Elektroauto sacensība, kas nenotika – Mercedes pret Tesla

0

Pirms septiņiem gadiem Mercedes AMG bija elektrisko sporta automašīnu tehnoloģiju priekšgalā. Viņi bija izstrādājuši SLG AMG elektriskās versijas – gan ūdeņraža, gan bateriju. Automašīna bija tik tālu nostrādāta, ka tika uzstādīts Nirburgringas elektriskā apļa rekords.

Mercedes-Benz SLS AMG Electric Drive

Mercedes-Benz SLS AMG Electric Drive

Pirms septiņiem gadiem Mercedes AMG bija elektrisko sporta automašīnu tehnoloģiju priekšgalā. Viņi bija izstrādājuši SLG AMG elektriskās versijas – gan ūdeņraža, gan bateriju. Automašīna bija tik labi izstrādāta, ka tika uzstādīts Nirburgringas elektriskā apļa rekords.

Mercedes SLS AMG Coupé Electric Drive bija ierobežota daudzuma sporta elektriskā automašīna, kas tika izlaista 2013. gadā. Tika uzbūvēti tikai 100 eksemplāri. Katrs ritenis bija piesaistīts individuālam elektromotoram, nodrošinot kopējo 750 Zs jaudu un 1’000 Nm griezes momentu. Tas bija tā laika jaudīgākais AMG. Ar vienu uzlādi Mercedes SLS AMG ED spēja veikt 250 km (pēc vecā NEDC standarta, tātad aptuveni 170 km reālos apstākļos), ko nodrošināja 60 kWh šķidruma dzesētie akumulatori. Tas maksāja aptuveni 500’000 €.

2013. gada elektriskais SLS bija ļoti advancēts, lai gan, salīdzinot V8 līdzinieku, veica 0-100 km/h par 0.1 sekundi lēnāk un Nirburgringas apli veica par 30 sekundēm lēnāk, uzstādot elektrisko automašīnu apļa rekordu, kas tika gāzts vien pagājušajā gadā. Rekordiem noteikti nepalīdzēja tas, ka baterijas svēra 550 kg.

Pirms septiņiem gadiem elektrisko sporta mašīnu izvēle bija ļoti ierobežota. Vienīgais konkurents bija Tesla Roadster. 2015. gadā Audi izlaida R8 e-tron, kas bija mazāk jaudīgs, maksāja divreiz vairāk, bet to pārstāja ražot 2016. gadā. Ja Mercedes būtu bijuši ieinteresēti, viņi būtu spējuši dominēt sporta elektroauto nišā.

Ņemot vērā tehnoloģiju progresa īpašības, kad sākotnēji dārgās tehnoloģijas ar laiku kļūst aizvien lētākas daudzi ar cerībām gaidīja, kā Mercedes turpinās attīstīt šo tehnoloģiju paraugu. Tomēr Vācijas luksus klases autoražotājs ar sporta atzaru AMG izvēlējās neturpināt tā attīstību. Tā vietā tika investēts uzņēmumā Tesla, attīstīti elektriskie Smart un izlaisti daži B-klases elektroauto, līdz beidzot mēs Mercedes nonāca līdz EQC krosoveram un EQV universālim.

Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC
Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC

Šobrīd, ja kāds vēlas elektrisko sporta auto, tad Mercedes nepiedāvā izvēles iespējas. Var izvēlēties Porsche Taycan, Lotus Evija, Rimac C_Two, Jaguar I-Pace eTROPHY, Nissan Leaf Nismo RC vai sagaidīt uz jauno Tesla Roadster, Audi e-tron GT, Cupra Leon E-Racer vai Opel Corsa-e Rally.

Iespējams, tuvākajā nākotnē gaidāmas pārmaiņas, jo Mercedes-Benz jau pārstāv vienu no Formula E komandām, tomēr šobrīd elektrisko sporta auto nišā Mercedes nav atrodams.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

5 2 balsojumi
Raksta novērtējums
Pieraksties
Paziņojums no
guest
0 Komentāri
jaunākais
vecākais visbalsotākais
Iekšējās atsauksmes
Skatīt visus komentārus
0
Dalieties ar savām domām/komentējiet!x

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: