Elektrotransportlīdzekļu Latvijā

Ātrās uzlādes stacijas

Uzlādēts

Tavs ceļvedis atjaunīgajā enerģijā

ID.3 prezentācija

Volkswagen jaunā ēra. ID.3 nav vienīgais jaunums

2019. gada 11. septembris

IAA Starptautiskajā Frankfurtes autoizstādē Volkswagen kopā ar pilnībā elektrisko ID.3 prezentēja savu jauno ēru, kas ir videi draudzīga. Šajās dienās VW ir daudz ko pierādīt.

Līdz šim VW līdzdalība elektroauto jomā bija nosacīta un no šī brenda bija ievērojami vairāk preses relīžu kā bezizmešu automašīnu.

9. septembra vakarā Volkswagen visai pasaulei atrādīja jauno e-Golf ID.3 un prezentēja zīmola jauno emblēmu (saite uz tiešraidi). Tomēr vienīgais jaunums no ID.3 prezentācijas bija tas, ka tas nebija ar kamoflāžas krāsojumu vai viltus bamperiem.

Tieši tāpēc, ka preses relīzes par ID.3 var izlasīt visos medijos, kuriem cilvēki seko, es apņēmos piedāvāt informāciju, ko bija viegli palaist garām, bet kura ir, iespējams, pat svarīgāka par pasākumu.

Volkswagen ID.3:

  • 45 kWh, 58 kWh un 77 kWh bateriju pakas
  • 330 km, 450 km un 550 km autonomiju
  • Aptuvenā cena 29’900 €, 35’000 €, 41’000 €
  • 150 kW elektromotors
  • Aizmugurējā piedziņa
  • Maksimālais ātrums (ierobežots līdz) 180 km/h
  • 7,2 kW vai 11 kW lēnā uzlāde (Type 2)
  • 75 kW vai 100 kW ātrā uzlāde (CCS)
  • Bezkontakta uzlāde (dārgākajā versijā)
VW ID.3
VW ID.3

Dieselgate

Ar jauno zīmolu Volkswagen prezentē to, ka viņi ir mācījušies no pagātnes kļūdām un vēlas sākt no tīras lapas. Šoreiz ņemot paraugu no Porsche, kas dīzelgeitas sākumā jau pateica: “jā, mēs nerīkojāmies pareizi, ļaujiet mums laboties!”

Ja raugās no šāda aspekta, varētu teikt, ka, ja dīzelgeita nebūtu nākusi gaismā, tad VAG grupa nebūtu ne tuvu bezizmešu nākotnei kā tagad. Jaunais logo uz melna fona man personīgi vairāk asociējas ar naftas produktu, kā ar ilgtspējīgu nākotni. Gan jau VW vizuālā tēla atbildīgie zina labāk, kā kaut kāds latvietis, kas safanojies par elektriskajām mašīnām.

Compare imagesCompare images

Ilgtspējīga ražošana

Pēc diviem mēnešiem Cvikavā, Vācijā, tiks uzsākta pirmās MEB platformas automašīnas ražošana. Platformas viens no galvenajiem aspektiem ir ražošanas un ekspluatācijas CO2 izmešu novēršana. Jau 2020. gada beigās šī ražotne pāries uz 100% elektroauto ražošanu un iespēs 330’000 mašīnas gadā.

ID.3 būs pirmā VAG grupas automašīna, kuras ražošana būs klimatneitrāla. VW to iespēs, nodrošinot to, ka akumulatoriem paredzētās ražotnes izmanto dabīgi iegūtu enerģiju. Tas pats attiecas arī uz ID.3 komponenšu un virsbūvju ražošanu, kā arī to krāsošanu un montēšanu kopā Cvikavas rūpnīcā. Tie CO2 izmeši, no kuriem piegādes tīklā nav iespējams izvairīties, tiks kompensēti ar investīcijām vides aizsardzības projektos. Volkswagen strādā arī pie augstsprieguma akumulatoru otrreizējas izmantošanas koncepta un slēgtā cikla pārstrādes konceptu izstrādes, lai garantētu no CO2 izmešiem brīvu automobili visā tā kalpošanas laikā.

Līdzšinējie ieguldījumi Cvikavas ražotnē no VW grupas ir 1.2 miljardu € apmērā. Trīs gadu laikā tiek solīti 33 modeļi (no vairākiem autoražotājiem), kas tiks veidoti uz MEB platformas. 6 no tiem ir jau ieskicēti līdz 2021. gadam. Cvikavas ražotnei pievienosies vēl divas citas.

Šobrīd tur ražo dažādas Golf variācijas un virsbūves priekš Bentley Bentayga un Lamborghini Urus.

Cvikavas ražotne. Avots: electrek.co
Cvikavas ražotne. Avots: electrek.co

Nozīmīgums

Prezentācijās un intervijās Volkswagen pārstāvji vairākkārtīgi uzsvēruši ID.3 nozīmīgumu VW vēsturē, pielīdzinot to Beetle un Golf vēsturiskajiem attīstības pakāpieniem. Starp citu, Volkswagen nesen izziņoja, ka piedāvās pārveidot oriģinālās vabolītes un Transporter par elektriskajiem.

Ņemot vērā visas investīcijas, kas ir ieliktas MEB platformā, Ionity un Electrify America tīklos, bateriju līgumos un reklāmas kampaņās, ID.3 nav ļauts kļūdīties.

VW ID.3
VW ID.3

Bateriju cena

Vienlaicīgi ar ID.3 prezentāciju autoizstādē parādījās baumas, ka VW iepērk baterijas par cenu, kas tiek uzskatīta, ka tas ir izejpunkts, lai elektriskās mašīnas būtu lētākas par iekšdedzes dzinēju. Volkswagen pat izteicās, ka ražo elektroauto miljoniem nevis miljardieriem.

Šis mistiskais brīdis solās būt tad, kad autoražotājs baterijas iepērk par cenu, kas ir 100 $/kWh vai zemāka. Tesla teicās šo slieksni sasniedzam 2018. gada beigās. Ņemot vērā, ka lētākais modelis solās maksāt mazāk par 30’000 € (Vācijā), var izsecināt, ka, vienkāršojot piedāvājumu (neiekļaujot aprīkojumu, kas nav vajadzīgs, lai ar mašīnu varētu droši pārvietoties) šī elektriskā automašīna ar mazāko bateriju (45 kWh) varētu izmaksāt pat zem 20 tūkstošiem eiro.

Vienlaicīgi VW taisās veidot savu baterijas ražotni Zalcgiterā, Vācijā, sadarbojoties ar Northvolt, ko dibināja divi bijušie Tesla darbinieki, kas bija atbildīgi par Gigafactory 1.

VW ID.3 baterija MEB
VW ID.3 baterija MEB

Ko darīt ar e-Golf?

Ar ID.3 drīzu ienākšanu tirgū, maz uzmanības tiek veltīta tā priekštecim e-Golf. Volkswagen klusiņām ir pazeminājis tā cenu. Ja vēl vasaras vidū tas maksāja 40’415 €, tad tagad to var nopirkt par 32’960 € (-7’455 €). Pieļauju, ka dīleri piekritīs to pārdot arī par zemāku cenu.

VW e-Golf un VW ID.3
VW e-Golf un VW ID.3. Avots: autoexpress.co.uk

e-up! beidzot prezentēts

Volkswagen jau iekļāva jauno e-up! dažu valstu dīleru mājaslapās, bet tas savu skatuves laiku piedzīvoja tikai tagad. Ar 260 km autonomiju, 32.3 kWh bateriju un 61 kW motoru šis elektroauto nebūs tas, kurš paņems masu medijus, bet tas noteikti paņems masas ar 21’957 € cenu (Vācijā). Tā brāļi no ŠKODA un SEAT būs vēl lētāki un, protams, vizuāli nedaudz atšķirsies.

VW e-up!
VW e-up!

Uzlādēts viedoklis

Ir skaidrs, ka VW vēlas, lai ID.3 jau no pirmsākumiem gūtu panākumus. Tas viņiem līdz šim ir sanācis, jo vienīgā mēraukla ir tas, ka “1st edition” modelim ir vairāk 30 tūkstošu rezervāciju vasaras gaitā. Tomēr nedrīkst aizmirst, ka viens jaunuzņēmums, kas pirms 10 gadiem nebija vērā ņemams, priekš savas trešās mašīnas ieguva vairāk nekā 400 tūkstošu rezervāciju bez nevienas reklāmas pilsētu centros un dīzeļu autobusu mugurām.

Neliegšos es neesmu VAG fans. Jau tā neturu cieņā iekšdedzes dzinēju mašīnas, bet šīs grupas jo īpaši. Tomēr es no ID.3 gaidīju ko revolucionāru visās frontēs un devu savā prātā VW iespēju sākt no jauna ar šo brīdi. Iepriekšējie elektroauto no vācu autoražotāja bija drīzāk ķeksītim kā tautām.

Mani simpatizē fakts, ka tam ir aizmugurējā piedziņa. Patīk arī, ka aizmugurējo sēdekļu rindu var sadalīt 1:1:1 attiecībā un hečbeki ir mans otrais iecienītākais automašīnu stils aiz kompaktā. Patīk arī tas, ka jaudas pedālis ir apzīmēts ar trīsstūri, ko mēs automātiski atpazīstam no mūzikas atskaņošanas ierīcēm kā atskaņošanas pogu, un bremzes pedālis ir ar pauzes pogu.

VW ID.3
VW ID.3

Mašīnai es neredzu nekādu vainu, ja neskaita to ekrānu, kas kā dīvaina veidojuma pumpa izlien no priekšējā paneļa. Tas ir arī vienīgais, kam es piesiešos, ja neskaita manu ekspektāciju daļēju sasniegšanu interjerā, jo ārēji man jau bija skaidrs, ka tas izskatīsies līdzīgi Golf.

VW ID.3
VW ID.3

Ceru, ka viņi nesastapsies ar problēmām, kas skāra Audi un Jaguar pirmos nopietnos elektroauto. Ar tik maziem ražošanas apjomiem priekš VW gan vajadzētu izķert jebkāda veida problēmas pietiekami ātri.

Tomēr vairāk kā ID.3 mani augstāk aprakstītās ziņas sajūsmo daudz vairāk. Elektroauto, kas jau ražošanā būs ar 0 CO2 bilanci, vēl viens ražotājs bez Tesla, kas bateriju cenas rauj uz leju, atzīšanās par pagātnes kļūdām un (vismaz publiski) vēlme laboties. Tiem ir jābūt galvenajiem stāsta varoņiem. Mūsdienās automašīnu ražotāji nepārdod automašīnas, tie pārdod emocijas un pieredzi. Tanī brīdī, kad cilvēks parastais sapratīs, ko viņš patiesi vēlas un nevēlas no sava transportlīdzekļa, nozīmēs šodienas autoindustrijas sagrāvi.

Noslēgumā gribu pateikt, ka no VAG grupas automašīnām mani tuvākajā nākotnē vairāk saista trīnīši – e-Up!, eMii, Citigo e – kā jebkura cita izziņotā mašīna, ieskaitot vēl neizziņoto ID.4. Tie maksās ap 20’000 € un piedāvās tieši to, ko pilsētas iedzīvotājiem vajag.

Kaut kad nākotnē publicēšu interviju ar Paulu Timrotu, kurā mēs nedaudz aizskārām to, ka tas, ko mēs tagad vēlamies no elektroauto, ir pēc iespējas vienkāršs un bez papildus aprīkojumiem piebāzts transportlīdzeklis. Tanī brīdī mēs patiešām redzēsim to, ka elektroauto jau pirkšanas brīdī ir lētāks par iekšdedzes dzinēju.

Kārlis Mendziņš

Atrasts mētājamies pie elektroierīcēm. Mīlestība pret jaunajām lietām izaugusi kopā ar bakalaura grādu elektroinženierzinātnēs. Brauc ar elektromobili kopš 2017. gada bargās ziemas (-30°C) un kopš tā laika ne reizi nav noslāpis.
Kārlis Mendziņš
Patika raksts? Atbalsti Uzlādēts iekš Patreon!
Volkswagen jaunā ēra. ID.3 nav vienīgais jaunums 16

6
Komentāri

avatar
2 Komentāru pavediens
4 Pavediena atbildes
3 Sekotāji
 
Komentārs ar visvairāk reakcijām
Karstākais pavediena komentārs
3 Komentāru autori
Dainis BērtulisRaimonds MillersKārlis Mendziņš Neseno komentāru autori
  Pieraksties  
jaunākais vecākais visbalsotākais
Paziņojums no
Dainis Bērtulis
Biedrs
Dainis Bērtulis

https://www.volkswagenag.com/en/news/stories/2019/04/charged-up.html
Vienā no šīs publikācijas (links uz kuru bija šajā rakstā) attēliem redzams, ka Cvikavas rūpnīcā jau nākamajā gadā apmēram 2/3 no saražoto automobiļu būs MEB platformas elektriskie, bet 2021. gadā tādi būs jau visi 100%.

Ir atrodams arī šāds apm 11 minūšu video (bez teksta), kurā var gūt ieskatu par VW personāla darbu ID3 modeļa tapšanā:
https://youtu.be/CYSi4lxKNYE

Raimonds Millers
Biedrs
Raimonds Millers

Tie paši e-Up!, eMii, Citigo e rēķinot uz 10 gadiem un 20000 km nobraukuma. Parastais Up maksā 10000 Eur , degvielas patēriņš ap 5,5 Eur 100 km ir 11000 Eur, remonta izmaksas ap 300 Eur uz 10000 km ir 6000 Eur, pēc 10 gadiem pārdošanas cena 3000 Eur, apdrošināšana tehnsikā apskate, nodoklis ap 80 Eur gadā ir 800 Eur Kopā 24800 Eur. e-up cena 20000 Eur, kopā ar ātrajām uzlāēm patēriņš ap 4 Eur 100 km ir 8000 Eur, baterijas cena, reķinot, ka tā būs samazinājusies uz pusi pēc 10 gadiem ap 4000 Eur, pārdošanas cena ap 5000 Eur. Remontos uz pusi mazāk uz 10000 km ir 150 Eur ir 1500 Eur. Apdrošināšana teniskā skate ap 50 Eur gadā ir 500 Eur. Kopā 29 000 Eur. Parastais up ap 5000 Eur lētāk, piereķinot bankas procentus vēl vairāk. Nākošajos 10 gados… Lasīt vairāk »

Raimonds Millers
Biedrs
Raimonds Millers

Ja būtu pa 15000 Eur, tad izmaksas izlīdzinātos.

Raimonds Millers
Biedrs
Raimonds Millers

Jā, tā gan ir laba cena. Būtu labi, ja tāda arī būtu Latvijā.