Ar elektroauto veikt 1000 km vienā piegājienā

0

Tieši to Kursors.lv ir veicis ne tikai vienu reizi, bet jau veselas trīs, kā arī vēl vairāki ir ieplānoti. Lai gan tā nav tipiska auto ekspluatācija, tādā veidā izceļas to īpašības.

1000 km karte

1000 km karte

Tieši to Kursors.lv ir veicis ne tikai vienu reizi, bet jau veselas trīs, un vēl vairāk šādi piedzīvojumi ir ieplānoti. Lai gan tā nav tipiska auto ekspluatācija, tādā veidā izceļas to īpašības.

Daudzi noteikti ir pamanījuši, ka Kursors.lv aizvien vairāk uzmanības pievērš automašīnām, it īpaši elektriskajām. Tagad viņi savu uzmanību ir pievērsuši ne tikai apskatu veikšanai, kas ir salīdzinoši vieglāks darbs, bet arī pamatīgai sēdvietas testēšanai – veikt 1’000 km vienā piegājienā.

Ar fosilās degvielas darbināmu auto 1000 kilometri neizklausās daudz, elektromobiļiem tā ir pavisam cita opera. 

Māris Gaugers rakstā “Mini Cooper SE izmēģinājums un 1000km brauciens (video)”

Pirmo šādam pārbaudījumam pakļāva jauno VW e-up!, kas ar pilnu uzlādi sola 260 km. Pēc tam sekoja Hyundai Kona Electric (449 km) un jaunākais piedzīvojums ir ar MINI Cooper SE (234 km), kura apskats arī drīzumā būs pieejams no Uzlādēts.lv. Uz papīra jau viss liekas saprotami – e-up! vajadzēs 4 uzlādes, Kona – 3, bet Cooper – arī 4. Realitāte, protams, vieš savas korekcijas.

Mēs mašīnas, tostarp elektroauto, izmēģinām un aprakstām jau vairākus gadus, bet kādu dienu skatoties kārtējo Bjørn Nyland veidoto elektroauto 1000km testu, iedomājos, ka arī mūsu lasītāji ir pelnījuši šādu saturu. Šobrīd esam paspējuši šajā formātā izmēģināt trīs elektroauto (jauno Volkswagen e-up!, Hyundai Kona Electric, MINI Cooper SE) un vēl četri elektroauto sarunāti un gaida savu braucienu. Pēc pirmajiem braucieniem redzu, ka mūsu sekotāji augstu novērtē šādu saturu, kā arī aktīvi iesaistās diskusijās. Uzskatu, ka šādi gari braucieni nesimulē normālu šādu auto ekspluatāciju, tomēr ļauj labāk iepazīt automobiļus – kā uzlādējas un izlādējas, kādu komfortu piedāvā un vai visas funkcijas darbojas kā reklamētas. Noteikti turpināsim veikt šādus testus, procesā daudz mācīsimies un ķersim kaifu!

Kristaps Skutelis, Kursors.lv idejas autors un galvenais redaktors
VW e-up! Hyundai Kona MINI Cooper SE
VW e-up!, Hyundai Kona un MINI Cooper SE

Pārbaudījumam pakļautās elektriskās mašīnas nevarēja būt dažādākas – kompakta pilsētas automašīna, krosovers un hečbeks. Arī uzlādes īpatnības un komforta līmeņi atšķiras. Šie apskati ir ļoti noderīgi, ja gribas vairāk uzzināt par kādu no modeļiem.

Pirmais kucēns

Kā Kristaps raksta savā VW e-up! apskatā, viņš jau kādu laiku brieda šādam piedzīvojumam, un, kā vēlāk atklāja, labi, ka tas bija tieši ar šo elektroauto. 1’037 km maršruts ir sekojošs: Rīga -> Ventspils -> Liepāja -> Dobele -> Aizkraukle -> Rēzekne -> kafejnīca “Jautrais Ods” (Launkalnes pagasts) -> Rīga. Katrā vietā ir uzlādes stacija un tās atrodas 100-150 km attālumā viena no otras.

Visā 1000km maršrutā es ne reizi nepaliku ceļa malā ar tukšu bateriju, jo, lai arī nobraucamo kilometru rādījums ir pārlieku optimistisks, visai ātri varam piešauties pie šī auto uzlādes un instinktīvi zināsim, kad un kur tas ir jāuzlādē, lai varētu mērot nepieciešamo attālumu.

Kristaps Skutelis rakstā “1000km brauciens ar VW e-up! elektroauto (video)”

Kopumā maršruts prasīja 22 stundas. Tiešais braukšanas laiks bija 18 stundas, bija nepieciešamas 7 uzlādes, vidējais patēriņš 14.6 kWh/100km un vidējais ātrums – 57 km/h.

Otrais kucēns

Hyundai Kona, lai arī maksā divas reizes vairāk kā VW e-up!, spēj veikt ievērojami lielāku attālumu ar vienu uzlādi, spēj lādēties jaudīgāk un ir aprīkota ar labāku bateriju termoregulāciju. Pilnīgi cita automašīna. Ja būtu sācis ar šo un pēc tam mēģinājis e-up!, ekspektācijas būtu pavisam citas.

Kona Electric spēj parādīt ļoti reālu nobraukuma atlikumu, kam patiešām var uzticēties. Ar šo auto es no Rīgas caur Ventspili aizbraucu vienā rāvienā uz Liepāju. Tie ir ap 300km un pēc šī braucienā vēl ap 100km bija nobraucami.

Kristaps Skutelis rakstā “1000km brauciens ar Hyundai Kona Electric 64 kWh elektroauto (video)”

Maršrutu, protams, nemainīja, lai būtu godīgāka salīdzināšana, un tas prasīja vien 17 stundas, kuru laikā veica 3 uzlādes.

Karsti jo karsti

Latvijā tikai nesen parādījās MINI Cooper SE un jau Māris Gaugers priekš Kursors.lv to saņēma uz apskatu. Neilgi pirms tam viņš izmēģināja benzīna līdzinieku, kuru nosauca par stilīgāko hečbeku. Māris veica teju identisku maršrutu (nedaudz mainījās sākuma un beigu punkts). Pēc Google datiem, Māris veica par 1 km mazāk.

Pēc nobrauktām 18 stundām, kurās veica sešas uzlādes, Māris par elektrisko Cooper izteicās, ka tas ir viņa top auto starp pēdējos divos gados testētajām automašīnām.

Elektriskais Cooper ir perfekts apvienojums starp divām pasaulēm – ekoloģisku elektroauto un karstu jo karstu hečbeku ar fantastiskām braukšanas īpašībām.

Māris Gaugers rakstā “Mini Cooper SE izmēģinājums un 1000km brauciens (video)”

Rezumē

Prieks, ka ne tikai Norvēģijā, bet arī Latvijā ir pietiekami traki cilvēki, lai citu cilvēku izklaidei un izglītošanai veltītos šādiem pārbaudījumiem. Šādos izmēģinājumos var noskaidrot, kā elektroauto uzvestos to vienu vai divas reizes gadā, kad izdomātu ceļot tiešām tālu ar automašīnu. Ikdienai uzlāde notiktos sev ērtajās mājās vai darbā un par to diži nepiedomātu.

AutoBrauciena laiksUzlāžu skaitsVidējais patēriņšUzlādēts pa ceļamSamaksātsUzlādes laiks
VW e-up! (2020)22h714.6 kWh/100km143.6 kWh57 EUR6h 20min
Hyundai Kona electric (64 kWh)17h315 kWh/100km102.4 kWh21.60 EUR2h 24min
Mini Cooper SE18h615.6 kWh/100km147.2 kWh34.50 EUR3h 50min
Kursors.lv 1’000 km elektroauto pārbaudījumu rezumē

Noteikti iesaku apskatīt video vai pašus rakstus, lai uzzinātu sīkāk par šiem piedzīvojumiem. Tie vēlreiz pierāda, ka ar elektroauto ir iespējams pārvietoties arī ārpus pilsētas. Jā, bija nepieciešamas pauzes priekš uzlādes, bet atcerēsimies, ka ar benzīna/dīzeļa automašīnu arī būtu nepieciešamas pauzes, kaut vai lai atpūstos. Varbūt ne tik bieži vai tik garas, bet nelikās, ka tās Kristapu vai Māri diži uztrauca. Gaidām nākamos šādus apskatus.

Braukt ar elektroauto ir kaifs. Klusums, paātrinājums ir tāds, ko tu nevari piedzīvot citos parastos auto. Nē, hibrīdi neskaitās – es tos vispār neuzskatu par vērā ņemamiem auto. Tas ir nevienam nevajadzīgs starpposms starp “parastajiem” un elektriskajiem auto. Gribu elektrisko auto!

Kristaps Skutelis rakstā “1000km brauciens ar VW e-up! elektroauto (video)”

Arī es veicu “pusmaratonu” – 500 km ceļojumu no Rīgas uz Daugavpili un atpakaļ. Godīgi sakot, brauciena beigās es jau nevarēju sagaidīt kārtējo uzlādi, lai varētu izstaipīties.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

0 0 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: