Latvijas 2020. gada elektroauto

7

Jau otro gadu pēc kārtas Uzlādēts.lv nominē Latvijas gada elektroauto. Šoreiz sīva cīņa par titulu ir starp Renault ZOE, BMW i3 un Volkswagen ID.3.

2020 gada elektroauto

2020 gada elektroauto

Jau otro gadu pēc kārtas Uzlādēts.lv nominē Latvijas gada elektroauto. Šoreiz sīva cīņa par titulu ir starp Renault ZOE, BMW i3 un Volkswagen ID.3.

Pirms ķeramies pie galvenā titula ieguvēja noskaidrošanas ir svarīgi atskatīties uz nozīmīgākajiem notikumiem Latvijas mērogā, kas attiecas uz elektroautomašīnām. Šī nozare Latvijā tiešām piedzīvoja pozitīvu grūdienu.

Audi Q6 e-tron

Lai gan visa gada statistika vēl nav pieejama, ir skaidrs, ka par spīti grūtiem laikiem šis ir bijis kārtējais gads, kad elektroauto popularitāte ir augusi strauji. Tamdēļ, ka pandēmija ir piespiedusi uz ceļiem iekšdedzes automašīnu tirgu un ka tā nav negatīvi ietekmējusi elektrisko automašīnu tirdzniecību, elektroauto pirmo reizi pārsniedza ceturkšņa 1% robežu. Vēl vairāk, nu jau tuvojas 5%. Pēc visa spriežot, izaugsme ir tik strauja, ka, noslēdzot šo gadu, elektroauto skaits būtu dubultojies, salīdzinot ar iepriekšējo gadu.

Latvijā kļuva pieejamas elektriskās koplietošanas automašīnas. Fiqsy Latvijas elektroauto parku papildināja par veselām 100 mašīnām.

CSDD atklāja e-mobi uzlādes tīkla 2. kārtu, papildinot Latvijas ātro uzlāžu staciju skaitu par 40 uzlādes stacijām.

Populārākais elektroauto

Šī gada sākumā Uzlādēts 2019. gada elektroauto titulu ieguvušais BMW i3 turpināja savu popularitātes audzēšanu un tagad ir populārākais elektroauto Latvijā. 2020. gada pirmajos 3 ceturkšņos to skaits Latvijā ir palielinājies par 73 vienībām. Populārākie sekotāji ir VW e-up!, Nissan Leaf, Renault Zoe un Tesla Model 3, kas šajā posmā pieaudzējuši savu skaitu par attiecīgi 15, 35, 108 un 28 vienībām.

Audi Q6 e-tron

Šī gada ietvaros populārākais elektroauto ir Renault ZOE ar 108 jaunām reģistrācijām. Jāpiebilst, ka par lauvas tiesu no reģistrācijām ir atbildīgs koplietošanas pakalpojuma sniedzējs Fiqsy. Labā ziņa ir tā, ka koplietošanā automašīnas tipiski kalpo īsu laiku. Tas nozīmē, ka drīzumā, kad Fiqsy atjaunos auto piedāvājumu, Latvijas lietoto elektroautomašīnu tirgus palielināsies. Otra labā ziņa ir tā, ka citi koplietošanas uzņēmumi drīzumā piedāvās arī savus elektroauto.

2020.g. elektroauto

Pirms lēmuma pieņemšanas par to, kurš būs Latvijas gada elektroauto, Uzlādēts.lv sekotājiem bija tā iespēja izteikt savu viedokli, aizpildot aptauju. Aptaujas rezultāti nedaudz izbrīnīja ar to, ka viens modelis bija krietni populārāks par pārējiem – Volkswagen ID.3.

Kurš elektroauto būtu pelnījis Latvijas 2020.g. elektroauto titulu? Uzlādēts sekotāju aptaujas rezultāts
Kurš elektroauto būtu pelnījis Latvijas 2020.g. elektroauto titulu? Uzlādēts.lv sekotāju aptaujas rezultāts

Kurš tad būs tas, ko Uzlādēts.lv nosauks par Latvijas 2020. gada elektroauto? Vai vispārēji populārāko BMW i3? Vai 2020. gada pieprasītāko elektroauto Renault Zoe? Vai sekotāju iecienītāko VW ID.3?

