Renault turpmāk pārdos tikai elektroauto Ķīnā
Renault paziņoja, ka pārtrauks iekšdedzes dzinēja automašīnu ražošanu un pārdošanu Ķīnā. Francijas autoražotājs turpinās ražot vairākus elektriskos transportlīdzekļus pasaules lielākajā auto tirgū.
Renault paziņoja, ka pārtrauks iekšdedzes dzinēja automašīnu ražošanu un pārdošanu Ķīnā. Francijas autoražotājs turpinās ražot vairākus elektriskos transportlīdzekļus pasaules lielākajā auto tirgū.
Renault pilsētas elektromobili K-ZE Ķīnā sāka tirgot 2019. gadā. K-ZE ražo eGT New Energy Automotive Co., kas ir kopuzņēmums ar Nissan un Dongfeng un kurā Renault pieder 25% akciju. Bez šī kopuzņēmuma Renault pieder daļas vēl divos citos. Franču autoražotājs turpinās attīstīt četrus iepriekš atrādītos elektroauto, izmantojot Jiangxi Jiangling Group Electric Vehicle (JMEV). Un tas saglabās 49% akciju kopuzņēmumā ar Brilliance Auto Group, lai izgatavotu pilnībā elektriskus vieglos komerctransportus.
Mēs sākam jaunu nodaļu Ķīnā. Mēs koncentrēsimies uz elektriskajiem transportlīdzekļiem un vieglajiem kravas automobiļiem, kas ir divi galvenie tīras mobilitātes virzītāji nākotnē.
Fransuā Provosts, Renault priekšsēdētājs Ķīnā
City K-ZE tiek ražots Šiyanā, Hubei. Pašlaik tas ir pieejams tikai Ķīnā, bet Eiropas variantam, kas tiks apzīmēts kā Dacia Spring Electric un būs labāk aprīkots un ar papildus drošības funkcijām, paredzēta debija 2021. gadā. Kā ziņo electrek, Renault turpmāk Ķīnā pārdos tikai elektroauto, kā arī tur ražos elektromobiļus citiem tirgiem.
Renault oficiālais paziņojums par Ķīnas elektroauto tirgu:
Ar 2019. gadā Ķīnā pārdotajiem 860 000 elektriskajiem transportlīdzekļiem Ķīna ir līdz šim lielākais elektroauto tirgus pasaulē. Paredzams, ka elektroauto pārdošanas apjomi līdz 2030. gadam sasniegs 25% no Ķīnas tirgus.
Groupe Renault bija elektroauto pionieris un kopš 2011. gada pasaulē ir pārdevis gandrīz 270 000 elektrisko transportlīdzekļu. Tas dod spēcīgas konkurences priekšrocības Ķīnā, par ko liecina veiksmīgā Renault City K-ZE laišana tirgū – pirmā kopuzņēmuma elektriskā automašīna, kas konkurē segmentā ar labākajiem vietējiem autoražotājiem.
Groupe Renault cer stiprināt partnerību ar Nissan un Dongfeng eGT, lai K-ZE kļūtu par pasaules mēroga automašīnu. Atvasinājums Eiropai, kas balstīts uz “Dacia Spring” koncepciju, tiks pārdots no 2021. gada.
JMEV, kas dibināts 2015. gadā, ir pazīstams kā spēcīgs Kīnas elektroauto tirgus dalībnieks. Tiek prognozēts, ka ar Renault atbalstu kvalitātes un tehnoloģiju ziņā 2022. gadā JMEV ar 4 modeļiem aptvers 45% no Ķīnas EV tirgus.
Atteikšanās no degvielas
2013. gadā Renault kopuzņēmums uzbūvēja 1.2 miljardu $ rūpnīcu Uhaņā. Pirms diviem gadiem Renault prognozēja, ka 2019. gadā Ķīnā pārdos 550’000 automašīnu. Šis plāns nerealizējās.
Ķīnas auto tirgus 2020. gada pirmajā ceturksnī samazinājās par 43%, salīdzinot ar gadu iepriekš. Renault jau iepriekš cīnījās ar vājiem pārdošanas apjomiem un nespēja iegūt popularitāti Ķīnā – 2019. gadā pārdeva vien 180’000 automašīnu. Ar pandēmiju saistītā lejupslīde lika pieņemt lēmumu pārtraukt iekšdedzes automašīnu ražošanu.
Pārmaiņas varētu liecināt arī par Nissan nākotni. Japāņu uzņēmums arī domājot par vairāku līniju un nerentablu biznesa darbību izbeigšanu.