Elektroauto ar 1’000’000 km bateriju garantiju
Lexus savam pirmajam elektroauto piedāvās neierasti lielu garantiju – 1 miljons kilometri vai 10 gadi. Drosmīgs solis no brenda, kas līdz šim ir negatīvi izteicies par elektroauto.
Lexus savam pirmajam elektroauto piedāvās neierasti lielu garantiju – 1 miljons kilometri vai 10 gadi. Drosmīgs solis no brenda, kas līdz šim ir negatīvi izteicies par elektroauto.
Lexus UX 300e Eiropā būs pieejams šī gada beigās un Lexus Eiropa paziņoja, ka tas nāks ar 10 gadu vai 1’000’000 km garantiju. Šaubas rodas, ņemot vērā, ka Lexus ir izvēlējies baterijas dzesēt ar gaisu nevis šķidrumu.
Atšķirībā no Nissan, kas dzesē akumulatoru ar gaisu, kas plūst cauri, kad mašīna pārvietojas, Lexus ir izvēlējušies piedāvāt aktīvo gaisa dzesi, kas būtībā ir kondicionieris, kas ir pagriezts uz akumulatoru. Tomēr šobrīd visdrošākā tehnoloģija atdzesēšanai tiek uzskatīta šķidrā dzesēšana.
Priekš UX 300e Lexus izstrādāja akumulatora elementu gaisa dzesēšanas sistēmu, kas ir drošāka un vieglāka nekā ūdens dzesēšanas sistēmas. Akumulatora iekšpusē cirkulē atdzesēts gaiss, nodrošinot stabilu akumulatora darbību pie lieliem ātrumiem un atkārtotām ātrajām uzlādēm.
Strādājot roku rokā ar salona gaisa kondicionētāju, šī sistēma uzlabo automašīnas veiktspēju, akumulatora darbības laiku un lādēšanas veiktspēju.
Siltuma elementi zem katra akumulatora moduļa samazina aukstā laika ietekmi uz braukšanas autonomiju, nodrošinot jaudu no paša sākuma.
Lexus preses relīze
Pagājušajā gadā Nissan paziņoja, ka viņu akumulatori kalpos ilgāk par mašīnām, kurās tie ir ielikti. Vienlaicīgi statistika uzrāda, ka Leaf baterijas degradējas straujāk par citām.
Jāņem vērā, ka Lexus garantē 70% no sākotnējās ietilpības savā garantijā, kas nozīmē, ka sliktākajā gadījumā oriģinālo ~270 km vietā būtu ~190 km. Ņemot vērā, ka šī elektroauto prognozētā cena ir 50’000 €, ir labākas alternatīvas par mazākām summām.
Uzlādēts viedoklis
Lai gan 1’000’000 km liela garantija skan iespaidīgi, 99% cilvēku nebrauc 100’000 km gadā. Vidējais latvietis veic aptuveni 15’000 km gadā. Tas nozīmē, ka ātrāk iztecēs gadi kā kilometri.
Ja Lexus tiešām labi nostrādās aktīvo gaisa dzesi, tad lielām problēmām ar degradāciju nevajadzētu rasties. It īpaši, ja sistēma aktīvi vēros baterijas temperatūru dīkstāves un/vai braukšanas laikā. Mans 2012. gada Citroen C-Zero, kuru izstrādāja 2009. gadā, atdzesē baterijas ar aktīvo gaisa dzesi tikai uzlādes laikā un neesmu novērojis tam problēmas.
Vēl jāņem vērā, ka UX 300e spēs lādēties vien ar 50 kW lielu jaudu, kas būtiski mazina uzkaršanas riskus. Vispār jābrīnās, ko vēl no aizpagājušās desmitgades Lexus pasniegs kā jaunumu. Varbūt Bluetooth savienojamību ar skaņas sistēmu?
Problēmas rodas tad, ja nenotiek aktīvā gaisa dzeses. To varēja novērot Kursors.lv 1’000 km braucienā ar jauno VW e-up!, kad uzlādes jauda tika ierobežota dēļ tā, ka akumulators bija pārāk uzsilis.
Tomēr šāds paziņojums vēlreiz apliecina, ka nav jābaidās no tā, ka katrus 2 gadus būs jāmaina baterijas.