sekundes ātrāk par Taycan Turbo. Tesla ir zināmi ar to, ka viņi ir gatavi izspiest iespējamo maksimumu no elektriskās piedziņas un baterijām. Tas Porsche noliek dilemmas priekšā – vai Taycan tik agrā stadijā ir gatavs pārspēt visdārgāko iekšdedzes karali Panamera? Vai Porsche pirmais mūsdienu mēģinājums elektroauto pasaulē ir pārāks par gadu desmitiem noslīpētu tehnoloģiju, kas līdz šim bijis kā acuraugs?
The @Tesla Model S Plaid Laps Ring In 7:13: Beats @Porsche Taycan By 29 Seconds https://t.co/hvJWs4m77m via @insideevs.com
— InsideEVs (@InsideEVs) November 4, 2019
Kāds zemteksts būtu saskatāms šajā situācijā? Iekšdedzes dzinējs ir sakauts? Tik ātri? Kurš vairs pirks to, ja ir pieejams labāks?
Šobrīd Porsche stāv izvēles priekšā – pēc iespējas ātrāk uzlabot Taycan, lai nezaudētu titulu kādam jeņķim no Kalifornijas, vai arī zaudēt gadu desmitiem loloto slavu. Pirmā izvēle tikai vēlreiz uzsvērs, cik ļoti pārāka ir elektriskā tehnoloģija.
Ko tas nozīmē praktiski?
Šī krāniņu mērīšanās cilvēkam uz ielas neko īpašu neizteiks. Tā vairāk ir saruna pie bāra letes, kuras dēļ beigās visi pasmejas un turpina trulināt prāta asumu. Tomēr autosports mūsdienās strādā pēc motīva “uzvari brīvdienās, pārdod darbadienās.”
Uzvarētājs šajās sacīkstēs iegūs virsrakstus un laiku ziņu kanālos. Tie, kurus interesēs jauda un kas gribēs sev pirkt tikai to labāko, izvēlēsies to, kas uzvar brīvdienās. Simbolika, prestižs un emocijas ir pārākas par praktiskumu. Tas liek just satraukumu iegādes brīdī. Sen jau autoindustrija pārdod emocijas nevis mašīnu. Ja cilvēki pirktu mašīnu, kas patiesi apmierinātu mūsu vajadzības pārvietoties no A uz B, ne tikai ilūzijas par pārvietošanos, privātās automašīnas nepastāvētu.
Trešās durvis
Augstāk aprakstītās divas izvēles iespējas, kuru priekšā ir Porsche, nav vienīgās. Baumas klīst, ka Porsche gatavojas uzlabot Panamera ar elektrisko versiju (PHEV, kā minimums). Esošais Taycan aizstātu esošo Panamera, bet jaunā Panamera sacenstos ar Tesla Model S Plaid.
PHEV variants gan neliekas ticams, jo jaunās ES regulas to padarīs par nerentablu risinājumu. Ja nu vienīgi tas būs uz pusēm dalīts kā 919 hibrīda sacensību mašīna (45:55 – elektrisks:iekšdedzes). Porsche bija pirmie pagājušā gadsimta sākumā ar hibrīda mašīnu un Cayenne PHEV versija ir jaudīgā no šī krosovera versijām.
Spiediens
Tādam autoražotājam, kāds ir Porsche, noteikti nav viegli būt šādas izvēles priekšā. Zaudēt troni vai zaudēt mīļmantiņu. Tomēr resursi (ne tikai naudas) ir gana, lai varētu nākotni izspēlēt pēc iespējas maigāk. Kā nekā ar jaunāko piedāvājumu nedrīkst iznīcināt iepriekšējos peļņas nesējus.
Galu galā, uzvarēs visi, kas iestājas par elektriskajām mašīnām, jo skaidrs ir tas, ka Porsche nepadosies no cīņas, kuru paši uzsāka. Tas nāks ar vēl dažiem untumiem – arī citi, redzot, ka Tesla spēj pārspēt Porsche, mēģinās darīt to pašu. Iedomājieties Mercedes AMG-e, BMW iM5 vai pat Alfa Romeo GiulliaE. Tādi elektroauto neeksistē, bet redzot 40 sekunžu laika starpību, tādas varētu tikt uztaisītas, lai iesprauktos tanī.
Ar šādu sacensības garu, līdz parastajam cilvēkam ātrāk nonāks daudz vienkāršotas versijas, ko tik ļoti gaidām, jo galu galā viss, ko mēs vēlamies ir droši un kaut cik ātri nokļūt galamērķī. Pie viena tas būs kārtējais trieciens fosilajai industrijai. Jau tagad visas super/uber/hiper mašīnas ir elektrificētas.
Es varu pateikt tikai vienu – iekāpjot auto un ieraugot tajā vairākas planšetes man rodas tikai viens jautājums, kurš dator-tārps ir strādājis pie ergonomikas, jo neko stulbāku un neērtāku par planšeti ar kuru jāvada visas sistēmas es neesmu redzējis iekš auto. Un viss pārjais tad ir pakārtots tam, vai tev tāds salons patīk vsi vienkārši riebjas ( mans gadijums). Mans etalons ir SAAB kur vienā modelī varēja atslegt pilnīgi visu paneļa apgaismojumu, tik speedo šķiet palika.
Man planšete liekas saprotamāka par 101 pogu un kloķi
Nepagalvoju ka vajag 101 pogu, bet saku ka planšete arī ir garām- piemēram, man Hondā ir 3 disapleji. speedo pa vidu, penelis pie priekšas loga un navigācija/radio/DVD pleijeris. Tajā navigācijas štruntā lai kaut ko ieslēgtu vai pārslēgtos ir jālec uz galveno menu, un tad no turienes uz radio, navigāciju, vai ko nu tur savajagas – tas ir stulbi. Pārējos divos ekrānos var izvadīt visādu info par nobraukumiem, patēriņu utml. + pulksteni, jeb ne visai vajadzīgu info braukšanas laikā un lai to vadītu – 3 absolūti nevajadzīgas pogas uz stūres – priekš kam, vai lai spēlētos kamēr “tipa vadi auto” ???
Mja, un tas ka Tesla bija speciāli viens firmas sagatavots tieši Nirnburgringa pieviekšanai, tas jau nevienam neko nepasaka protams. Skaidrs ka Porsche jau nu ar nelaida pēdējo mēslu trasē, tomēr tas jebkurā gadījumā bija iekšējs kantoris (iespējams ka Porsche sacīkšu nodaļa) kas piestrādāja lai problēmas nelīstu pa visām vīlēm ārā. Un kas tad beigās no Tesla izlīda visas Teslai raskturīgās problēmas neskatoties uz 3 pušu iegudlīto darbu – čiks vien sanāca, ne rekorda nekā.
Aizmirsi, ka Porsche darīja tieši to pašu – viņiem bija speciāli sagatavots Taycan priekš trases.
Čiks? Viņi tikko veica šo trasi 7:13… Izlien no akmens apakšas.
Te gan es neko neaizmirsu, tikai amerikāņi aizmirsa, ka Nirnburgringa nav dragrace (kam Tesla ir piemērotāks), un spriežot pēc visa izlīda tieši tas kas no Tesla bija sagaidāms. Gribētu galu galā uzzināt cik ļoti Tesla uzcepa savu bateriju taisot rekordu.
Iekšdedzes dzinēja sakāve? Paskatoties šito viģiku, vairāk jau liekas ka elektromobīļa sakāve… 🙂 https://insideevs.com/news/371885/video-broke-down-tesla-models-nurbrugring/ Cik reizes porkas noplīsa? Interesanti ka porka tiek pasniegts kā kaut kāds autobūves zieds, un nevis “viens no” ražotājiem 🙂
Jo testējot ierīces uz iespēju robežas nekad nekas nenoiet greizi. Nekad. Nevienam. Tikai Tesla.
Neliktu Porsche pie “kārtējā” ražotāja. Šie vācieši sevi tomēr nostāda uz augstā pjedestāla.
Es jau neko neteiktu, ja kārtējo reizi raksts būtu nevis objektīvs, bet gan smagi “sagāzts” vienā virzienā, paši redzam kurā, apvienojumā ar visādu īpatnēju filosofiju… 🙂 Ak jā, pie tā ka te ir runa par braukšanu pa trasi – pie viena tev vajag arī priecāties un lepoties par “braukšanas prieka sakāvi”.
Paskaidro, kā tieši braukšanas prieks zūd?
Kā zūd? Nav ne skaņas, ne sajūtas, ne pašam īpaši kas jāveic – kā tur var rasties braukšanas prieks? Paņem kādu 20-30 gadus vecu turbiķi ar ~300 zs jaudu, un bik pastiep pa ielu – pirmais robs, izkustēšanās, otrais robs, pedālis grīdā, pie kaut kādiem apgriezieniem tiec ielīmēts ķeblī, jāpārmetas, trešais, ceturtais, visu laiku kaut kas ir jādara, to visu pavada foršas “vrrrrrrr pšššš” skaņas 🙂 Pēc tam izbrauc ar paša apjūsmoto teslu – viss sagaidāmi un prognozējami – kā iemin pedāli grīdā, tā tiec ielīmēts ķeblī, paātrinies bez jebkādām darbībām no savas puses, garlaicīga “īīīīīīīī” pavadījumā, un paātrinājums nemainās ne atkarībā no tavām braukšanas prasmēm, ne no tā, vai tev ir divas rokas un divas kājas, vai tikai viena roka un viena kāja, un viss par ko jādomā – paātrinājumu un to ka virs xxx kilometriem stundā var atņemt vadītāja apliecību… Protams, mūsdienu autobūve ir daudz ko no tā laupījusi arī mašīnām ar iekšdedzes dzinēju, bet nu kaut kādas puslīdz interesantas mašīnas arī tagad var nopirkt – piemēram, subāra STIeni.
Vai šiem džekiem nav braukšanas prieks? https://youtu.be/6q9NOiEPzis
https://youtu.be/XGfd-xkBXs0
https://www.youtube.com/watch?v=ZhUEHS4k3-k&feature=youtu.be
Panelim ir jābūt šādam ja mēs tiešām.runājam par braukšanas prieku, nevis regulāru spēlmantiņu. Un gan jau ka bez visādiem braukšanas asistentiem nevar iztikt tādēļ ka liela daļa lūr visos tajos mēslos, nevis vada auto.
Reference bija uz SAAB night drive paneli, kad redzams tikai speedo.