Beidzot tas ir prezentēts – elektriskais BMW iX3

1

Ilgtspējīga, cieņa pret vidi un izvēles iespējas. Tas ir tas, kā prezentēja ilgi gaidīto BMW iX3, kas liks daudziem bimeriem elektrificēties.

BMW iX3

BMW iX3

Ilgtspējība, cieņa pret vidi un izvēles iespējas. Tas ir tas, kā prezentēja ilgi gaidīto BMW iX3, kas liks daudziem bimeriem elektrificēties.

BMW prezentācijas laikā ļoti uzsvēra savu atbildību pret vidi, atsaucoties uz 2007.g., kad sākās PROJECT i, kā rezultātā 2013.g. prezentēja BMW i3 un 2014.g. BMW i8. Kopš tā laika gan neviens jauns elektroauto nebija nācis klāt (ja neskaita MINI Cooper SE, kas ir ar BMW i3 iekšām), vien vairāki plug-in hibrīdi. To starpā arī plug-in X3. Toties tagad ir pienācis laiks iX3 un nākamgad plānojas iNEXT un i4.

BMW i3 pret BMW i4 pret BMW iX3 baterijas
BMW i3 pret BMW i4 pret BMW iX3 baterijas

Olivers Zipse, BMW AG izpildkomitejas valdes loceklis, garantēja, ka būs vēl daudzi citi elektroauto tuvākajā laikā, jo pieprasījums pēc tiem aug. Prezentācijas pirmās piecas minūtes O. Zipse slavēja, cik ļoti BMW ir samazinājuši savus ražošanas un savu ražoto transportlīdzekļu izmešus, apgalvojot, ka viņi šogad panāks par 20% zemākus izmešus saviem transportlīdzekļiem kā iepriekšējā gadā. Tas tiks panākts būtībā tikai ar transportlīdzekļu elektrifikāciju. Runā nebija ne smakas par gāzi (CNG) vai ūdeņradi. Sapratāt, Satiksmes ministrija?

Trīs X3

Tagad X3 būs pieejams 3 variantos – iekšdedzes, kas aprīkoti ar hibrīda tehnoloģiju [BŪŪŪŪŪ!!!], īslaicīga nulles emisiju (plug-in) [meh!] un pilnīgi elektrisks [URĀ!!!]. BMW iX3 ir pirmais no BMW modeļiem, kas izmantos 5. paaudzes BMW baterijas un 5. paaudzes elektrisko šasiju.

Pats pirmais BMW iX3 iedvesmo ar tīru un koncentrētu dizainu, nepiekāpīgi efektīvu elektrisko transmisiju un tīru braukšanas prieku apvienojumā ar visām SAV priekšrocībām. BMW iX3 papildina X3 saimi un tādējādi izpilda BMW solījumu par izvēles brīvību.

Arno Kellers [Arno Keller], BMW vidēja izmēra klases elektrifikācijas apakšlīnija

Vizuāli visus trīs variantus būs grūti atšķirt. Elektriskajai variācijai būs zilie akcenti, bet pa gabalu jau tos būs grūti pamanīt. Vismaz, Latvijā ir EX-kluzīvās zilas numurzīmes, lai varētu uzreiz pateikt, ka mašīna nepūš dūmus bērnu sejās. Arī priekšējais grills būs teju ciet.

BMW Gen5 elektrisko moduļu sistēma
BMW Gen5 elektrisko moduļu sistēma

#ELECTRIFYOU

Virsrakstā nevaru to tā ielikt, bet BMW tēmturis ir #ElectrifYou… Piemiedz acis un ātrumā izlasīsi electri F* you. Atgādina ABCDEJDIRST krekliņu, kuru biju uzvilcis uz fotosesiju priekš laikraksta Diena izdevuma. Jāpapildina Uzlādēts t-kreklu sadaļa… Otrs tēmturis ir #BornElectric, bet tas nebūt nav tik interesants.

To varbūt BMW mārketinga speciālisti ir pat tiešām tā domājuši, jo pat preses relīzes pielikumos var atrast informāciju, ka iX3 ir līdz pat 60% videi draudzīgāks par dīzeļa X3 variāciju.

BMW iX3 galvenās īpašības
BMW iX3 galvenās īpašības

Skaņa

Prezentācijas noslēguma daļa tika veltīta skaņai, ko atskaņo iX3. To radījis pasaulslavenais komponists Hans Zimmers. “Nospiežot starta pogu, jūs tiksiet pakļauts pilnīgajai un emocionālajai e-mobilitātes skaņai.”

Man izklausījās pēc … nekā īpaša. Nepietiek ar “pi-ding!”, lai zinātu, ka mašīna ir ieslēgta? Vai tiešām ir jāpieaicina pasaules klases komponists, lai radītu mazāk kā sekundi garu skaņas fragmentu? Jācer, ka vismaz AVAS būs kas baudāmāks par pašreiz populāro divu metāla ripu berzēšanos vai klusinātu vilku gaudošanu.

Tehniskie parametri

Šis BMW ir aprīkots ar svaigāko bavārijas programmatūru un saņems bezkontakta atjauninājumus, ļaujot sistēmai vienmēr būt svaigākajai. Paldies, Tesla!

BMW iX3 galvenās īpašības
BMW iX3 galvenās īpašības

Kad O. Zipse nosauca, ka iX3 piedāvā vairāk nekā 500 km lielu autonomiju, es jau sarosījos. Tas pārsit iepriekšējās baumas! Izrādījās, ka tas ir pēc vecā NEDC cikla, ko tik ļoti patīk slavināt iAuto cilvēciņiem, jo tas liek viņu mašīnām izskatīties mazāk slikti. Pēc mūsdienu WLTP cikla iX3 piedāvā 460 km. Iespaidīgi tādai kastei. Diez kā tas veiks 1’000 km izaicinājumu.

Cena gan netika izziņota, bet baumo, ka tas maksās sākot no aptuveni 66’000 €. Ieejot BMW konfiguratorā, var redzēt, ka jaudas ziņā šis modelis ir pielīdzināms M variācijām un to lētākais modelis maksā sākot no 66’636 €. Lai tomēr cilvēks parastais izvēlētos benzīna variantu, elektriskā versija ir nedaudz mazāk jaudīga (210 kW pret 268 kW) un tai uzrāviens līdz 100 km/h ir par 2 sekundēm lēnāks.

Tomēr tie ir parametri, kas noder tikai pie bāra letes, kad jāvelk ārā mērlentes. Galvenais stāsts te slēpjas tanī, ka ir panākta nosacīta cenu paritāte. Ja tiktu piedāvātas divas versijas, kur otra, piemēram, spētu veikt “vien” 300 km, ticu, ka tas būtu arī lētākā X3 cenu līmenī (44’636 €) un ka tam būtu labs pieprasījums.

  • Cena: 66’000 € (pieņēmums)
  • Baterija: 80 kWh (74kWh lietojamas)
  • Autonomija: 460 km (WLTP)
  • Ātrā uzlāde: 150 kW (CCS) (560 km/h)
  • Maiņstrāvas uzlāde: 11kW (Type 2) (45 km/h)
  • 0-100 km/h: 6.8 s
  • Piedziņa: aizmugurējā (RWD)
  • Vilktspēja: 750 kg
  • Made in China

Mani ļoti interesē, kā cilvēki reaģēs uz to, ka šis BMW ir ražots Ķīnā… To rādīs gada beigas (Latvijā nākamais gads), kad iX3 būs pieejams.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

5 1 balsojums
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
1 Komentārs
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
1
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: