Brīva vieta reklāmai

Uzlādēts

Tavs ceļvedis atjaunojamajā enerģijā

Tesla Model 3

Vispārdotākais elektromobilis pasaulē

2019. gada 23. februāris

2018. gada Latvijas populārākais elektromobilis bija Nissan Leaf, bet pasaulē vispārdotākais bija Tesla Model 3. Atkārtot šo panākumu varētu būt ļoti grūti.

Saskaņā ar JATO Dynamics ziņojumu, Tesla Model 3 bija 2018. gada vispārdotākais elektromobilis (ETL). Ziņojumā teikts, ka pagājušajā gadā Tesla pārdeva aptuveni 138’000 Model 3, krietni apsteidzot gan ķīniešu BAIC (92’000), gan Nissan Leaf (85’000), kas aizvadītajā gadā bija populārākais Latvijas un Eiropas elektromobilis. Ja ieskaita Model S un Model X, tad Tesla pārdeva visvairāk ETL (230’000), salīdzinot ar visiem ETL ražotājiem.

Jāpiezīmē, ka Tesla pagājušajā gadā tikai ieskrējās ar Model 3 ražošanu, tikai šogad uzsāka tirgot to ārpus Ziemeļamerikas un Ķīnas ražotne tiek būvēta straujiem tempiem. Ar konstantu ražošanas apjomu un jauniem tirgiem, var sagaidīt, ka 2019. gadā Tesla pārdos ceturtdaļmiljonu šī ETL. Nebūs brīnums, ja kāds Model 3 nonāks līdz Latvijai.

Lielākās problēmas ar pasaulē pieprasītākā transportlīdzekli sagaida tā dzimtajā zemē. Tesla pircēji vairs nevar pieteikties pilnām subsīdijām un lētākais variants, ko Tesla reklamēja, ka tas maksās 35’000 $, vēl nav piedāvājumā. Līdz ar ražošanas kapacitātes straujo palielināšanos cieta Model 3 kvalitāte un servisa sniegšanas pakalpojumu līmenis.

Teslas pie Supercharger
Tesla elektromobiļi pie Supercharger. Avots: tesla.com

Ar katru gadu konkurence palielinās un Tesla vairs nebūt nav vienīgais ETL ražotājs, kas spēj piedāvāt vairāk kā 400 km autonomiju. Audi ir pieslēdzies elektrībai ar e-tron, Jaguar ar I-Pace, Porsche ar Taycan, Nissan Leaf pamazām pietuvojas un Hyundai ar Kona. Cenas ziņā Nissan Leaf un Hyundai Kona ir Tesla Model 3 konkurenti, bet tehnoloģiskajā aspektā un stilīguma ziņā abi šie ETL krietni atpaliek. Tomēr visi iepriekš minētie ražotāji saskaras ar problēmām, kas neļauj šos ETL cilvēkiem iegādāties jau šodien. Piemēram, gaidīšanas laiks uz Hyundai Kona ir 9 mēneši, bet Audi jau kārtējo reizi pārceļ piegādes datumus.

Ja Ķīnas ražotāji iegūs vajadzīgās kvalifikācijas, lai sāktu tirgot Eiropā un ASV, tad Tesla var tiešām iegūt nopietnu konkurenci jau drīzumā. Piemēram, NIO savos pirmajos mēnešos pārdeva vairāk kā 11’000 ES8. NIO sevi ir pieteicis kā patiesu Tesla konkurentu, piedāvājot Tesla līdzīgu pieredzi.

NIO ES8
NIO ES8. Avots: nio.io

Tesla produktu klāsts neaprobežojas ar Model S, 3 un X. Šajā gadā plānots ir prezentēt Model Y un sākt tirgot Semi. Nemaz nepieminot bateriju risinājumus, saules paneļus un limitēto Tesla Roadster 2.

Kamēr tādi lielie autoražotāji kā Volkswagen, Ford un Toyota tikai sāks piedāvāt vērā ņemamus ETL, Tesla, kas savu darbību kā autoražotājs sāka vien 2008. gadā ar nu jau vairs nepiedāvāto oriģinālo Roadster, jau ir vairāku gadu pieredze, liels skaits lojālu klientu un vēl lielāks skaits fanu. Tesla nav tikai autoražotājs – tā ir ideja, kurai aizvien vairāk cilvēku tic. Tik ļoti, ka rindā uz Model 3 pieteicās 455’000 cilvēki pirms tas tika uztaisīts, noliekot 1’000 dolāru vai eiro depozītu.

“Tesla misija ir paātrināt pasaules pāreju uz ilgtspējīgu enerģiju” Īlons Masks

VW izaicina Tesla … ar e-Up!

Kārlis Mendziņš

Atrasts mētājamies pie elektroierīcēm. Mīlestība pret jaunajām lietām izaugusi kopā ar bakalaura grādu elektroinženierzinātnēs. Brauc ar elektromobili kopš 2017. gada bargās ziemas (-30°C) un kopš tā laika ne reizi nav noslāpis.
Kārlis Mendziņš
  • 6
    Shares

Komentāri

avatar
  Pieraksties  
Paziņojums no