Volkswagen ID.3 facelift apskats
Nelielas ārējās izmaiņas, kvalitatīvāki materiāli interjerā un vēl šis tas ir nācis klāt atjaunotajam 2023. gada modelim. ID.3 joprojām ir perfekta izmēra mašīna.
Nelielas ārējās izmaiņas, kvalitatīvāki materiāli interjerā un vēl šis tas ir nācis klāt atjaunotajam 2023. gada modelim. ID.3 joprojām ir perfekta izmēra mašīna.
Kad 2020. gadā Volkswagen prezentēja ID.3 Latvijā, likās, ka nu tikai maisam gals būs vaļā. Elektroauto, kas maksās ap 30 tūkstošiem eiro, no tāda autoindustrijas begemota patiesi varēja daudz ko mainīt. Diemžēl, Covid un vēlāk krievijas izraisītais karš Ukrainā diktēja to, ka Volkswagen savu tobrīd lētāko elektroauto tirgoja dārgāk. Tomēr šī raksta tapšanas brīdī svaigu veco versiju no dīlera var iegādāties par 31.5 tūkst. eiro, kas ir ļoti tuvu solītajiem 30 tūkstošiem.
Volkswagen ID.3 iezīmēja jaunu ēru ražotājam. Ja pēc dieselgate tika paātrināta elektriskā Golf izlaišana tirgū, tad tieši ID.3 bija tā lielā kārts, uz ko Volkswagen lika cerības, nosaucot to par nākamo nozīmīgo attīstības punktu aiz Golf. Mans viedoklis gan ir ka ID.4 ir šis attīstības solis, jo krosoveri šobrīd dominē tirgu, bet neiešu es argumentēt ar vācu mārketinga cilvēkiem.
Bet šis apraksts tomēr ir par jauno versiju, kurai ir jābūt labākai un kura būs, ja ne bez problēmām, tad ar ievērojami mazāk problēmām. Kas ir interesanti, es nemaz nebiju dabūjis iepriekšējo ID.3 uz testu. Ar to es biju braucis, jā, bet nebiju to testējis.
Izmaiņas
Šobrīd mazākais elektroauto no Volkswagen elektriskās saimes ir piedzīvojis izmaiņas, kuras nezinātājs nemaz tā nepamanīs. Tomēr, pamanot šīs atšķirības, varētu teikt, ka ID.3 vizuālais dizains no nedaudz rotaļīga vai pat bērnišķīga ir kļuvis nobriedušāks.
Kā jau katram facelift modelim pieklājas – jaunas lampas. Man vienmēr ir patikušas Volkswagen lampas, kas izskatās pēc acīm. Lielākā pārmaiņa, ko daudzi varētu novērtēt, ir priekšējam pārsegam – tas vairs nav divdaļīgs un nāk ar nedaudz sportiskām iedobēm, kas padara to vizuāli garāku un acīm tīkamāku. Arī priekšējais bamperis ir piedzīvojis izmaiņas un tagad tam ir gaisa ietvari, lai mazinātu turbolenci priekšējiem riteņiem.
Ja no priekšas vēl varētu atšķirt jauno no vecā modeļa, tad aizmugure piedzīvojusi nemanāmas izmaiņas. Man teica, ka aizmugurējie gabarīti tagad ir funkcionālāki, bet, braucot ar mašīnu, to ir grūti novērtēt.
Daudzi noteikti būs priecīgi uzzināt, ka ID.3 tagad nāks ar labākas kvalitātes apdares materiāliem salonā. Joprojām tā ir pārstrādāta plastmasa, ar ko mēs saskarsimies, bet tās kvalitāte ir augstāka. Atbilstoši 30 tūkst. eiro mašīnai. Tagad standartā nāk lielais 12″ multimediju ekrāns. Tas pa lielam arī viss, kas mainījies salonā.
Fīlings
Nav noslēpums, ka es esmu mazāku automašīnu fans. Tomēr mazākas mašīnas bieži vien piedāvā vai nu maz vietas otrajā rindā, vai nu mazu bagāžnieku. Šajā ziņā es vēlreiz pārliecinājos, ka ID.3 ir perfekta izmēra mašīna. Vismaz man. Ir gana daudz vietas aizmugurē un laba izmēra bagāžnieks. Un starp mūsdienu krosoveru dominējošās pilsētvides, ID.3 ir kā svaiga gaisa elpa. Ārēji tas pat izskatās neierasti mazs.
Tas apgriešanās diametrs! Tā kā motors ir novietots aizmugurē un piedziņa ir aizmugurējā, tas ir spējīgs uz 10.3 m apgriešanās diametru. Līdz kamēr to neizmēģina to nevar saprast. Taisot U-veida pagriezienu uz Lielvārdes ielas, lai nokļūtu atpakaļ uz Teikas krustojumu, teju iebraucu zaļajā atdalošajā joslā!
Braukšanas komforts ir labs. Protams, tā nav premium klase, bet ērtajos beņķos nevajadzēs sasprindzināt dibena muskuļus pie katras bedrītes. Arī ieskrējiens ir labs. It kā 7.3 sekundes līdz simtam, bet pēc sajūtām ātrāk. It īpaši iespiežot pedāli pie 30 km/h.
Navigācijas vizuālie asistenti ir vieni no advancētākajiem – man ļoti patīk gan tas, kā uz HUD rāda informāciju, ļaujot viegli saprast, kurā brīdī jāgriežas, gan tā LED josla, kas laicīgi brīdina par pagrieziena tuvošanos. Lai nu ko, bet šo Volkswagen ir patiesi labi izdomājuši.
Vietas, kur uzlabot… Joprojām
Mani nekad nav īpaši mulsinājušas haptiskās pogas uz stūres, lai gan esmu no citiem dzirdējis, ka ļoti nepatīk. Man neitrāla, bet šiem citiem cilvēkiem negatīvā ziņa – tās pogas joprojām ir te.
Tomēr joprojām var redzēt, ka Volkswagen nav programmatūru uzņēmums. Visi jau tāpat saprot, ka to izstrādā ārpakalpojumā, bet tomēr šī ir viena no sliktākajām multimediju programmatūrām, ko nācies lietot, tīri no lietotājpieredzes. Par laimi, Android Auto visur ir vienāds, mainās vien ekrāna izmērs.
Tehniskie parametri
Diemžēl, uzlādi neizdevās notestēt, jo 4 dienu laikā nespēju pietiekami iztērēt akumulatora resursus. Tā ir mūsdienu elektroauto problēma – pārāk liela baterija, lai pusnedēļu garos testos spētu to izlādēt.
- Baterija: 58 vai 77 kWh
- Autonomija ar vienu uzlādi (WLTP): 428 vai 558 km
- Motora jauda: 150kW (310 Nm)
- 0-100 km/h: 7.3 vai 7.9 sek
- Piedziņa: aizmugurējā
- Uzlāde: 11kW AC un 170kW DC (120kW 58 kWh versijai)
- Spēja dalīties ar elektroenerģiju: iespējama, bet nepieciešama atbilstoša uzlādes stacija
Verdikts
Ja ID.3 sākotnēji nāca rotaļīgs, ko atpoguļoja arī pirmā krāsu palete, tad jaunais modelis ir nopietnāks. Manuprāt, šī rudens zaļibrūnā krāsa ir perfekti piemērota šai mašīnai. Perfekta mašīna tādam kā man – ārēji kompakts, iekšēji ietilpīgs un veikls. Viss ir tieši tā, kā man gribās – no apkārtmēriem līdz uzlādes parametriem. Ja neskaita multimediju, bet to izlabo Android Auto, un cenu – sākot no 39’400 €.
Volkswagen ID.3 noteikti nav elektroauto līderis, bet, jo lielāks piedāvājums ir kļuvis, jo skaidrāk ir tas, ka ID.3 ir kļuvis par to, kas ir Golf iekšdedzes mašīnām – mēraukla pēc kuras saprast, vai mašīna ir laba. Ja esi sliktāks, tad ir slikti. Ja esi labāks, tad ir labi. Ja esi aptuveni tāds pats, tad izvēle būs par labu ID.3/Golf.
Daudziem pēc dieselgate tieši Volkswagen grupa neiet pie sirds. Tas ir saprotami, bet ir arī jāsaprot, ka Volkswagen bija pirmie, kurus pieķēra, šmaucās visi. Tomēr var redzēt, ka Volkswagen vēl taustās pa elektroauto jomu un tas atsaucās vairāk nekā vienā veidā.
Interesanti, kad Cupra Born piedzīvos facelift?
Rakstot šo aprakstu, papētīju Volkswagen lapu un pamanīju, ka ir izlikta ID.7 cena. Pārsteidzošā kārtā, tas teju vienā cenā ar ID.4 un ID.5. Varbūt tas nav nemaz tik pārsteidzoši, jo mainās tikai ārējā čaula… Lai nu kā, neesmu izmēģinājis vēl ID.7, bet teiktu, ka es izvēlētos to nevis ID.4 vai ID.5.
Starp citu, ja jau šis ir facelift modelis, varbūt Latvijas gada auto žūrija beidzot izskatīs elektroauto kā titula pretendentu? Diez vai, jo tur visiem alerģija pret bezemisiju automašīnām, bet varbūt tamdēļ, ka facelift modeļi ir uzvarējuši iepriekšējos gados…