Uzlādēts.lv Latvijas 2020. gada elektroauto ir Volkswagen ID.3! Šo titulu šis elektroauto iegūst pateicoties tam, ka par to runā ne tikai elektroauto jaunumu sekotāji, bet arī cilvēki, kam elektroauto joprojām liekas dārgi, neglīti un nevarīgi. Tā reklāmas bija gan uz sienām pie Brīvības ielas, gan uz dīzeļautobusu mugurām. Ir daudzi faktori, kuri tika ņemti vērā, bet ID.3 izcēlās ar savu pozitīvo efektu uz pelēko masu.

Lai gan tā sākuma cena joprojām ir dārgāka par lētāko Golf modeli, tas noteikti vairs neliks šķiebt ūsas večiem, lai tie teiktu, ka elektroauto joprojām ir vairāk kā divreiz dārgāki. It īpaši, ja ņem vērā tās tehnoloģijas, ar ko tas ir aprīkots. Par sliktu arī nenāk fakts, ka ID.3 visātrāk veica Latvijas 1’000 km izaicinājumu.

VW ID.3 piegādāts
Volkswagen ID.3

Nē, #dieselgate nav aizmirsta, bet jāatzīst, ka Volkswagen tagad ir kļuvis par paraugu pārējai autoindustrijai. Piemēram, ID.3 ražošanas procesā radītais dabas piesārņojums ir mazināts līdz ražotāja un tā piegādātāju zemākajam iespējamajam un pārējais tiek kompensēts ar dažādām zaļajām investīcijām. Ne mazāk svarīgi ir redzēt, ka VW grupa plāno investēt 70 miljardus eiro elektrifikācijā nākamo piecu gadu laikā. Šī summa ir vairāk kā puse no plānotā R&D budžeta.

2021.g. elektroauto

Ja tic VW preses pasākumos teiktajam, tad Latvija arī sagaidīs šī brenda elektroauto vilni. Tiek plānoti vairāki simti e-up!, ID.3 un ID.4 modeļi. Būs interesanti vērot, vai gada otrajā pusē, kad vajadzētu jau Berlīnes rūpnīcai sākt piegādi klientiem, mēs redzēsim Latvijā Tesla pieplūdumu. Maz ticams, ka BMW i3 noturēsies savā līdera pozīcijā.

Būs interesanti arī vērot, kādus elektroauto izvēlēsies koplietošanas pakalpojumu sniedzēji.

Citā Latvijas auto topā par nākamā (nevis aizvadītā) gada elektroauto ir atzīts Renault ZOE, bet par nākamā gada eko auto atzīts ar neveikliem jautājumiem vīts hibrīds. Kas to lai zin, kā nākamais gads izvērtīsies!

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

5 3 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
7 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
G.Krauklis
19/12/2020 22:20

Ja var salikt vēlmes+ sapņus+ nākotni+ nozares tendences, tad mana izvēle krīt uz Lightyear 1.
https://lightyear.one/
Bet, ja bišķi reālāk, tad Sono Sion.

Rrr
Rrr
Viesis
10/12/2020 00:01

Forša jums mājaslapa, kvalitatīvs saturs! Paliekot vairāk elektroauto, ar katru gadu kļūs ar vien populārāka, lai veicas!

Zermans
Zermans
Viesis
09/12/2020 11:20

Protams,ka ID3.Kāds vēl BMW i3 !? Tas ir 8 gadus vecs modelis. Tas nekādi nevar būt gada auto.

Riepa
Atbilde  Zermans
16/12/2020 09:15

Automašīnu modeļiem var būt vairākas tā saucamās paaudzes. 1. līfs, 2. līfs, utt. Tiem var būt būtiski tehniski uzlabojumi, pret iepriekšējo, ne tikai vizuālais izskats. Tāpat BMWi3 līdz 2018. ir pirmā, vēlākie 2.paaudzes.

Riepa
Atbilde  Kārlis Mendziņš
17/12/2020 15:56

Autiņš patīk, ikdienai ir derīgs, cena laba, ir jāņem.

7
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: